Cyclo Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Koekepan schreef:Net op mijn ouwe dag (47) maar ingeschreven voor mijn eerste mtb marathon(60km) ever.
Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen. Dat worden 2 maanden minimaal drinken en wat meer fietsen.
Vraagje aan de insiders, gaan voor mijn upgrade naar 1x11 34/11-42 of nog even wachten en 3x10 11-36 hiervoor gebruiken?

Grtzz

Koekepan...
Je kan ook nog naar een 11/46 xt cassette. Of bedoel je dat je upgrade gaat naar 1x11 van sram met een 10/42 cassette?? E-thirteen heeft ook nog een mooie cassette met 9/44 en 9/46. Zijn wel stuk duurder maar wel veel meer bereik.
Gebruikersavatar
Koekepan
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Trek superfly 5

schepp schreef:
Koekepan schreef:Net op mijn ouwe dag (47) maar ingeschreven voor mijn eerste mtb marathon(60km) ever.
Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen. Dat worden 2 maanden minimaal drinken en wat meer fietsen.
Vraagje aan de insiders, gaan voor mijn upgrade naar 1x11 34/11-42 of nog even wachten en 3x10 11-36 hiervoor gebruiken?

Grtzz

Koekepan...
Je kan ook nog naar een 11/46 xt cassette. Of bedoel je dat je upgrade gaat naar 1x11 van sram met een 10/42 cassette?? E-thirteen heeft ook nog een mooie cassette met 9/44 en 9/46. Zijn wel stuk duurder maar wel veel meer bereik.
Wil gaan upgraden naar 1x11 XT derailleur en shifter met sunrace 11-42 cassette en voor NW 34T blad.
Kan evt ook nog een 30 of 32T kopen die ik dan ook voor de BBC kan gebruiken.
Rivers flow into the sea.
Yet even the sea is not so full of me.
If I'm not blind, why can't I see,
That a circle can't fit where a square should be....
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

mn vriendin rijdt met 10 speed 11-40 cassette en 34T voor alle routes op de heuvelrug, dus die marathon gaat je zeker lukken met dat verzet.. 30 voor (11 achter) is wel heel klein.. ik zou voor de amerongen cyclo 34T voor monteren, en voor BBC 32T als je denkt dat je nog iets lichter wil. Voor deze marathon heb je geen 32x42 nodig
Gebruikersavatar
Koekepan
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Trek superfly 5

rundfunk rudi schreef:mn vriendin rijdt met 10 speed 11-40 cassette en 34T voor alle routes op de heuvelrug, dus die marathon gaat je zeker lukken met dat verzet.. 30 voor (11 achter) is wel heel klein.. ik zou voor de amerongen cyclo 34T voor monteren, en voor BBC 32T als je denkt dat je nog iets lichter wil. Voor deze marathon heb je geen 32x42 nodig
Bedankt voor het advies. :-q
Rivers flow into the sea.
Yet even the sea is not so full of me.
If I'm not blind, why can't I see,
That a circle can't fit where a square should be....
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

rundfunk rudi schreef:mn vriendin rijdt met 10 speed 11-40 cassette en 34T voor alle routes op de heuvelrug, dus die marathon gaat je zeker lukken met dat verzet.. 30 voor (11 achter) is wel heel klein.. ik zou voor de amerongen cyclo 34T voor monteren, en voor BBC 32T als je denkt dat je nog iets lichter wil. Voor deze marathon heb je geen 32x42 nodig
Voor BBC is een 32/42 heel krap wat betreft klimmen. Zitten wel een paar hele steile stukjes in. Voor het vlakke is de 32 weer wat klein. Ik zou wat shimano betreft in dit geval echt gaan voor de 11/46 cassette en een 32 en 34t/36t voorblad
Gebruikersavatar
Koekepan
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Trek superfly 5

schepp schreef:
rundfunk rudi schreef:mn vriendin rijdt met 10 speed 11-40 cassette en 34T voor alle routes op de heuvelrug, dus die marathon gaat je zeker lukken met dat verzet.. 30 voor (11 achter) is wel heel klein.. ik zou voor de amerongen cyclo 34T voor monteren, en voor BBC 32T als je denkt dat je nog iets lichter wil. Voor deze marathon heb je geen 32x42 nodig
Voor BBC is een 32/42 heel krap wat betreft klimmen. Zitten wel een paar hele steile stukjes in. Voor het vlakke is de 32 weer wat klein. Ik zou wat shimano betreft in dit geval echt gaan voor de 11/46 cassette en een 32 en 34t/36t voorblad
Ik snap je punt wat betreft de BBC, maar ik heb weinig zin om de rest van het jaar op Dorst, Drunense duinen en de Brabantse toertochten voor lul te rijden met zo'n shimano 11-46 XT cassette, het lijkt wel of je met je cirkelzaag onderweg bent. 8)
Rivers flow into the sea.
Yet even the sea is not so full of me.
If I'm not blind, why can't I see,
That a circle can't fit where a square should be....
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:Ondertussen gaan de voorbereidingen voor De marathon op de Utrechtse heuvel rug ook nog Door
Er zijn nog iets meer dan 100 plekken beschikbaar Dus als je er bij wil zijn INSCHRIJVEN

Tevens open NK op 2 afstanden voor alle categorien in de Cup (dus ook dames kort)

Details van het parcours zoals het nu lijkt te worden (na alle toestemmingen en dat waren er heel wat)

Er moeten 2 (kort, 58 km) of 3 (lang, 87 km) rondes gereden worden
Ronde
Lengte; 29 km
hoogtemeters; 600
single Trails; 11.5 km
onverharde paden 17 km
verhard: 0.5 km
langste aaneengesloten trail : 2km (downhill)
eerste single trail na 9 km en 200 hm,
Klinkt al met al voor mij persoonlijk niet als verbetering. Cyclo was vroeger 100 km met vooral brede paden waar je elkaar ongehinderd kon inhalen. Het is nu 87 km met 40% single track. Marathons met veel deelnemers en veel singletracks zijn naar mijn idee een verkeerde combinatie. Hopelijk zijn de single tracks vooral naar beneden. Ben er zelf namelijk verhoudingsgewijs niet zo goed in dus verlies ik dan niet zo veel op de mensen om me heen. Bergop kan ik met wat geluk dan een gatje slaan :-D.

Dit is uiteraard allemaal gebaseerd op vooroordelen. Heb me tot dusverre altijd prima vermaakt bij de cyclo. Wat me vorig jaar in positieve zin opviel op die vreselijke aangelegde paden (alle lof voor de mensen die dat allemaal aanlegen uiteraard) is dat ondanks de regen het er perfect bij lag :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

faxe schreef:
rundfunk rudi schreef:Ondertussen gaan de voorbereidingen voor De marathon op de Utrechtse heuvel rug ook nog Door
Er zijn nog iets meer dan 100 plekken beschikbaar Dus als je er bij wil zijn INSCHRIJVEN

Tevens open NK op 2 afstanden voor alle categorien in de Cup (dus ook dames kort)

Details van het parcours zoals het nu lijkt te worden (na alle toestemmingen en dat waren er heel wat)

Er moeten 2 (kort, 58 km) of 3 (lang, 87 km) rondes gereden worden
Ronde
Lengte; 29 km
hoogtemeters; 600
single Trails; 11.5 km
onverharde paden 17 km
verhard: 0.5 km
langste aaneengesloten trail : 2km (downhill)
eerste single trail na 9 km en 200 hm,
Klinkt al met al voor mij persoonlijk niet als verbetering. Cyclo was vroeger 100 km met vooral brede paden waar je elkaar ongehinderd kon inhalen. Het is nu 87 km met 40% single track. Marathons met veel deelnemers en veel singletracks zijn naar mijn idee een verkeerde combinatie. Hopelijk zijn de single tracks vooral naar beneden. Ben er zelf namelijk verhoudingsgewijs niet zo goed in dus verlies ik dan niet zo veel op de mensen om me heen. Bergop kan ik met wat geluk dan een gatje slaan :-D.

Dit is uiteraard allemaal gebaseerd op vooroordelen. Heb me tot dusverre altijd prima vermaakt bij de cyclo. Wat me vorig jaar in positieve zin opviel op die vreselijke aangelegde paden (alle lof voor de mensen die dat allemaal aanlegen uiteraard) is dat ondanks de regen het er perfect bij lag :-q

:~ 3 rondes van 30 km geen verbetering tov 6 korte rondes met hetzelfde aantal deelnemers ? Ik geloof dat ik dat niet erg logisch vind. Bovendien is het Leersum deel wat erbij komt voorzien van meer brede paden dan Amerongen,..dus dan begrijp ik het nog minder.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor BBC is een 32/42 heel krap wat betreft klimmen. Zitten wel een paar hele steile stukjes in. Voor het vlakke is de 32 weer wat klein. Ik zou wat shimano betreft in dit geval echt gaan voor de 11/46 cassette en een 32 en 34t/36t voorblad[/quote]

Ik snap je punt wat betreft de BBC, maar ik heb weinig zin om de rest van het jaar op Dorst, Drunense duinen en de Brabantse toertochten voor lul te rijden met zo'n shimano 11-46 XT cassette, het lijkt wel of je met je cirkelzaag onderweg bent. 8)[/quote]

:~
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Volgens mij gaan je quotjes mis Schepp..

En lekker boeiend met 'voor lul staan' met een grote cassette?
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

faxe schreef:
Klinkt al met al voor mij persoonlijk niet als verbetering. Cyclo was vroeger 100 km met vooral brede paden waar je elkaar ongehinderd kon inhalen. Het is nu 87 km met 40% single track. Marathons met veel deelnemers en veel singletracks zijn naar mijn idee een verkeerde combinatie. Hopelijk zijn de single tracks vooral naar beneden. Ben er zelf namelijk verhoudingsgewijs niet zo goed in dus verlies ik dan niet zo veel op de mensen om me heen. Bergop kan ik met wat geluk dan een gatje slaan :-D.

Dit is uiteraard allemaal gebaseerd op vooroordelen. Heb me tot dusverre altijd prima vermaakt bij de cyclo. Wat me vorig jaar in positieve zin opviel op die vreselijke aangelegde paden (alle lof voor de mensen die dat allemaal aanlegen uiteraard) is dat ondanks de regen het er perfect bij lag :-q
"brede paden waar je ongehinderd in kon halen" "Die vreselijke aangelegde paden"

Wat doen je dan in godsnaam op een mtb en uberhaupt in een mtb wedstrijd. Ga lekker op de weg fietsen dan. Het is geen boswielrennen
techniek en tactiek is een belangrijk onderdeel van mtb. In Nederland ben je nu eenmaal aangewezen op singletracks omdat hoogtemeters ontbreken.

Maar als je het vorig jaar niks vond kan je dit jaar beter wegblijven. de verhouding trail/ paden is gelijk aan die van vorig jaar alleen de ronde is langer.. JUIST om de deelnemers meer te spreiden en minder achterblijvers hebt. ongetwijfeld gaan de eerste 3 bochten ook wat opstoppingen geven midden en achter in het veld. Net zoals zoveel marathons met veel deelnemers (zeker in NL), dat is gewoon niet te voorkomen als je niet de luxe hebt om direct 300-400 hoogtemeters omhoog te knallen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een start onderaan de Amerongseberg, zou dat niet al wat spreiding geven? :D
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wat zou ik graag mee doen aan een marathon met teveel singletrack.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Heb je GJTC gemist?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Zojuist aangemeld. Ben benieuwd naar de route in deze mooie omgeving. Al zal het voor mij weer lekker rijden worden i.p.v. fietsen met een (wed)strijd gevoel.
Plaats reactie