Zadeltasje voor Thudbuster LT

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

Voor mijn mountainbike benk ik op zoek naar een klein zadeltasje die ik kan gebruiken in combinatie met mijn recent aangeschafte Cane Creek Thusbuster SL zadelpen. Wat mee moet:
- Topeak multitooltje
- Missing link voor de ketting
- Kleine smartphone
- Bandenplakspul (tubetje Solution en wat bandenplakkers)
- Twee bandenlichters
Ik had altijd een klein BBB zadeltasje waar alles precies in kon, maar die kan ik jammer genoeg niet meer gebruiken. Tips?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Camelbak & Co.
(maar dat antwoord wilde je waarschijnlijk niet horen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ortlieb heeft hele aardige zadeltasjes die alleen aan het zadel worden bevestigd, dus zonder bandje om de zadelpen. En met rolsluiting dus én waterdicht, én geen vastlopende ritsjes door modder en zand.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

Neee, geen camelback. Ik rijd 's zomers het liefst met een hardloopshirtje en wil dus niks op mijn rug.
Nu schijnt er wel een tasje van Topeak te zijn wat past:

https://www.mantel.com/topeak-aero-wedge-pack-strap

Iemand hier ervaring mee?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mijn suggestie was niks voor je? Dat ding wat je nu linkt heeft juist wat je volgens mij níet wil hebben.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

ortlieb micro bag. Mooi & waterdicht. Niet super groot, maar volgens mij hoeft dat ook niet.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dank u, die bedoel ik. Daar past gewoon een 29er biba, een multitooltje en een bandenlichtertje of twee in hoor. Pompje gaat dan niet meer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Je zou ook kunnen opteren voor een tasje in het frame. Die heb je van verschillende merken en afmetingen.

Natuurlijk niet zo'n bike packing ding, maar zo iets:
https://www.rosebikes.de/artikel/xtreme ... aid:635701" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan ze onder de stang doen aan de voor of achterzijde, maar ook bovenop, dan kun je de telefoon ook nog gebruiken voor bv navigatie.

Zoiets: http://meridawebaruhaz.hu/kiegeszitok/t ... meret-3421" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit soort tasjes zijn er van alle gangbare merken zoals Topeak, agu, Vaude tot en met aliexpress.

Succes

Patrick
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Ik heb zelf gefietst met de thudbuster LT en had daar de ortlieb microbag op, past perfect, ik had er een biba, multitool, bandenlichters en een kettingpons in (zat niet op de multitool). Met een beetje passen en meten kan je de kettingpons vervangen voor een pompje met gasvulling (of hoe heet zoiets). Je hoeft namelijk de rolsluiting niet helemaal op te rollen waardoor die iets groter wordt.
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

Dank iedereen voor het meedenken!

De Ortlieb Micro heeft een speciale bevestiging voor het zadel. Past dit nog als het zadel maximaal naar voren staat (dus als er achter op de horizontale rails van het zadel geen ruimte is)? Fotootje?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat kan krap worden, de klem past wel precies in de bocht van de zadelrails. Ik vermoed dat het net gaat, maar ik garandeer je niks ;-)
Mocht je voor de Ortlieb gaan, borg 'm dan met een toeclipriempje om de zadelrails. De mijne is ook niet 100% rammelvrij en dat los je dan ook meteen op.
Voor de rest een ideaal zadeltasje, waterdicht en een goede sluiting zonder ritssluiting of klitteband.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met een foto erbij dan:
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

TheoTM schreef:Neee, geen camelback. Ik rijd 's zomers het liefst met een hardloopshirtje en wil dus niks op mijn rug.
Nu schijnt er wel een tasje van Topeak te zijn wat past:

https://www.mantel.com/topeak-aero-wedge-pack-strap

Iemand hier ervaring mee?
Ja, ik. Ik heb al zeker 10 jaar zo'n tasje op een Thudbuster LT zitten. Het is wel de grote versie; de onderste klittenbandbevestiging valt precies onder het verende deel.
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

Ondertussen ben ik er ook achter dat een tasje van AXA ook uitstekend voldoet. Deze hangt met twee clipsluitingen aan het zadel en zit met klittenbandsluiting aan de Thudbuster. Het tasje is iets aan de grote kant, maar daar staat tegenover dat je dan ook een reep ontbijtkoek mee kunt nemen.
(heb foto's, maar ben er nog niet achter hoe deze toe te voegen)
Plaats reactie