Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb een enorm gevoel van deja vu, maar je hebt vorig jaar (of nog eerder?) toch ook zoiets gepost? Chapeau in ieder geval dat je bos weer schoonveegt :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Dat kan wel kloppen ja, vorig jaar na de Montferlandmarathon was het een zooitje in het bos en de organisatie had besloten, omdat de wedstrijd op zondag was, en ze de hele week verder moesten werken, dat ze het weekend erna dan wel gingen opruimen..... :~ Ondertussen ergeren andere bosgebruikers zich rot, waait en spoelt alles weg en dieren lopen met verpakkingen in hun maag.
En nu dus na het NKwielrennen. En ik heb in twee sessies al meer bij elkaar dan vorig jaar.

Ik kan er gewoon niet bij dat renners dit doen!

En als het dan echt niet anders kan, laten ze dan samen met de ploeg, familie en vrienden en Bobo's uit de VIP-ruimte, burgemeester en wethouders en andere hoogwaardigheidsbekleders de route even fijn langs lopen en honderdduizend keer bukken! Ik heb gewoon spierpijn in mijn kont van het bukken.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

TinaToertocht schreef:https://twitter.com/search?f=tweets&ver ... d&src=typd
Op twitter actief geweest om wat bewustwording te kweken.
Ben benieuwd of de CEO van SiS er meer mee doet dan alleen re-tweeten. Op zo'n moment vraag ik me dan toch af of hij de boodschap heeft begrepen... :~

Overigens niks dan lof voor het opruimen! :-q Ook hier iemand van de 'oude stempel' die gewoon z'n troep weer mee naar huis neemt.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ja, daar moest ik ook al om gniffelen. Wel een twijfelachtige eer om op nummer één te staan.

Ik probeer contact te krijgen met het KNWU omdat ik vind dat er drastische maatregelen getroffen moeten worden maar dat schijnt lastig te zijn om daar iemand te spreken te krijgen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik weet 100% zeker dat er in de vergunning eea beschreven staat over afvalbakken en opruimen van de rommel.

Als je het mij vraagt zou je namens de fa. Tinatoertocht gewoon een rekening naar de organisatie moeten sturen voor (tenminste) een lekker diner.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Bowiex schreef:Ik weet 100% zeker dat er in de vergunning eea beschreven staat over afvalbakken en opruimen van de rommel.

Als je het mij vraagt zou je namens de fa. Tinatoertocht gewoon een rekening naar de organisatie moeten sturen voor (tenminste) een lekker diner.
:-q

Bij grote evenementen zie je idd vaker een dropzone voor afval met een net,scheelt een hoop opruimwerk.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wellicht moet je het spul dumpen bij de organisator of bij de vergunningsverstrekker.
Een statement maken na je noeste arbeid mag best.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik vroeg me trouwens af van welke merk die volledig blanco verpakkingen zijn. Ik vind het een beetje verdacht....wat voor een goedje zou daar in zitten??

@Bowiex; dat is wel een goeie ja, vorig jaar heb ik zeker een uurtje of veertien meer gelopen en gebukt dan gefietst in het bos en eergisteren en vandaag zeker ook een uurtje of 5. De KNWU maar even een rekening sturen van beide evenementen. En dan tegen topsportertarief want topsport is het, een beetje een 46-jarig old wief honderdduizend keer laten bukken!

Er was dus een dropzone op een deel van het parcours maar daar trekt ginnen rennert zich wat van aan.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

TinaToertocht schreef:Bij mijn weten is dat de gemeente Montferland. De burgemeester en de wethouder al de foto's via twitter gestuurd maar geen reactie.
Dan de krant erbij en bij de gemeente op de stoep leggen. "Ruim je zooi op, ook als je B&W bent"
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

@Tina: Op de een of andere manier kan ik mij dit bij wielrenners iets beter voorstellen dat ze dit doen dan MTBers. Mijn perceptie hoor en zeg dit niet om een discussie of een fietstypeoorlog te ontketenen :P

Hoop dat je niet krom gaat lopen trouwens.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

TinaToertocht schreef:Ik vroeg me trouwens af van welke merk die volledig blanco verpakkingen zijn. Ik vind het een beetje verdacht....wat voor een goedje zou daar in zitten??
Dat zijn de gelletjes van team Roompot. Toevallig stond ik tijdens het NK wielrennen in de bevoorradingszone bijna bovenaan de Peeskesbult en heb ik dat gezien.

Overigens erg netjes en goed dat je dit allemaal opruimt. Echt respect daarvoor! Maar het is en blijft echt te gek voor woorden dat iedereen alles maar van zich af gooit. Ook de professionals moeten hier op een professionele wijze mee omgaan en die verpakkingen gewoon achterin hun shirtje steken of in de bevoorradingszone (of speciale dropzone) van zich afgooien zodat het in ieder geval gecentreerd is en makkelijk kan worden opgeruimd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik denk dat je gebruik moet maken van een grote natuur organisatie.
Laat ze die foto's zien en probeer hen de organisatie en gemeente aan te laten pakken.
Die kunnen er een leuk persbericht uit sturen en krijgt dit de aandacht die het verdiend.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Stephen schreef:Wat netjes dat jij het dan opgeruimd hebt Tina. Maar bij de wilde konijnen af dat dit gebeurd en dat de organisatie dit slikt als zoete koek...of gels idg. Hoef je met trailruns niet mee aan te komen en ook bij traithlons niet. Daar is al jaaaaaaren de regel, vervuilen is diskwalificatie. En terecht!!!

Nogmaals hulde Tina!
+1

In mijn ogen de enige echte oplossing.
Het zou niet moeten hoeven, maar respect dat je je zo inzet voor je omgeving Tina!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Vandaag nog een zoeksessie gedaan en dat is nog steeds niet de hele route maar ik ben er klaar mee, die twee stukken die nog moeten moet ik langs hele drukke wegen gaan lopen, is mij iets te link. Onderstaande foto's is de totaalscore van wat ik verzameld heb maar er ligt dus nog meer.Afbeelding
Plaats reactie