Belgian Ardennes Marathon Series

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Een nieuwe challenge is geboren, en wat voor één !
7 van de mooiste marathons in de Ardennen hebben de krachten gebundeld :
– 17/04/2017 : La Hallonienne (70km)
– 07/05/2017 : Amblève Legend Marathon (80km)
– 25/05/2017 : Cimes de Waimes (65 – 85km)
– 05/06/2017 : Ardennes Trophy (65 – 95km)
– 25/06/2017 : Raid des Hautes Fagnes (65 – 90 – 115km)
– 20/08/2017 : Chouffe Marathon (65 – 95km)
– 10/09/2017 : Grand Raid Godefroy (70 – 90 – 130 – 160km)
Aan deze reeks is een klassement verbonden.
Meer info vinden jullie op de website :
https://marathonmtb.be/
of op Facebook :
https://www.facebook.com/BelgianArdennesMarathonSeries/
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik had dit enige tijd geleden al vernomen en opgenomen in mijn agenda want het leek me wel leuk om te doen. Helaas moet ik de Ambleve en RDHF missen wegens vakantie. Volgende week wel van de partij en alvast een weekend geboekt. De franstalige versie van de site is idd sinds deze week in de lucht maar toch snap ik vrij weinig nog van de opzet. Hoe en waar moet je jezelf inschrijven en lange afstand volgend weekend is 70 km en in Bouillon 160. Ik kan ook niet terugvinden hoeveel van de 7 je moet rijden om te kwalificeren. Qua opzet zoals de Sforzcup komt toch wat beter over, helaas zitten daar dit jaar geen Belgische marathons bij vandaar ook mijn keuze om BAMS te rijden naast de Sforzcup. Als iemand wat meer weet hierover dan hoor ik t graag
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Het komt idd niet zo duidelijk over allemaal.
Eerst dit : ik zit enkel in de organisatie van de RDHF, maar voor de BAMS doe ik vertaalwerk en volg ik de nederlandstalige media op

@NelizRijen (en wschl een boel anderen) :
Het reglement kan je in het nederlands terugvinden op de site
Hoe gaat het in zijn werk ?
- je hoeft er helemaal niks extra voor te doen >> als je je voor een evenement inschrijft kom je automatisch in het klassement voor de BAMS
- de dagvergunning (als je geen licentie hebt) zit automatisch bij je inschrijvingsbedrag
- ongeacht het aantal wedstrijden kom je in het klassement
- doe je ze allemaal : 100 punten bonus
- het puntenbarema vind je ook terug op de site
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

lowie schreef:Het komt idd niet zo duidelijk over allemaal.
Eerst dit : ik zit enkel in de organisatie van de RDHF, maar voor de BAMS doe ik vertaalwerk en volg ik de nederlandstalige media op

@NelizRijen (en wschl een boel anderen) :
Het reglement kan je in het nederlands terugvinden op de site
Hoe gaat het in zijn werk ?
- je hoeft er helemaal niks extra voor te doen >> als je je voor een evenement inschrijft kom je automatisch in het klassement voor de BAMS
- de dagvergunning (als je geen licentie hebt) zit automatisch bij je inschrijvingsbedrag
- ongeacht het aantal wedstrijden kom je in het klassement
- doe je ze allemaal : 100 punten bonus
- het puntenbarema vind je ook terug op de site
Ok Lowie bedankt voor jouw reactie, nu weet ik voldoende en ik weet idd dat jij e.e.a doet voor RDHF. Jij hebt me trouwens lang geleden Lowies open tracks gemaild. Wij zitten dit weekend met een paar man in een huisje bij Monschau niet zo gek ver weg van Malmedy. Maar heb jij in die regio evt ook nog 1 of meerdere leuke ritten (als andere dit weten ook van harte welkom natuurlijk).
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

NelizRijn schreef: Maar heb jij in die regio evt ook nog 1 of meerdere leuke ritten (als andere dit weten ook van harte welkom natuurlijk).
pb met je emailadres en dan antwoord ik je vanavond laat
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Maandag naar de Hallonienne.. Iemand ervaring met deze tocht???
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

pk-patty schreef:Maandag naar de Hallonienne.. Iemand ervaring met deze tocht???
Vandaag de laatste 30 km van de route gereden en over de finish gereden. Vanaf vaste route 2 van Vielsalm kwam ik de blauw witte pijlen tegen. Ondergrond is grotendeels hard met. Wel (lei) steen veel snelle afdalingen. Voor de finish tussen de linten nog een keer op grannie steil omhoog en laatste afdaling ook wel leuk, zou ik rechts houden veel off camber wortel. Nu goed te rijden maar er gaat wel degen vallen nog. Maar niet heel veel blubber diepe geulen denk ik. Ff opletten voor t gladde leisteen in de afdaling.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Het hele weekend droog gehad ondanks de voorspellingen,totdat vlak voor de start het flink ging regenen en de omstandigheden in no time drama werden. Bij nummer ophalen stond er een bekende babyface naast me, Mathieu vd Poel. In het startvak nog ff met zijn teammaat Bosmans geouwehoert aardig jong. Parcours is zeker de moeite waard met 3 mooie lussen maar nu af en toe trickie door nat en glad, 3 voorwielschuivers gehad. De Garmin gaf 1 graad aan en doorweekt dus schakelen ging bijna niet meer. Toch maar uitgereden was er nu al mee bezig maar voortaan overslaan met dit weer, velen zijn eerder gestopt. Clubgenootje Walter die ook aan de start stond vond nog een mooi verslag op een voor mij onbekende site
http://www.vojomag.nl/mathieu-van-der-p ... bams-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Top verslag op de aangegeven website :-q :-q :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
connectom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 8 mei 2007, 13:09
Mijn mountainbike: is van staal!

Gisteren de 77km Ambleve Legende Marathon gereden. Die begon al vroeg dus we waren zaterdagavond al vertrokken om te overnachten bij het CCR in Remouchamps. Hoewel er weinig info op de website te vinden was over parkoers e.d. was het verder goed geregeld, sur place inschrijven was wel aan de dure kant vond ik (€35). Door de lange startklim waren de deelnemers goed genoeg verdeeld om file's te voorkomen. De technische afdalingen waar ze zich mee profileren zaten in het eerste stuk waardoor er nog wel eens iemand in de weg liep, maar dat is bij andere marathons niet anders. Bewegwijzering was erg goed met duidelijk gekleurde pijlen voor de 45km, 77km en de tt. Nadeel was wel dat de finish gelijk was met de tt dus richting het einde moest er nog flink wat volk ingehaald worden.

Al met al een geslaagde dag. Volgend jaar wellicht de 45km icm de enduro (los klassementje).
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

connectom schreef:Gisteren de 77km Ambleve Legende Marathon gereden. Die begon al vroeg dus we waren zaterdagavond al vertrokken om te overnachten bij het CCR in Remouchamps. Hoewel er weinig info op de website te vinden was over parkoers e.d. was het verder goed geregeld, sur place inschrijven was wel aan de dure kant vond ik (€35). Door de lange startklim waren de deelnemers goed genoeg verdeeld om file's te voorkomen. De technische afdalingen waar ze zich mee profileren zaten in het eerste stuk waardoor er nog wel eens iemand in de weg liep, maar dat is bij andere marathons niet anders. Bewegwijzering was erg goed met duidelijk gekleurde pijlen voor de 45km, 77km en de tt. Nadeel was wel dat de finish gelijk was met de tt dus richting het einde moest er nog flink wat volk ingehaald worden.

Al met al een geslaagde dag. Volgend jaar wellicht de 45km icm de enduro (los klassementje).
Ik was nog op vakantie in Frankrijk en heb deze moeten overslaan net als Malmedy eind juni weer in Frankrijk, de volgende 2 wil ik wel rijden. Maar zie hier nog een leuk verslag van de rit op die ene site http://www.vojomag.nl/soren-nissen-heer ... -marathon/" onclick="window.open(this.href);return false;
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

ik vond de ambleve marathon superslecht geregeld slechte organisatie. Had netjes voor ingeschreven uiteindelijk in 3 verschillende rijen gestaan werd van hot naar her gestuurd meer dan 3 kwartier in de rij gestaan. Hierdoor niet even kunnen infietsen en ook te laat aan de start. Dus deze komt niet meer op mijn lijst voor volgend jaar. Enige positieve was dat de omgeving ontzettend mooi was , maar verder was het bagger georganiseerd.
Plaats reactie