Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Heerlijk rustig vanochtend en de route ligt er formidabel bij ... dat gaat zondag heel druk worden :-?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Herman de Biker schreef: Gaat dat niet vervelen, 3 keer per week LDD?
Dat lijkt mij ook. En al helemaal omdat deze route blijkbaar slechts in een richting te doen is in tegenstelling tot de Veluweroute ook van Natuurmonumenten die wel in twee richtingen gepijld is.
Dat steeds hetzelfde rondje doen is juist wat ik tegen vaste routes heb. Daar waar nog vrij gefietst mag worden zijn vaste routes m.i. volstrekt overbodig. Die zijn alleen maar van nut als , zoals bij de routes van NM , er anders helemaal niet gefietst mag worden. Beter iets dan niets. Ik woon gelukkig zo ver van de LDD dat ik dat gebied toch niet zou gebruiken voor het onverhard fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

in de LDD kun je ook alle kanten op, alleen uitkijken voor de boswachter :P
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het lag er prima bij vandaag en het was redelijk rustig maar dat zal wel door de zomertijd zijn gekomen.
Niet zeuren.... door fietsen
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Lag er idd lekker bij en ik had het ook drukker verwacht. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe verbonding met de groene lus erbij ligt als het flink getegend heeft. Wel een leuk stukje!
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Sorry, geregend
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

arendjeMTB schreef:Lag er idd lekker bij en ik had het ook drukker verwacht. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe verbonding met de groene lus erbij ligt als het flink getegend heeft. Wel een leuk stukje!

Inderdaad, zo mogen er van mij nog meer stukjes gemaakt worden :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Yes... er ontstaat weer wat mul zand op de route, zag het terug in mn rondetijden :wink:

Ronde 1: 1.11
Ronde 2: 1.17

Door het zonnetje vanochtend te warm gekleed en water op, daardoor maar niet aan ronde 3 begonnen :-{
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Kok70 schreef:Yes... er ontstaat weer wat mul zand op de route, zag het terug in mn rondetijden :wink:

Ronde 1: 1.11
Ronde 2: 1.17

Door het zonnetje vanochtend te warm gekleed en water op, daardoor maar niet aan ronde 3 begonnen :-{
Je water kan je altijd eventueel vullen bij de Roeselberg, aan de achterkant zit een buitenkraantje met drinkwater. Staat normaal ook altijd een hondendrinkbak onder. Wel altijd eventjes door laten lopen aangezien je nooit weet hoe lang dat water heeft stil gestaan.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Sicos schreef:
Kok70 schreef:Yes... er ontstaat weer wat mul zand op de route, zag het terug in mn rondetijden :wink:

Ronde 1: 1.11
Ronde 2: 1.17

Door het zonnetje vanochtend te warm gekleed en water op, daardoor maar niet aan ronde 3 begonnen :-{
Je water kan je altijd eventueel vullen bij de Roeselberg, aan de achterkant zit een buitenkraantje met drinkwater. Staat normaal ook altijd een hondendrinkbak onder. Wel altijd eventjes door laten lopen aangezien je nooit weet hoe lang dat water heeft stil gestaan.
Bij de Rustende jager zit er ook eentje aan de zijkant naast de brandtrap.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

morgen voor de eerste keer een keer fietsen. Heb er al zovaak zoveel over gehoord. Dus ik moet er ook aan geloven. Ik ga een rondje of 3 fietsen denk ik.
Ronde 1: Warming up en verkennen
Ronde 2: volle bak
Ronde 3: Uitfietsen
#Skraleanjers
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren weer eens afgereisd naar de Drunense duinen. Was voor mij de 3e keer en voor mijn gezelschap de eerste keer. We zijn gestart bij de Rustende Jager en de 1e 14 kilometer zijn dan helemaal top. Korte klimmetjes, singletracks en leuk stuurwerk. Daarna krijg je een relatief lang stuk met veel rechte stukken waar je ook nog alle kanten op stuitert. Gelukkig zijn de laatste paar kilometers weer erg tof. Al met al dus een zeer leuk rondje alleen vonden wij dat deel met veel rechte stukken totaal niet bij de rest van de ronde passen. ;-). Overigens gaat dit over de zwarte route, de groene hebben we links laten liggen.

Verder wel een super mooi gebied wat je niet meteen zou verwachten in Brabant. Het enige wat je mist is de zee ;-).
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

net terug. Man man man. Waarom ben ik niet eerder hier naartoe gegaan. Wat een fantastische route is dit. Echt heel leuk om te fietsen. Zoals Koen hierboven al zegt is het begin vanaf de Rustende jager het leukste stuk. Wat een speeltuin is dat. De rest is leuk en het loopt lekker, alleen ben wel blij dat ik een fully heb anders was het wel vervelend geweest al dat gestuiter.

Ik had ronde 1 volle bak gereden. Ik begon rustig maar na een paar kilometer begon ik toch tempo te maken. Kon mij niet meer inhouden. Ronde 2 heb ik erg rustig gedaan. Ik merkte dat ik erg goede benen had vandaag dus wilde ik er een duur stuk aan vast plakken. Dus dat betekende temporiseren.
Na ronde 2 had ik er nog zin en ik merkte dat de benen eigenlijk niks geleden hadden. Dus op het terras ff snel een broodje naar binnen werken want ik had wel al honger. Ik begin ronde 3 en na 2 kilometer merk ik dat er iets aan mijn fiets kapot gegaan is.

Ik had zelf geen idee dus ik haal mijn grote vriend "Google" erbij en die vertelde mij dat er iets kapot was in de Body van de fiets. Mijn ketting lag nog op de fiets maar ik had geen aandrijving meer in mijn achterwiel. Dus ik kan trappen wat ik wil maar de fiets gaat geen cm vooruit. Dus helaas terug lopen. Ik baalde echt als een stekker want ik wilde nog 1 en misschien zelf 2 ronden extra fietsen. Andere keer dan maar.
ronde 1: 25.43 km, 1 uur en 4 minuten, 23.6 km/uur gemiddeld.
ronde 2: 25.58 km, 1 uur en 14 minuten, 20.7 km/uur gemiddeld.
ronde 3: 1.61 km arghhh...

Ik ga zeker nog terug komen hier. Wat een speeltuin met die technische bochten en sprongen her en der. Top!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Pro_Shifty schreef:net terug. Man man man. Waarom ben ik niet eerder hier naartoe gegaan. Wat een fantastische route is dit. Echt heel leuk om te fietsen. Zoals Koen hierboven al zegt is het begin vanaf de Rustende jager het leukste stuk. Wat een speeltuin is dat. De rest is leuk en het loopt lekker, alleen ben wel blij dat ik een fully heb anders was het wel vervelend geweest al dat gestuiter.

Ik had ronde 1 volle bak gereden. Ik begon rustig maar na een paar kilometer begon ik toch tempo te maken. Kon mij niet meer inhouden. Ronde 2 heb ik erg rustig gedaan. Ik merkte dat ik erg goede benen had vandaag dus wilde ik er een duur stuk aan vast plakken. Dus dat betekende temporiseren.
Na ronde 2 had ik er nog zin en ik merkte dat de benen eigenlijk niks geleden hadden. Dus op het terras ff snel een broodje naar binnen werken want ik had wel al honger. Ik begin ronde 3 en na 2 kilometer merk ik dat er iets aan mijn fiets kapot gegaan is.

Ik had zelf geen idee dus ik haal mijn grote vriend "Google" erbij en die vertelde mij dat er iets kapot was in de Body van de fiets. Mijn ketting lag nog op de fiets maar ik had geen aandrijving meer in mijn achterwiel. Dus ik kan trappen wat ik wil maar de fiets gaat geen cm vooruit. Dus helaas terug lopen. Ik baalde echt als een stekker want ik wilde nog 1 en misschien zelf 2 ronden extra fietsen. Andere keer dan maar.
ronde 1: 25.43 km, 1 uur en 4 minuten, 23.6 km/uur gemiddeld.
ronde 2: 25.58 km, 1 uur en 14 minuten, 20.7 km/uur gemiddeld.
ronde 3: 1.61 km arghhh...

Ik ga zeker nog terug komen hier. Wat een speeltuin met die technische bochten en sprongen her en der. Top!

Yep, ben erg blij met deze achtertuin :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

speedrider schreef:
Pro_Shifty schreef:net terug. Man man man. Waarom ben ik niet eerder hier naartoe gegaan. Wat een fantastische route is dit. Echt heel leuk om te fietsen. Zoals Koen hierboven al zegt is het begin vanaf de Rustende jager het leukste stuk. Wat een speeltuin is dat. De rest is leuk en het loopt lekker, alleen ben wel blij dat ik een fully heb anders was het wel vervelend geweest al dat gestuiter.

Ik had ronde 1 volle bak gereden. Ik begon rustig maar na een paar kilometer begon ik toch tempo te maken. Kon mij niet meer inhouden. Ronde 2 heb ik erg rustig gedaan. Ik merkte dat ik erg goede benen had vandaag dus wilde ik er een duur stuk aan vast plakken. Dus dat betekende temporiseren.
Na ronde 2 had ik er nog zin en ik merkte dat de benen eigenlijk niks geleden hadden. Dus op het terras ff snel een broodje naar binnen werken want ik had wel al honger. Ik begin ronde 3 en na 2 kilometer merk ik dat er iets aan mijn fiets kapot gegaan is.

Ik had zelf geen idee dus ik haal mijn grote vriend "Google" erbij en die vertelde mij dat er iets kapot was in de Body van de fiets. Mijn ketting lag nog op de fiets maar ik had geen aandrijving meer in mijn achterwiel. Dus ik kan trappen wat ik wil maar de fiets gaat geen cm vooruit. Dus helaas terug lopen. Ik baalde echt als een stekker want ik wilde nog 1 en misschien zelf 2 ronden extra fietsen. Andere keer dan maar.
ronde 1: 25.43 km, 1 uur en 4 minuten, 23.6 km/uur gemiddeld.
ronde 2: 25.58 km, 1 uur en 14 minuten, 20.7 km/uur gemiddeld.
ronde 3: 1.61 km arghhh...

Ik ga zeker nog terug komen hier. Wat een speeltuin met die technische bochten en sprongen her en der. Top!

Yep, ben erg blij met deze achtertuin :-q .
+1 Idem dito :winkie:

Had afgelopen vrijdag en zondag nog in de LDD gefietst. Vrijdag ochtend rond een uur of 09.30 uur heerlijk genoten van het mooie weer. En ook zondag ochtend was ik om 08.10 uur aanwezig, was lekker fris en niet al te koud en het werd daarna alleen maar warmer :winkie:

Een heerlijk route om te biken....zeker als het in je achtertuin ligt :-q
Plaats reactie