ideetjes voor trainingen met jeugd

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Vandaag met de dames en heren, op de route een vast rond rondje gereden, daarbij de tijden per persoon opgenomen, eens kijken of ze over een paar maanden sneller zijn.

Daarna een klein vierkantje met pionnen uitgezet, proberen om met het achterwiel binnen de pionnen en het voorwiel er buiten te houden, valt nog niet mee hoor (kijk en balans techniek).

Volgende week weer wat nieuws verzinnen.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

asphaltdude schreef:Denk aan je actiepercentage :-q :wink:
Inderdaad, het lijkt koud te zijn en er staan veel kinderen stil.

Oplossing zou kunnen zijn: zij die de oefening niet doen op dat moment, in een vierkant laten fietsen zonder met de voeten op de grond te komen. (draaien/keren/sur place etc). Als het lastig wordt vierkant groter maken, als het te gemakkelijk gaat vierkant kleiner. Dan blijven ze bezig en gaan ze geen andere dingen doen.

Ik geef training (met een 10-tal andere trainers) aan zo'n 60 kinderen in meerdere groepen/avonden, en heb het geluk over een mooi verlicht parcours te beschikken. We hebben een database met oefeningen. Als je zin hebt ben je altijd welkom om een keer te komen kijken (Ede).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Jan the Man schreef: Inderdaad, het lijkt koud te zijn en er staan veel kinderen stil.

Oplossing zou kunnen zijn: zij die de oefening niet doen op dat moment, in een vierkant laten fietsen zonder met de voeten op de grond te komen. (draaien/keren/sur place etc).
Of een tweede wipwap maken, en deze opnemen in een (deel van?) je clubparcours?
Jan the Man schreef: Ik geef training (met een 10-tal andere trainers) aan zo'n 60 kinderen in meerdere groepen/avonden, en heb het geluk over een mooi verlicht parcours te beschikken. We hebben een database met oefeningen. Als je zin hebt ben je altijd welkom om een keer te komen kijken (Ede).
Hoewel deze uitnodiging niet specifiek aan mij gericht lijkt, zou ik dit mss ook wel een keertje leuk vinden. :-q
Everybody bought a new bike!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

asphaltdude schreef:Of een tweede wipwap maken, en deze opnemen in een (deel van?) je clubparcours?
Dan kan als je het materiaal beschibaar hebt, en een tweede trainer/assistent trainer erbij is.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

als de baan weer beetje hard wordt nodig ik je wel keertje uit om eens in Nunspeet op de bmx baan te komen rijden.. vinden ze vast leuk en ook goed voor de techniek :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Hallo allemaal,

super bedankt voor de uitnodigingen, hier kom ik via een pb op terug.

Denk aan je actiepercentage :-q :wink:

ik dacht eerder dat hij bedoelde dat het goed was, hier naast lag nog een oefening met vier pallets achter elkaar, en ja net op het moment van de foto staan ze stil, hahaha.

Vandaag heerlijk rondjes gereden met de mannen ter voorbereiding op het open kampioenschap van zeewolde, het parcour grof weg verkend, als afsluiting nog ff 15 min tikkertje en met de wind in de rug terug naar de sponsor voor een heerlijk warm kopje chocomelk.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Plaats reactie