Deel je koop ervaring GPS, de + en -

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie bij de keuze voor een GPS / navigatie, deze vraag met risico dat het hier al aan bod is gekomen. Ik zoek:
- MTB en routes er vooraf in zetten (vaste routes in NL, in toekomst ook routes in buitenland), maar ook registreren van gereden toertochten.
- Race: zelf routes vooraf plannen voor in NL en buitenland, registratie toertochten.
- Beide: koppelen aan Strava, functie hoogtemeter, voor racer ook cadans. Kunnen terugvinden van route (dus niet alleen lijntje volgen) bij verkeerd rijden.

Dingen zelf gezien:
Garmen edge 820 (denk ideaal, maar beetje prijzig), Garmin Edge 520 (de optie van geen weg kunnen zoeken, alleen voorgeprogrammeerde route, vind ik minder), Polar 650 (meer een beetje als de 650 dan).

Graag jullie advies hierin....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

820
650
520
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De v650 kan je niet naar de route begeleiden als je fout gaat. Niet anders dan zelf het lijntje weer zien te volgen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

mmm, dat wordt ietsjes langer sparen.... Dank voor de reacties.
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Wahoo element bolt! alleen al voor de prijs.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik ben nu aan mijn 4e Garmin edge 1000 toe. Ze kunnen niet tegen regen en wat modder blijkt... Aangezien ik geen vertrouwen heb in weer een edge 1000 twijfel ik aan overstappen naar de edge 1030. Of om een ander merk te gaan nemen.
Ik wil er wel mee kunnen navigeren (voldoende groot scherm) en moet werken met ANT+ sensoren (die zitten inmiddels op al mijn fietsen namelijk). Iemand tips?
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

De wahoo dus! Scheelt je 400€ !
En een paar weken geleden met hagel en hevige regen in België geen problemen ondervonden. Ding is zelfs even kopje onder geweest tijdens een val partij.
Scherm is echt duidelijk genoeg om mee te navigeren. Alleen geen touch screen en geen peppie kleurtjes!
Je kunt er heel makkelijk alles met ant+ koppelen.
En de koppeling met je smartphone werkt echt super. Dus geen gedoe met routes laden.
Zou het toch serieus eens overwegen.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

hmm, zal een kijken. Ik vind navigatie (ook voor met hiken) wel belangrijk. Daarom kwam ik destijds ook o pde garmin uit.
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Dat gaat dus met de wahoo prima.
We hebben een gps track gekregen van een paar locals daar.
Was echt super route. Groot deel ging niet over vaste paden!
En in een dicht begroeid bos. Geen enkel probleem gehad. Dit is mijn eerste gps!
Maar vrienden hebben al langer garmin. En na lang wikken en wegen, en deels hun advies dus de wahoo gekocht.
Krijg je geen spijt van.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Kun je op de WAHOO ook open mtb maps kwijt? maw Dat kaartje op de verkoop plaatjes ziet er erg "geschikt voor race fietsers" uit maar niet voor MTB in de Ardennen of Eifel waar je de paden, zelfs met navigatie, moet zoeken
dirty sanches
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: za 27 december 2008, 21:54

Ik gebruik hem voor de mtb. En dat werkt uitstekend. Elke gpx of tcx route Kun je er via de app heel makkelijk op zetten. En je kan best ver inzoomen. Dus echt goed te volgen. Juist voor mtb geschikt omdat je hem met app en knopjes bediend. Touchscreen werkt met modder en regen echt een stuk minder. En je krast je scherm ook snel bij slechte omstandigheden. Dus modder en dergelijke. Maar vergeet ook niet de klanten service ! Die is ongekend goed.
Enige wat die niet doet! Als je van de route gaat, zul je zelf de weg naar de route terug moeten zoeken. Maar gewoon uitzoomen en richting de route rijden en je zit weer goed.
Kan je dat ding echt aanbevelen
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Hier ook een zeer tevreden Elemnt gebruiker.
Zeer gebruiksvriendelijk en funtioneel.
Heel overzichtelijk en een laag batterijverbruik.

Het is niet zo dat elk hazenpaadje erop staat maar de track kun je goed volgen.
Wanneer het een wirwar van een kruimelspoor is de Elemnt zelfs heel praktisch om hij het deel wat je aan het fietsen bent dik drukt en met pijltjes de rijrichting laat zien.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ook uitsluitend goede ervaringen met de Element Bolt. Nooit problemen ervaren met routes of met sensors.
johan_leiden
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 11:37

Hallo mede-MTB-ers,

Ook ik ben aan het speuren naar de voor mij geschikte navigatie. Op zich lijkt een met turn-by-turn navigatie me het makkelijkst, maar zowel de Polar V650 als de Wahoo Elemnt Bolt hebben dat niet. Is het toch makkelijk om op een single track de juiste route te volgen? Ik fiets ook regelmatig van A naar B en terug (op gewone fietspaden/wegen), zou de V650 of de Bolt dan ook geschikt voor me zijn?
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Sigma heeft zojuist de nieuwe Rox 12.0 Sport uitgebracht. Krijgt lovende kritieken van DC Rainmaker. Als je wat wilt weten en wilt vergelijken op functies en specificaties moet je daar maar eens kijken...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Plaats reactie