Mountainbike als stadsfiets?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
janhenvol
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 februari 2017, 14:32

Geachte Mtb's,


Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Jan , ben 20 jaar oud en doe momenteel de opleiding maritiem officier in Rotterdam. Ik heb verder geen ervaring met mountainbike's of iets dergelijks.

Momenteel fiets ik dagelijks op mijn giant tourer mijn rondjes door Rotterdam, waar ik mee zit is dat ik momenteel een beetje aan de Max van mijn fiets zit, oftewel steeds in de hoogste versnelling. Aangezien de zomer er nu aankomt zit ik toch stiekem naar een andere fiets te kijken.
Ik had zelf bij de decathlon gekeken en daarbij viel mij deze fiets op:
http://www.decathlon.nl/mtb-rockrider-5 ... 60662.html

De kwaliteit viel mij niet tegen op het eerste oog, en zoals ik al in een ander topic had gelezen zijn ze misschien niet de meest ideale fietsen om echt mee "offroad" te gaan.

Mijn vraag is , zou deze fiets geschikt kunnen zijn om mezelf wat sportiever te kunnen verplaatsen in de stad zonder dat er continue van alles kapot gaan?
En zo nee, heeft er iemand misschien nog andere ideeën?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,
Jan
Laatst gewijzigd door George op di 14 februari 2017, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

janhenvol schreef:Geachte Mtb's,

Mijn bike in die in de schuur staat verteld mij dat ik moet zeggen dat jij wellicht beter een degelijke stadsfiets/hybride kunt aanschaffen ipv een mtb omdat je hem daar dan ook voor gaat gebruiken. :-q
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: Mijn bike in die in de schuur staat verteld mij dat ik moet zeggen dat jij wellicht beter een degelijke stadsfiets/hybride kunt aanschaffen ipv een mtb omdat je hem daar dan ook voor gaat gebruiken. :-q
Ben ook even gaan luisteren wat de mijne te zeggen had :winkie: , kwam uit op dezelfde conclusie :winkie:

Ik heb zelf een Cube SL Cross (hybride) voor mijn rondjes Rotjeknor ... (*zie "Mijn duitse wipkip" )
3x9 speed, star en 'ouderwetse' velgremmetjes ... gescoord op marktplaats voor een habbekrats :-q
janhenvol
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 februari 2017, 14:32

Allereerst, bedankt voor jullie advies!

Ik ben zelf redelijk een leek op het gebied van fietsen vandaar mijn vraag. Bij mijn rondje door de stad vandaag ben ik even bij een fietsenhandelaar langs gegaan, deze verkocht fietsen van Orbea, deze zat heel lekker kwam goed over en voldeed eigenlijk aan mijn eisen. Zijn er hier ervaringen mee ? En heeft iemand nog andere opties voor dergelijke fietsen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Orbea maakt al 175 jaar fietsen, geen probleem daar. :wink:
Kun je wat specificaties van je huidige fiets geven (bouwjaar, of beter nog een link)?
janhenvol
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 februari 2017, 14:32

Oow dat is wel top! Ik heb momenteel gewoon een simpele giant tourer, een simpele stadsfiets waar ik eigenlijk alles prima op kan bereiken.
Alleen wil ik mezelf toch wat sneller en sportiever kunnen verplaatsen dan mogelijk op mijn huidige fiets eventueel zou ik ook graag ritjes in omgeving Rotterdam maken om mijn gebrek aan sport te kunnen compenseren.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als aankomend maritiem officier zou een stageplek op een ULCV je ook van de nodige beweging kunnen voorzien (en dan niet telkens de lift nemen, he?) :winkie:
Plaats reactie