Zonnebril op sterkte laten maken zonder failliet te gaan

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

awinkel schreef:Die kunststof clip wil ik dus eigenlijk niet meer.
Mijn zorgverzekering keert niks uit bij de aanschaf van een bril.
Je moet tegenwoordig een vrij uitgebreide verzekering hebben wil je nog iets uitgekeerd krijgen.
Ik ben net nog bij een opticien in het dorp geweest en die zei dat de cylinders in de clip-in bij mij afweken van wat ik in mijn standaard bril heb. Hij zegt dit nog in orde te kunnen maken en ook een andere clip-in te kunnen regelen die ervoor zorgt dat de glazen iets verder van mijn ogen afstaan en dus mijn oogharen er niet meer tegenaan kunnen komen...
Hij zei dat de prijs van de glazen zo duur zijn, omdat het glas van de bril nogal een flinke curve maakt en dat je met een oogafwijking van meer dan -2 de glazen zo gemaakt moeten worden, dat als je naar links en rechts kijkt het zicht ook scherp blijft.
Of dat waar is...geen idee... Ik blijf het een hoop geld vinden.
Welke scherpte hebben degene die een bril op sterkte hebben laten maken?
-1.25 valt mee, maar ik zie de bomen in het bos nu weer :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

awinkel schreef:Welke scherpte hebben degene die een bril op sterkte hebben laten maken?
+1,25 met een cylinder van -2.50 en een as van 110 +1,50 met een cylinder van -2.50 en een as van 75
Laatst gewijzigd door bert l. op zo 2 april 2017, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

links 0 want die doet niet zoveel meer qua scherpstellen, rechts +3 met nog wat technische termen
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

tiewrap schreef:Via de verzekering ?
:-q
Dan moet je wel een + pakketje hebben, heb je dat, kan je meestal een x bedrag in een x periode besteden aan een bril.
De wat betere opticien kan je hierin prima adviseren.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gisteren nog even bij een andere opticien geïnformeerd naar de glazen en...daar kosten exact dezelfde glazen 90 euro per stuk! :o
Dus dan ben ik voor 180 euro klaar i.p.v. 390 euro...
Ik heb a.s. donderdag daar een afspraak. Eens kijken wat de uiteindelijke prijs gaat worden...
Wel vrij vaag dat er zo'n groot prijsverschil in zit... :-?
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

awinkel schreef:Gisteren nog even bij een andere opticien geïnformeerd naar de glazen en...daar kosten exact dezelfde glazen 90 euro per stuk! :o
Dus dan ben ik voor 180 euro klaar i.p.v. 390 euro...
Ik heb a.s. donderdag daar een afspraak. Eens kijken wat de uiteindelijke prijs gaat worden...
Wel vrij vaag dat er zo'n groot prijsverschil in zit... :-?
misschien houden ze al rekening met de standaard vergoeding van de zorgverzekeraar.
zou dat voor de zekerheid wel ff checken.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Reken maar dat ik het eerst zwart op wit wil hebben voor ik bestel. :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

awinkel schreef:Gisteren nog even bij een andere opticien geïnformeerd naar de glazen en...daar kosten exact dezelfde glazen 90 euro per stuk! :o
Dus dan ben ik voor 180 euro klaar i.p.v. 390 euro...
Ik heb a.s. donderdag daar een afspraak. Eens kijken wat de uiteindelijke prijs gaat worden...
Wel vrij vaag dat er zo'n groot prijsverschil in zit... :-?
Vraag nog een derde Opti-Chien. Gaat er nog een keer de helft af!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ging dat bij de aanschaf van mtb's ook maar zo. :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

+1,5 laten maken door Optik24plus. Het lijkt er op dat zij die service niet meer bieden. Jammer want ik ben nog steeds erg content met mijn aldaar gekochte Rudy Project en geslepen mee kleurende glazen. (in het verleden geslepen sportbrilglazen bij Pearle besteld maar dat was geen succes omdat de kromming van het montuur niet was meegenomen..)
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:38
Mijn mountainbike: ????? ??????

Als ik even mag inhaken..
Ik heb een tijd terug een bril gekocht met gratis zonnebril van ray ban.
Alleen gebruiken ze niet het ray ban glas maar hun eigen .. slaat dit nou helemaal de plank mis wat betreft een merk dat juist geroemd word vanwege de glazen ?
Zijn er merken die hun eigen glas gebruiken ?:)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Volgens mij niet

Ik heb een bbb fietsbril
De glazen heb ik bij pearl
Besteld na 1,5 week geleverd voor slechts 20e!!!!
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Er zijn zeker merken die hun eigen glas gebruiken, maar dan moet je wel diep in de buidel tasten :-D De bril opzich valt mee echter met alle toeters en bellen erop en met cilinders er in geslepen ben je wel een hoop geld armer.

Ik heb een Serengettie Orvieto. Dit word in italie gemaakt. Glazen worden ook bij hen besteld.
Helaas is hij al uit productie, maar onderstaande lijkt er enorm op:
http://www.serengeti-eyewear.com/Sungla ... oduct=8492" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er super tevreden over. Geen schitteringen meer, geen tranende ogen, goede bescherming door sterke glazen, Verkleurd een klein beetje en dat is erg prettig.

Ik draag deze bril van vroeg in de ochtend tot laat in de avond. Je kan deze langer ophouden dan de meeste andere zonnebrillen.

Als ik weer een bril nodig heb, weet ik wat ik weer ga bestellen.

Patrick
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Beetje googelen levert toch wat info op m.b.t. RX sportglazen, ofwel:

Wat is het verschil tussen een sportbril met optische clip of RX sportglazen?
Een sportbril op sterkte maken werd van oudsher gedaan met een clip-on/optische clip. De clip werd dan voorzien van uw eigen brilsterkte en vervolgens achter de sportbril gemonteerd. Door de komst van de freeform slijptechniek is het sinds een aantal jaren ook mogelijk om de gebogen sportglazen zelf te vervangen voor glazen op uw eigen sterkte. Hierdoor is het mogelijk om vrijwel elke sportbril waarvan rechter- en linkerglas onafhankelijk gemonteerd zijn, te vervangen met scherp zicht tot aan de uiterste rand v/h glas. Deze manier van een sportbril op sterkte maken noemen we RX. 

O.a. hier verkrijgbaar: https://www.mijnsportbrilshop.nl/sporte ... illen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Karvan Cevitam schreef:Ik heb een tijd terug een bril gekocht met gratis zonnebril van ray ban.
Alleen gebruiken ze niet het ray ban glas maar hun eigen .. slaat dit nou helemaal de plank mis wat betreft een merk dat juist geroemd word vanwege de glazen ?
Ray Ban maakt ook gewoon monturen.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie