Aanbevolen sportdrank bij koolhydraatarm dieet

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Lars TB schreef: Natuurlijk klopt het dat als meer verbrand dan de hoeveelheid energie die je opneemt je af valt. Maar het is niet zo dat alles wat je inneemt ook op neemt! Bij koolhydraten is dat wel zo, maar bij eiwitten en vetten dus veel minder. En dat is dus de uitbreiding die je in het klassieke systeem nog nauwelijks terug vindt.
Voor zover ik altijd geleerd heb is het lichaam efficient met alles wat je er in stopt. Kijk maar naar de gemiddelde amerikaan. Dat word gewoon opgeslagen als vet, en juist als vet omdat dat een hoge caloriewaarde heeft per dichtheid.

Waar baseer je het op dat het lichaam niet alles opneemt wat je inneemt? Vezels niet meegerekend natuurlijk..

Ik denk dat het grootste probleem is onderschatting. Houd voor de gein maar eens bij hoeveel calorieen waar in zitten. Je zult er een hoop van leren en ontdekken.. Want: elk pondje gaat door het mondje :wink:
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dvdspelert schreef:Voor zover ik altijd geleerd heb is het lichaam efficiënt met alles wat je er in stopt. Kijk maar naar de gemiddelde amerikaan. Dat word gewoon opgeslagen als vet, en juist als vet omdat dat een hoge caloriewaarde heeft per dichtheid.

Waar baseer je het op dat het lichaam niet alles opneemt wat je inneemt? Vezels niet meegerekend natuurlijk..

Ik denk dat het grootste probleem is onderschatting. Houd voor de gein maar eens bij hoeveel calorieen waar in zitten. Je zult er een hoop van leren en ontdekken.. Want: elk pondje gaat door het mondje :wink:

Dat is dus ongeveer het hele, onderbouwde verhaal achter onder andere Atkins, maar dus gewoon hoe het lichaam werkt. Kort door de bocht slaat het in 'opslaan'-modus als er suikers in gaan en alles wordt opgeslagen. Laat je de koolhydraten weg, dan wordt vet dus veel minder opgeslagen. En zelfs als dat niet zo zou zijn is het vreemde dat het toch werkt :roll:

Amerikanen zijn overigens eerst meer suikers gaan eten voordat ze dikker werden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen hoor. Alleen nog korter door de eerstvolgende bocht is het niet alleen suikers, maar overschot aan calorieen wat word opgeslagen als vet, juist omdat het lichaam alles opneemt wat erin gaat.

Dan kun je zeggen minder suiker, omdat dat overal toch al teveel in zit en eigenlijk loze (snelle) calorieen zijn waardoor je al snel teveel calorieen binnen krijgt
Dan kun je zeggen minder vet, omdat het zo lekker naar binnen glijd maar 9 cal per gram bevat, vergeleken met 4 gram eiwit/koolhydraten -> teveel calorieen
Dan kun je zeggen geen alcohol, omdat het lichaam dat als prioriteit gaat afbreken en het geen voedingswaarde heeft
Dan kun je zeggen geen koolhydraten, omdat het lichaam dan geen snelle suikers tot zijn beschikking heeft en een langer chemisch proces afgaat voor zijn energie, maar daar ga je je niet lekker bij voelen.
Dan kun je zeggen sporten op de lege maag, zodat hetzelfde als hierboven gebeurt maar dan taktischer...
Dan kun je zeggen "10 kilo in 2 maanden gegarandeerd" maar dan vergeet je de glycogeenvoorraden, spierafbraak, vochtverlies etc terwijl je enkel vet wil verliezen.

Dat bedoel ik met een industrie die misbruik maakt van onwetendheid. In plaats van onderwijzen, vooral vaag houden en cashen.

Het komt in mijn ogen altijd neer op calorieen tellen, zowel binnenkomend als verbruikend, maar niemand wil zich daar mee bezig houden. Ik raad iedereen die af wil vallen aan eens een maandje echt te doen. Op die manier leer je wat de waarde van voeding is en hoe het verbruikt word, maar ook hoe het zover heeft kunnen komen. Als men geen haast heeft zorg dat je wekelijkse calorie-inname lager is dan je verbrand. Ook als je rust verbrand je calorieen en na het sporten is je rustmetabolisme hoger.

Het snel-afvallen recept in simpele woorden zover mijn kennis reikt:

1. calorieen tellen, loze calorieen vermijden
2. maandje spiermassa kweken (calorie surplus, eiwitten).
3. op de nuchtere maag in de ochtend cardio op hartslagzone (calorie deficit).

Maargoed voor mij is het allemaal logisch omdat ik me er lang mee bezig heb gehouden.
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Dus als je wilt afvallen: tijdens het sporten wat elektrolyten water!
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dvdspelert schreef:Ik denk dat we hetzelfde bedoelen hoor. ...
Niet helemaal. Jouw methode werkt prima in de praktijk. Dat bedoel jij.

Maar er is dus meer. Dat bedoel ik. En daar profiteert onder andere TS van.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie