Hoe je locatie door te geven aan hulpdiensten:

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Onderstaand bericht komt van de bereden politie maar is zeker ook een goede tip voor mensen met een stalen / carbon ros:

Veiligheidstip: Door veel ruiters wordt er regelmatig een buitenrit gemaakt. Tijdens zo'n rit kan een ruiter van zijn/haar paard vallen of kan er een ander incident plaatsvinden waar je hulp voor moet inschakelen en 112 moet bellen. Welke lokatie moet je dan doorgeven als je in het bos, de duinen of op het strand bent. Door je app kompas te gebruiken op je telefoon en hiervan de coördinaten door te geven aan de meldkamer weten zij waar je je bevindt. Ga je alleen op pad deel dan je lokatie met iemand zodat hij/zij je kan volgen. Dit kan je doen via instellingen bij je berichten (sms). Kan ook voor andere doeleinden van pas komen zoals een een eind fietsen, wandelen etc. wanneer je alleen bent. ^kb #brdpol

Bron: Facebook pagina van de Bereden Politie

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn lokatie kan delen met iemand, ik ga nog even zoeken.
Edit: gevonden! iPhone: instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen - Deel mijn locatie
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het kan op diverse manieren:

Bij de garmin,s kan je sowieso livetrack aanzetten strava kan dat ook. (Andere apparaten zullen ook zo,n functie hebben.)

Los van de hulpdiensten is het sowieso ook handig als je zelf een keer met pech staat en je moet laten ophalen. Is me pas twee keer gebeurt maar toch.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

In google maps kan het ook eenvoudig, je coördinaten aflezen.
Als je maps opent, en je locatie bepaald is houd dan op of net naast je locatie ingedrukt. Als de coördinaten bovenaan nog niet te zien zijn dan: klik je onderdaan op 'geplaatste markering' en iets naar beneden zie je alsnog je coördinaten :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Paar jaar geleden hulp verleend bij een vrouw die rondom Meerssen met haar borstbeen op een stronk was gevallen, was er niet goed aan toe, meermalen coördinaten doorgegeven aan ambulancediensten omdat we op een afgelegen en lastig bereikbare plek stonden, konden ze toen nog weinig mee (duurde erg lang voordat ze hadden uitgevogeld waar heen te gaan), hoop dat ze tegenwoordig wat verder zijn.
Laatst gewijzigd door Knakker29 op vr 9 juni 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Je zou zeggen dat die ook een smartphone bij zich hebben, dan moet het kunnen toch :wink:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

datang schreef:Je zou zeggen dat die ook een smartphone bij zich hebben, dan moet het kunnen toch :wink:
Wellicht is dat inmiddels het geval, op dat moment wist men nog even niet goed hoe deze te verwerken/vertalen naar de lokale navigatie. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen door gebruik van offline technieken en inzet van offroad motoren en trikes :wink:
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Er is een app voor; Glympse. Werkt perfect, ook een soort live tracking. Google maar eens.
Hiermee kan ook iemand anders je locatie zien en doorgeven, als je zelf bv buiten westen bent en niet in staat te bellen, appen oid..
(er zijn vast meer apps maar met deze heb ik goede ervaringen)
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Er zijn inderdaad meer apps voor. Zelf gebruik ik Life360 voor livetracking.

Daarnaast is het slim om je medische id aan te maken in je telefoon en daarin een noodnummer te zetten.

Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar stel dat het nodig is...
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Naar wat ik zo links en rechts mee krijg, is dat de AMBU niet op coordinaten kan rijden maar alleen op huisadres. De brandweer daarentegen wel.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

precies, dus is er een app of (garmin)gps truuk waarmee je makkelijk het dichtstbijzijnde adres kan uitvogelen?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

naze1975 schreef:Naar wat ik zo links en rechts mee krijg, is dat de AMBU niet op coordinaten kan rijden maar alleen op huisadres. De brandweer daarentegen wel.
Ook meegemaakt wat knakker aangeeft vorig jaar bij LM ambulance had coordinaten gekregen of ik met mijn systeem kon kijken waar het was...... toch raar.

Bij veel vaste routes staan wel,paaltjes die je dan kan doorgeven. tenmiste dat staat er op.

Vers van de pers afgelopen week voor het eerts net als A en N wegen de F1 gezien. nee geen Max. Maar hectometer paaltjes op Fietspad1, deze loopt van hvh naar scheveningen, misschien verder maar daar ging de reis dinsdag niet naartoe
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zie ook de tips van reddingsbrigade Schoorl.

https://mtb-noordwest.nl/nieuws/2017/me ... en....html" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Via GOOGLE MAPS locatie delen met bekenden vrouw, kids)..... werkt ook als je lichaam zelf wat minder werkt en je NIET meer kunt bellen..
Overigens heb ik ook LIFE360 geprobeerd, maar bij mij was de update frequentie erg laag.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Kun je met live tracking altijd gevolgd worden? Heb niets te verbergen, maar moet er niet aan denken dat vrouw/vrienden altijd kunnen zien waar ik ben...
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Met Glympse kun je instellen hoe lang je gevolgd kan worden. En je bepaalt zelf dus wie er mee mag kijken, je geeft toestemming om je locatie te delen.
Plaats reactie