navigatie op stuurpen of voor het stuur

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Klopt, verder naar voren is beter af te lezen, verder naar achteren is beter beschermd.
Is dus een afweging die iedereen zelf moet maken.

Iemand die tijdens het navigeren tegen een boom is gereden :o zal iets anders adviseren dan iemand die zijn gps heeft beschadigd (of verloren) door een valpartij :wink:

Ik heb bij m'n korte stuurpen de standaard Garminhouder op het stuur.
Ook niet echt fraai, dus ik moet iets bedenken zodat de Etrex ook op de korte pen past.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een adapter welke bevestigt is onder het balhoofddeksel. We hebben toch een forumlid die die dingen maakt?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op m'n XC fiets raakte ik de Etrex ook niet op m'n 80mm stuurpen kwijt (mede doordat ik dol ben op spacers om de stuurbuis lang te houden). Daar een aluminium strip genomen an voldoende breedte, gat ingeboord met de diameter van de stuurbuis, stuk uitgehaald dat de breedte terugloopt tot de breedte van de standaard Garmin bevestiging. En dan een beetje netjes afgerond. Dat wordt gewoon met een spacer ertussen op de stuurbuis bevestigd waarbij de Etrex gewoon netjes boven de stuurpen zit...

Op het stuur blijft dat ding met de variatie in diameter niet langdurig fijn zitten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef:Op m'n XC fiets raakte ik de Etrex ook niet op m'n 80mm stuurpen kwijt (mede doordat ik dol ben op spacers om de stuurbuis lang te houden). Daar een aluminium strip genomen an voldoende breedte, gat ingeboord met de diameter van de stuurbuis, stuk uitgehaald dat de breedte terugloopt tot de breedte van de standaard Garmin bevestiging. En dan een beetje netjes afgerond. Dat wordt gewoon met een spacer ertussen op de stuurbuis bevestigd waarbij de Etrex gewoon netjes boven de stuurpen zit...
Dat is precies waar ik ook aan zat te denken. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Leffkes Wachte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 22:33
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC TM

Ik heb een stuk binnenband opgerold en dat onder de houder van mijn eTrex geplaatst.
Trilling dempend en past ook op een korte stuurpen.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen garantie voor de toekomst.
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Ik zie dat er bij SRAM 2 soorten Quickview houders zijn, namelijk voor MTB en één voor de racefiets.
MTB https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... 10-p36235/

RACE https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... 10-p33570/


Op zich zie ik niet direct een verschil.

Iemand dit wel het verschil weet/ ziet?

Want mijn Garmin kan niet op de stuurpen, en op het stuur staat hij niet stevig, hij schuift steevast naar beneden door de schokken.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Denk dat de een tot 22km/u gaat en de ander tot 35 :)
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

De mtb versie is korter,die monteer je ook andersom waardoor hij meer op je stuurpen zit

De race versie is langer,monteer je anders en komt voor je stuur.meer racefiets dus.

Deze koop je op Ali voor 3 euro,zelfde kwaliteit,heb ze allebei!
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Plaats reactie