The talented mr Ripley

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Forau schreef:Is dat een 27+/29 Pike of een standaard 'RockShox Pike RCT3 Solo Air 29'?
Aangezien je nog zoveel ruimte over hebt met een 2.6 band.

Ik wil ook een Pike kopen, zit alleen nog een beetje te twijfelen over de versie, gezien de standaard banden ruimte 66mm is, bij een 27+/29 81mm.
Het antwoord stond op pagina 6 :-q
Heckler40 schreef:de Boost Pike
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Forau Het is een 29er Pike, Boost lowers met Torque Caps. Band is wel nieuw en groeit nog wat

@marco Thanx, vermaken gaat zeker lukken, ik ga zeker ook van de Freeride lines "proeven" :-q

@Kermit Ik ben het helemaal met je eens, de Oranje Ripley is mooier, maar Grijs was de deal.

Over dat nadenken, misschien denk ik wel eens te veel na :roll: Maar ik ben ook eens serieus ge-crashed in de Alpen toen ik "ervoor ging" met een agressieve set-up. Ik rijd Alpine trails 2 weken per jaar, het snelheidsverschil met de ervaren mannen is aanzienlijk. Wat zij vragen van de bikes en de banden is echt anders, en hun voorkeuren zijn ook anders. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Blijft 1 van mijn favoriete fullies, die Ripley, zelfs in Canyon zwart. Mijn ervaring met de 2.6 Rocket Rons is dat 2.6 niet eens zo heel erg breed valt. Mijn Hans Dampf op 2.35 is maar een fractie smaller. Overigens ben ik juist altijd wel blij met de extra grip die de wat zwaardere banden geven (Minion, HD etc), compenseert weer een beetje voor mijn gebrekkige rijtechniek. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Suravida, misschien ga je wel gewoon harder 8)

De Ripley is echt heerlijk, ook omdat set-up een doddle is. De performance in de "standaard" instellingen en wat hulp van het internet is meteen al goed. Ook voor de Eiffel. Met de platform verstelling kan ik bovendien makkelijk schakelen tussen "up" en "down". En de Alpen trails kan ik nu gebruiken om de demper echt fijn te tunen.

Ik heb een set Hans Dampfs in 2.35 liggen, neem er 1 mee als reserveband. Ik heb ook wel verwachtingen van de zachtere Trailstar Compound trouwens, vergeleken met mijn oude Pacestar set. De reviews die ik las van Trailstar zijn meest lovend over de grip. Klachten zijn er over slijtage, maar 2 weken zal het wel houden :wink:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dat valt erg mee ben ik bang, eerder te langzaam dat ik die grip nodig heb.

HD trailstar is wel heel veel beter dan de pacestar, die laatste is stukken stugger en voelt ook gladder aan. Prima als achterband. Qua slijtage valt de trailstar mij best mee, heb er als achterband nu aardig wat ritten mee gemaakt in technisch rotsig terrein met veel remmen en de noppen zitten er allemaal nog op.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed nieuws van de Trailstar, dat moet voor mij ook (mede) het verschil maken.

Hans Dampf is stevig en met volume en heeft duidelijke overgangsnoppen tussen de centre thread en de zijnoppen. Het zijn met name de Maxxisen die juist een channel hebben ipv overgangsnoppen. Dat verschil moet je kunnen voelen als je ze de bocht in leunt, toch?

De bidonhouder is overigens weer gesneuveld, werkt niet met de fietsdrager.

Enjpy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

MacReal schreef:Het antwoord stond op pagina 6
Heckler40 schreef:@Forau Het is een 29er Pike, Boost lowers met Torque Caps. Band is wel nieuw en groeit nog wat
Dank u, 81mm ruimte. Torque caps geeft weer wat meer vork opties :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Forau mijn voorwiel is gespaakt op een SRAM/Rockshox Predictive Steering naaf.

Opfwel, Boost 110mm Torque Caps zijn uitwisselbaar met de "eigen" standaard die Rockshox een paar jaar geleden voor de updside down RS-1 introduceerde. En dat komt voor mij nu dus heel goed uit.

Weet iemand of Fox al compatibele vork-einden aanbiedt?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

The proof of the pudding, 131km, 7200 hm, waarvan de helft met de pedalen de rest met de lift. De trails waren meest droog en op hoogte vooral rots en steen. Hackleberg, Hochalm, Buchegg trails en de Z-line en Blue-line freeride parcoursen zijn helemaal top.

De Nobby Nics met handkracht easy om de hookless velgen, en met een normale handpomp en Conti sealant in een keer tubeless. Vanwege de snelheid en de rotsen iets meer druk, zo'n 1,5 en 1,6 bar. Ik ben niet aan de limiet van de banden geweest, goede keus zover. Spannendst was nu het afremmen van 80+ km/uur in losse gravel op de laatste stukken schotter naar het dal. :roll:

Dit is SYS dus plaatjes. Ik heb niet veel geschoten, vooral gereden, maar een vriendelijke Tchech die ik tegenkwam boven op de Reichkendlkopf was zo vriendelijk een rijdend shot te maken. Edit: en een plug naar het mooie filmpje van marcomtb1972 van deze trail https://www.youtube.com/watch?v=qeOUMF19jH0

Enjoy!!

Hochalm Trail Hinterglemm, Altitude 1940m, going down, big smiles :winkie: :winkie: :winkie:
Afbeelding
Schattberg halverwege Ost en West Gipfel, altitude 2000m, going up!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op zo 6 augustus 2017, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Crap...Was net van mijn bergheimwee af...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Don't fight the Berg ....

Resistance is futile 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

All your Bergen belong to us :lol:

Ziet er goed uit, daar moet ik ook (ooit) nog eens naar toe :)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig Heckler. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ Suravida en TenZNL dit was mijn eerste langere bezoek aan Saalbach-Hinterglemm en het is hier wel helemaal top toegesneden op de Mountainbikers in de zomer. Ik ga zeker nog eens terug.

@ marco1972 Jij doet zelf ook aardig mee zag ik. Met permissie link ik jouw filmpje van de afdaling door 8)

Die laatste steile honder hmeter klimmen kort voor de Reichkendlkopf voordat je bij de Hochalm Trail komt waren wel on my limit. Hoeveel zuurstof is er minder op 1900 meter? het voelde in elk geval anders. Ik heb nog wel alles op de pedalen gedaan, niet hoeven duwen gelukkig.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vanaf 2500m heb je al kans op hoogteziekte dus het zal al aanzienlijk minder zijn dan op NAP.
Plaats reactie