Mountainbiker komt ongelukkig ten val - de beelden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

niels.o schreef:
wibas schreef:Als je belt kunnen de mensen van 112 je via telefoon traceren.
Ze kunnen een ongeveer lokatie vinden inderdaad.. maar in een bos is dat nog zoeken naar een speld in een hooiberg
En het kost veel tijd om je te traceren... Tijd die je misschien niet hebt.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

deze valpartij was hemelsbreed 500 meter van de brandweer en ambulance kazerne.
dus:
1 hoe zorg je dat ze je vinden?
2 hoe zorg je dat je toestand niet verslechterd terwijl je wacht?

stel je hebt een relatief simpele breuk aan je onderbeen. je gaat in je bezweette fietsshirtje op de bosgrond zitten, dan is de kans groot dat je tegen de tijd dat ze je vinden flink onderkoelt bent. zelfs als het mooi weer is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Shit happens...
sik schreef:je gaat in je bezweette fietsshirtje op de bosgrond zitten, dan is de kans groot dat je tegen de tijd dat ze je vinden flink onderkoelt bent.
Daarvoor heb je toch een mylar blanket...

Sowieso is een GPS met detailkaarten erop handig, niet alleen om je positie te weten maar ook om zelf met "kleine" ongemakken bij de dichtstbijzijnde weg te komen om ofwel opgepikt te worden ofwel om via die weg gewoon terug te rollen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

heeft iedereen die bij zich?
hoeveel heb je daar echt aan? (of kan je net zo goed een grote vuilniszak meenemen, itt zo'n deken water- en winddicht en multifunctioneel)
en is de deken nog bruikbaar als hij al een paar jaar onderin je rugzak zit?

op je rugzak zitten ipv op de grond geeft ook weer een beetje extra isolatie. (wanneer het mogelijk is om te zitten, maar wat als je alleen maar kan liggen?)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je voor elke denkbare situatie iets mee moet nemen heb je aan een rugzak niet genoeg maar moet er een fietskar mee. We leven hier niet in de Rocky Mountains de bewoonde wereld is altijd vlakbij.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nee, maar voorbereiding.
En als antwoord op:
2 hoe zorg je dat je toestand niet verslechterd terwijl je wacht?
Ze functioneren goed. Een vuilniszak lijkt mee een stuk minder geschikt, en een reddingsdeken is ook wind- en waterdicht en multifunctioneel. Licht en neemt weinig ruimte in. Heb er een in mijn ehbo setje zitten, gelukkig nooit nodig gehad, maar die is na vele jaren in een volle rugtas, door weer en wind, meerdere zomers in de alpen geweest en is nog in prima staat. Ze kosten ook niet echt veel dus eens in de x jaar vervangen moet ook wel uit kunnen.
Maar of die dan nog bruikbaar is, dat is sowieso iets dat je eens in de zoveel tijd moet controleren, zelfde geldt voor een ehbo setje of het nog compleet en in orde is.
Of een binnenbandje en pompje om maar wat te noemen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ATBJasper schreef:Zoals we weten is het veiliger om met een groep te fietsen dan alleen. En als je op pad gaat is het handig om te weten waar je ongeveer zit.

Onlangs verscheen de volgende video, waarin te zien is hoe de hulpdiensten moeite hebben de exacte locatie van het slachtoffer te vinden. Eenmaal gevonden ben ik blij te zien dat we in Nederland hulpdiensten op hoog niveau hebben.

Wat vinden jullie hiervan? En hoe zorgen jullie dat je altijd weet waar je bent?

De video: https://youtu.be/1uIEUFWmDsY" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er inmiddels meer bekend over deze mtb-er ....wie is de man, waar komt hij vandaan en natuurlijk zijn toestand, ivm mogelijk herstel.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Mario070 schreef:
ATBJasper schreef:Zoals we weten is het veiliger om met een groep te fietsen dan alleen. En als je op pad gaat is het handig om te weten waar je ongeveer zit.

Onlangs verscheen de volgende video, waarin te zien is hoe de hulpdiensten moeite hebben de exacte locatie van het slachtoffer te vinden. Eenmaal gevonden ben ik blij te zien dat we in Nederland hulpdiensten op hoog niveau hebben.

Wat vinden jullie hiervan? En hoe zorgen jullie dat je altijd weet waar je bent?

De video: https://youtu.be/1uIEUFWmDsY" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er inmiddels meer bekend over deze mtb-er ....wie is de man, waar komt hij vandaan en natuurlijk zijn toestand, ivm mogelijk herstel.
Bij mij niet. Einde vd video wordt wel vermeld dat de man een dwarslaesie heeft en herstellende is...
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Mischa1970 schreef:Hier op het forum de tip gekregen de app Road ID te installeren op de smartphone. Als ik een rit in mijn eentje ga maken zet ik hem aan, mijn vrouw krijgt dan een app dat ik onderweg ben en kan mijn route volgen. Als ik te val kom en ik beweeg mij 5 minuten niet dan gaat er bij haar een alarm af (ik krijg ongeveer 60 seconden voor die 5 minuten een signaal dat het alarm af zal gaan, zodat ik het evt uit kan zetten) , ze kan mij dan bellen en desnoods hulpdiensten inschakelen.
Dat klinkt als een handige app. Gebruik je hem al? En zo ja, geeft de app de locatie nauwkeurig door?
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

Mischa1970 schreef:Hier op het forum de tip gekregen de app Road ID te installeren op de smartphone. Als ik een rit in mijn eentje ga maken zet ik hem aan, mijn vrouw krijgt dan een app dat ik onderweg ben en kan mijn route volgen. Als ik te val kom en ik beweeg mij 5 minuten niet dan gaat er bij haar een alarm af (ik krijg ongeveer 60 seconden voor die 5 minuten een signaal dat het alarm af zal gaan, zodat ik het evt uit kan zetten) , ze kan mij dan bellen en desnoods hulpdiensten inschakelen.
Strava heeft ook iets dergelijks, de "Beacon" functionaliteit. Vergelijkbaar met wat je hierboven beschrijft, echter geloof ik niet dat Strava ook die alarmfunctie heeft.

Verder werkt het wel fraai. Voordat je je rit start kun je vanuit Strava een sms'je/appje sturen naar je "veiligheidscontact(en)" met daarin een linkje. Als zij dat linkje openen zien ze een kaart met daarop jouw actuele locatie, je batterij %, enzovoorts.
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Road ID geeft niet exact de locatie aan, maar wel waar je ongeveer in de buurt bent. Mijn vrouw weet welke route ik neem dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze mij vinden als er iets gebeurd. Het meest handige aan de app vind ik dat als ik buiten kennis ben en stil lig dat er een signaal naar haar toe gaat dat er iets mis is.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Ik gebruik de app in onderstaande link.
Werkt goed als je de gps op je phone aanzet, dus even uitzetten als je naar je maitresse of toyboy gaat. :bier:



https://play.google.com/store/apps/deta ... safetymapd" onclick="window.open(this.href);return false;
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksdrie ... B6rdinaten" onclick="window.open(this.href);return false;

oftewel Dutch grid op vele gpsén.
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Mischa1970 schreef:Road ID geeft niet exact de locatie aan, maar wel waar je ongeveer in de buurt bent. Mijn vrouw weet welke route ik neem dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze mij vinden als er iets gebeurd. Het meest handige aan de app vind ik dat als ik buiten kennis ben en stil lig dat er een signaal naar haar toe gaat dat er iets mis is.
Stuurt hij ook een signaal als jij onderweg ergens lekker aan het 'terrassen' bent of bijv. je band aan het verwisselen bent?
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Eerst gaat het alarm op je eigen phone af waardoor je het uit kan zetten, de app blijft dan nog gewoon doorlopen en gaat 5 minuten later weer af.
Plaats reactie