trail-/endurobike huren

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Fast4ward
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 maart 2005, 09:38
Mijn mountainbike: BMC TE01
Contacteer:

Heeft er iemand ervaring met het huren van een trail-/endurobike in nederland.
Ik ga een lang weekend naar Zurich en omgeving om te fietsen.
We willen daar onder andere een bikepark in enzo.
Ik heb alleen een lichtgewicht hardtail XC fiets en zoek dus een fully met 120 mm voor en achter met 29 inch wielen of 140 mm voor en achter met 27,5 inch. Uiteraard mag de veerweg ook meer zijn, maar het moet ook een fiets zijn waarmee je makkelijk omhoog rijdt. En mijn maat is XL / 21 inch.

Liefst wil ik de fiets in Nederland huren (omgeving Arnhem-Nijmegen of opweg richting Swiss :-) )
M@zzel
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Trail en Enduro is beide meer dan 130mm. XC gaat al naar 120mm :o Met mijn 130mm fiets kun je nog langer bergop rijden. Ga je echt naar (flink) meer veerweg dan is lang bergop rijden meestal geen pretje; iig harder werken.

Voor serieus bikeparkgebruik is 140-150mm mi de ondergrens.
Bij de grotere bikeparks zit meestal wel een plek waar je fietsen kan huren. Als er dan iets met de fiets aan de hand is kun je snel terug (en kost het vaak geen geld)

In NL zal het lastig zijn om iets te vinden dat voldoet.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Zo lastig is dat niet hoor, tussen Arnhem en Nijmegen zit Basta :wink:

Ik heb nog een XL Intense Tracer staan die eventueel gehuurd kan worden.
Stuur ff een mailtje naar info@bastabikes.nl of kom even langs dan bespreken we de mogelijkheden.
Plaats reactie