Giant Reign 2015, begin van t eind of nieuw begin :D

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Na gister een erg lekker dagje Filthy trails heb ik vandaag alle lagers van de reign eens wat aandacht gegeven. Dat was wel nodig ook, 2 stuks draaiden niet meer soepel. Met remmenreiniger en daarna nieuw vet alles weer netjes gangbaar, maar er moet op enige termijn wel een setje nieuwe in.

Daarnaast een voorwiel met hope 35W velg gemonteerd, ik wil de fiets ook eens met bobby nic 2.6 banden rijden, 't achterwiel is ook onderweg net als de banden..

Wat me opvalt is dat de lak nogal kwetsbaar is, veel kleine plekjes van steenslag of andere beschadiging. Hij rijdt er gelukkig niet minder om..

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk de foto's worden al beter... Mooi man! Nu nog een paar van de fiets zelf?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie bike die Reign, ik wil ook nog wel eens een bike met Meastro in de schuur hebben staan.


paulus1981 schreef:
Wat me opvalt is dat de lak nogal kwetsbaar is, veel kleine plekjes van steenslag of andere beschadiging. Hij rijdt er gelukkig niet minder om..
Daar hebben ze beschermfolie voor. :wink:
Gebruikersavatar
BertB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Giant Trance X 29er

Hele mooie bike! :-q
Lock-out op een fully? Dat is net een patatje met zonder mayo!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wordt goed gebruikt zo te zien! Zou het goed doen in Finale Ligure
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Heb recent de startpost geüpdatet met wat nieuwe foto's van recente avonturen van de Reign.. Hij heeft dit jaar een kleine 40.000hm afgedaald :-q

Voorproefje; Hangend aan de lift in een bikepark in Slovenie :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

foto's
Wat een naar leven heb jij :-{
De Reign is iets minder goed in klimmen geworden, daarom heb ik een Cube stereo 140mm erbij gekocht, en die wat lichter opgebouwd; een wielset (incl. banden) van 900 gram minder icm het lichte stereo frame levert een prima fiets op voor de rondjes waar je 1200/1500 hm op een dag zelf klimt. De Reign gaat mee als het technisch op het randje van mijn kunnen wordt, en als er een lift / shuttle beschikbaar is :-)
In de back to back test werd al snel duidelijk welke de favoriet van de 2 is :-q
'BUILT not Bought '
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Yep, lomper is beter :-)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ziet er goed uit zonder lak! En hij wordt zo te zien goed gebruikt! Met al die avonturen klinkt 40K eigenlijk bijna aan de lage kant?! :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dat gebrek aan meer HM komt door de afwezigheid van heuvels & bergen hier in Zuid Holland (afgelopen weekend 600 auto km. voor een zelf omhoog getrapte 1200hm :-)) en doordat de 2 langste vakanties met m'n vriendin zijn waarbij ik al blij ben dat ik een paar dagen kan gaan biken!
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Prachtige foto's! Bij het zien van deze beelden heb ik meteen zin om te biken!
Zelf heb ik ook de Giant Reign 2 uit 2015, ik vind het echt een super fiets! Ik heb er nu een rockshox lyrick vork in van 180mm. Waarschijnlijk laat ik deze terug zetten naar 160 mm om hem iets meer geschikt te maken voor de Ardennen rondjes. Ook vervang ik de banden van voor: Magic Mary en achter: Hans dampf naar voor: Hans dampf en achter: Nobby nic. Hopelijk klimt hij dan alweer wat beter :lol:

Ik zal eens kijken of het me lukt straks een foto te plaatsen in dit forum :D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

paulus1981 schreef: di 6 november 2018, 00:08 En doordat de 2 langste vakanties met m'n vriendin zijn waarbij ik al blij ben dat ik een paar dagen kan gaan biken!
Wat zeg je nu, Paul?
Dat je eigenlijk met tegenzin met je vriendin op vakantie gaat en blij bent om te kunnen fietsen om haar te ontwijken? ;)
“Old, not obsolete”
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Marco79 schreef: di 6 november 2018, 18:03
paulus1981 schreef: di 6 november 2018, 00:08 En doordat de 2 langste vakanties met m'n vriendin zijn waarbij ik al blij ben dat ik een paar dagen kan gaan biken!
Wat zeg je nu, Paul?
Dat je eigenlijk met tegenzin met je vriendin op vakantie gaat en blij bent om te kunnen fietsen om haar te ontwijken? ;)
Haha zo kun je het ook lezen, maar is niet wat ik bedoel :-)

Ik zou nog wel wat verschrikkelijk mooie plaatjes kunnen posten van plekken in de Sloveense bergen waar je niet kon en mocht fietsen :-)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Kleine update; fiets is in de alpen en in Schotland geweest, in de alpen was ook nog een fotograaf mee die een paar mooie plaatjes heeft gemaakt. Deze allemaal op de track van de 2019 megavalanche. Ik heb 4 dagen fantastisch gereden met Legenduro :-q :-q

Kleine update aan de reign;

- een Vivid RC2 Coil shock
- toch weer een Minion DHF voorband
- een debonair airspring in de Lyrik

Fiets blijft fantastisch bevallen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

De scheiding tussen de onderste twee foto's maakt dat het 1 foto lijkt met daarop 2 Paulussen1981.
Mijn brein had even nodig om dit te verwerken
Ja, doei !
Plaats reactie