Geld overmaken waar je bij staat bij verkoop fiets?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Want dit gebeurt echt alleen hier natuurlijk :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Het is wel typisch Nederlands dat je niet onder dwang van gewapende mannen je sleutels hoeft af te geven. Of bedoelde hij dat niet?
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Mario070 schreef:
naze1975 schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/amersfoorts ... ~a640f08d/

Wel heel toevallig dit. :evil:
Welkom in Nederland...!!
Ik had er eigenlijk nog niet iets specifieks over gehoord, maar van nature vertrouw ik niemand op voorhand :lol:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ten eerste vraag ik me natuurlijk af waarom je een fiets verkoopt? Wat is er mis met N+1?

:bier:

Verder durf ik niet te zeggen of het geld uit België ook direct naar een NL rekening gaat. Nu ben ik er ook nog wel een tikje huiverig voor, maar heb er verder alleen positieve ervaring mee. Inderdaad met mensen die konden laten zien dat het geld overgemaakt was (maar dat zou ik nu dus niet meer doen!), en verder in het geval van een gelijke bank (of zelfs een keer ook bij een andere bank) staat het inderdaad direct op je eigen rekening. En dan kan er niets meer mis gaan.
Laatste keer bankrekening van vriendin gebruikt om gelijke banken te hebben. Ging perfect. Dat het daarna niet meer lukte om het geld van mijn vriendin te krijgen is een ander verhaal... :roll:

Mario070 schreef:Welkom in Nederland...!!
U doelt op?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben wel benieuwd hoe dit nu gaat aflopen.


Lars TB schreef:Dat het daarna niet meer lukte om het geld van mijn vriendin te krijgen is een ander verhaal... :roll:
:-D

Daar weet Doezel wel raad mee.
doezel schreef:....zorg dat je met z’n tweeën bent. Waarbij, bij voorkeur, liefst minimaal een van de 2 groter is dan 1m90 en/of zichtbare tattoos heeft. :tong
:bier:
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Crasstest schreef:Hallo,

Ik ben van plan in het weekend een van mijn fietsen te verkopen. Nou stelde de kopende partij voor om het geld ter plekke aan mij te overschrijven waar ik op toe kijk (bij hem thuis op zijn computer/telefoon). Dit omdat hij het niet prettig vind om met een dergelijk groot bedrag rond te lopen.

Persoonlijk niet heel happig op, zeker omdat het van een Belgse rekening afkomt en het dus een aantal dagen duurt voor het binnen is (omdat we in het weekend afspreken en dit naar mijn weten in het weekend nooit wordt overgeboekt door de banken).

Nou is mijn vraag; Is het voor de koper mogelijk zijn overboeking te annuleren/terugdraaien wanneer ik vertrokken ben en de fiets 'verkocht' bij hem achterlaat?

Het direkt geld overmaken van de ene rekening naar de ander werkt het beste , of alleen in mijn geval ,met dezelfde bank , omdat je dan binnen 15 minuten het bedrag ziet verschijnen, en je bijna de zekerheid hebt dat het goed is . Maar natuurlijk heb de oplichters met fake app's e.d , tja is ook een kwestie hoe het zit tussen de oren .

Maar ik heb vaak deze transactie gedaan , alleen bij de dezelfde bank en in NL , terug draaien kan men niet na overmaken, men kan alleen een verzoek indienen tot terug betalen bij de begunstigde .
Dus bij betaling van een NON NL land zou ik het niet doen

suc6
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik zou de koper een paar tegenvoorstellen doen:

- Afspreken bij een bank naar keuze (op een doordeweekse dag) of bij een pinautomaat (de dichtsbijzijnde bijvoorbeeld) zodat hij het kan opnemen en meteen betalen. Grote stapels briefjes van 20 of 50 euro zie ik ook liever uit een pinautomaat komen dan uit iemands broekzak trouwens.
- Hij schrijft het geld voor de levering over en je gaat de fiets pas brengen als het geld binnen is.
- Etc.

Wil hij nergens aan meewerken dan is hij erg lastig of er is inderdaad iets niet in de haak en gaat de deal dus niet door.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Dennisvdb schreef:Ben blij dat ik geen tankpassen aan personeel hoef uit te geven... Lekker op kosten van de baas bezorgingen doen.
Maar dat is een ander verhaal.
Gebruik van een tankpas is natuurlijk gewoon een deel van je loon en arbeidsvoorwaarden.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

On-topic aub, ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is namelijk.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Mijn tip (voor het geval het in de toekomst bij iemand voorkomt:
Laat de persoon het geld eerder overmaken naar je. Als de koop niet doorgaat maak je het geld terug over. Aangezien hij wel jouw vertrouwen vraagt, kun je dit dan omdraaien en hem/haar het zelf voorgestelde risico te laten dragen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Samen naar de geldautomaat en cash betalen is toch voor beiden risicoloos?
(even afgezien van bandieten die je om de hoek op staan te wachten ;-)).

Als de koper alle vormen van betalen afhoudt behalve het overmaken via zijn eigen telefoon vind ik dat wel reden tot argwaan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Ik hd de verkoper toch over weten te halen cash van de bank op te nemen. Uiteindelijk ben ik met een volle broekzak naar huis gegaan. Bedankt allen voor de berichten!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie