Strava vraag (uitvallen gps)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Strava is een prachtige tool om je fiets,loop, whatever geschiedenis bij te houden.
Dus ik log elke rit netjes met mijn GPS en als ik dat niet bij mij heb mijn GSM.

Maar nu komt het wel een keer voor dat je met een groepje fietst en je GPS valt uit.. en ja..GSM niet aan..
Dus ik bent een gedeelte van de gereden route kwijt...en net een gedeelte wat ik nog eens na wil fietsen.

Ach , dan pak ik toch de track van 'Piet Mooiweerfietsert' die ook in mijn groepje zat... zou je toch denken.
Maar dat laat STRAVA niet toe. Het ziet dat jij een track pakt van een ander en weigert die te loggen.

Nu gaat het mij niet om KOM oid van anderen te jatten, maar puur om mijn routes op te slaan..
Want ik heb mij er allang bij neergelegd dat mijn oude lichaam nooit bovenaan zou komen :tong

Maar is er een handigheidje om deze ontbrekende gedeelte alsnog netjes kompleet te krijgen en te uploaden ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waarom valt je gps uit ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

ik heb het ook gehad echt super irritant ik had er met 2 telefoons last van nu een nieuwe telefoon gekocht
en gelukkig al 4 ritjes zonder dat hij uitvalt
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RobSter schreef:Strava is een prachtige tool om je fiets,loop, whatever geschiedenis bij te houden.
Dus ik log elke rit netjes met mijn GPS en als ik dat niet bij mij heb mijn GSM.

Maar nu komt het wel een keer voor dat je met een groepje fietst en je GPS valt uit.. en ja..GSM niet aan..
Dus ik bent een gedeelte van de gereden route kwijt...en net een gedeelte wat ik nog eens na wil fietsen.

Ach , dan pak ik toch de track van 'Piet Mooiweerfietsert' die ook in mijn groepje zat... zou je toch denken.
Maar dat laat STRAVA niet toe. Het ziet dat jij een track pakt van een ander en weigert die te loggen.

Nu gaat het mij niet om KOM oid van anderen te jatten, maar puur om mijn routes op te slaan..
Want ik heb mij er allang bij neergelegd dat mijn oude lichaam nooit bovenaan zou komen :tong

Maar is er een handigheidje om deze ontbrekende gedeelte alsnog netjes kompleet te krijgen en te uploaden ?
Ik gebruik Strava nooit. Ben alleen geinteresseerd in het loggen van gereden ritten. Als ik zo'n euveltje zoals je beschrijft eens heb dan probeer ik of ik de GPS-file van een groepgenoot te krijgen en bewerk die eventueel in Mapsource (Basecamp kan natuurlijk ook). Dat Strava gedoe vind ik helemaal niets. Wil ik gereden ritten van onbekende andere fietsers zoeken dan gebruik ik Garmin Connect. Is ook veel gemakkelijker om een GPS-file ervan te downloaden in Mapsource.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

RobSter schreef:Strava is een prachtige tool om je fiets,loop, whatever geschiedenis bij te houden.
Dus ik log elke rit netjes met mijn GPS en als ik dat niet bij mij heb mijn GSM.

Maar nu komt het wel een keer voor dat je met een groepje fietst en je GPS valt uit.. en ja..GSM niet aan..
Dus ik bent een gedeelte van de gereden route kwijt...en net een gedeelte wat ik nog eens na wil fietsen.

Ach , dan pak ik toch de track van 'Piet Mooiweerfietsert' die ook in mijn groepje zat... zou je toch denken.
Maar dat laat STRAVA niet toe. Het ziet dat jij een track pakt van een ander en weigert die te loggen.

Nu gaat het mij niet om KOM oid van anderen te jatten, maar puur om mijn routes op te slaan..
Want ik heb mij er allang bij neergelegd dat mijn oude lichaam nooit bovenaan zou komen :tong

Maar is er een handigheidje om deze ontbrekende gedeelte alsnog netjes kompleet te krijgen en te uploaden ?
je hebt de GPX dus wel?
Wat je kan doen (als het puur om het narijden gaat) is deze door de GPSies.com converter heen te halen als GPX (het is al een GPX ik weet het) en deze dan te uploaden naar Strava.

De datum wordt dan oeoa. manier naar 01-01-2010 oid. gezet maar hij is wel geupload en dus na te rijden.

Ik gebruik deze omslachtige manier wel eens als ik gekregen of gedownloade routes naar mijn Garmin wil zetten via mijn mobiel vanuit Connect routes.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 1#p2155911" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je kunt een nieuwe track maken op je PC van het deel wat je zelf gelogd hebt en van het deel dat Piet gelogd heeft. Die delen las je aan elkaar met MS of BC.
Er zijn ook tools die je in staat stellen om Strava te fukken. Daarmee kun je een andere datum aan je track hangen of je kunt een KOM jatten door ineens fictief met 100 per uur over het parcours te racen. Datum van je track wijzigen kan uiteraard ook met een simpele teksteditor.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat aan elkaar lassen heb ik gedaan, maar daar steekt STRAVA nu juist een stokje voor.
Als jij als eerste de track upload zal het geen probleem zijn. Anders ziet het dat je iemand
anders zijn track gebruikt.. dat is nu het punt..

Dat tooltje ben ik wel benieuwd naar.. is het een fiets met trapondersteuning Bert ? :tong
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Overstappen op Endomundo? :)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb wel vaker ritje van maatje geupload zonder probleem gewoon een gpx terwijl hij ook de rit op strava had gezet, of het moet pas verandert zijn bij strava
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Heb je jouw originele deel er nog opstaan? Want dan geeft Strava aan dat het een kopie is van.
Dit heeft meer met de "tags" te maken dan met de coördinaten in de file.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

http://gotoes.org/strava/Add_Timestamps_To_GPX.php
Dit is de tool waarmee je zelf GPX-tracks kunt genereren met elke snelheid die je wenst. Als je graag de KOM-koning van je eigen fictieve koninkrijk wilt worden, dan moet je deze tool gebruiken.

Overigens snap ik het probleem van Robster nog niet. Vorige week reed ik op de racer van Delft naar Veenendaal. Onderweg ging de Garmin gek doen, wat 30 resets opleverde en dus ook 30 trackgedeeltes. Die heb ik allemaal aan elkaar gelast in MS. De laatste 30km heb ik van een andere track geleend. Dat stuk had ik al een keer gereden en daarvan heb ik de time-stamps aangepast.

https://www.strava.com/activities/871117477
Strava pikt gewoon dat ik dit knip en plakwerk naar hun opstraal en je kunt aan die track niet zien dat hij uit 31 losse stukjes bestaan heeft.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie