Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dice Oldskool schreef:Bij mij meten ze op een 20mm velg +-550mm breed.
Wow, dat is pas een fatbike! :bier:

De 29er versie was bij mij iets van 53 mm op een 28 mm velg, en 51 op een 19mm. Te smal voor mijn smaak. En veel kleiner dan een RaRa 2.35 inderdaad. Veel kleiner dan een RaRa 2.25 ook, eerder zoiets als een Schwalbe 2.0.
Give me little bits of / more than I can take
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Ik wil wel eens die BP op een 50mm velg proberen. Waar liggen die vouwbanden. Je ziet ze niet veel voorbij komen hier in NLD.

Ik neem aan dat Dice Oldskool bedoelde 55 mm op een 20mm velg en dan is 55mm niet zo gek. Heb een Nimble zgn 3" erop gehad die niet boven de 66mm kwam! Dat is iets verder van de opgave van de fabrikant.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

550 was idd een typo. Ik meet globaal dus 55mm. Zal er geheid wat naast zitten heb geen schuifmaat hier liggen dus pin mij daar niet op vast. Ik werk bij Vredestein dus koop ze intern maar ze zijn toch overal wel verkrijgbaar lijkt mij?
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Dus ook bij jou Haha.... Graag PB...!!!

Maarruhh.. kan iemand bij vredenstein dan zeggen of deze op een 50mm velg als achterband werken? Ik wil er wel een R&D projectje van maken voor Vredenstein. Kost niet veel!!
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Ik reed eerst op mij cube fully met NoNi 2.25 double defense/ tubeless (1.4/1.8). Super band waar ik het gehele jaar op vertrouw. Fiets in zuid limburg, Eifel, Aken en 1x per jaar Gardameer.

Vandaag de eerste rit op mijn nieuwe Canyon Neuron, daar liggen : CONTINENTAL MOUNTAIN KING II (voor/ goed!) RACESPORT 2.4 | CONTINENTAL X-KING RACESPORT 2,4(achter) In de modder is deze waardeloos! Gaat dicht zitten dan niet meer vooruit te komen in de klim. (met biba)

Denk dat het toch de NONI weer gaat worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ruijtersfotografie schreef:Ik reed eerst op mij cube fully met NoNi 2.25 double defense/ tubeless (1.4/1.8 ). Super band waar ik het gehele jaar op vertrouw. Fiets in zuid limburg, Eifel, Aken en 1x per jaar Gardameer.

Vandaag de eerste rit op mijn nieuwe Canyon Neuron, daar liggen : CONTINENTAL MOUNTAIN KING II (voor/ goed!) RACESPORT 2.4 | CONTINENTAL X-KING RACESPORT 2,4(achter) In de modder is deze waardeloos! Gaat dicht zitten dan niet meer vooruit te komen in de klim. (met biba)

Denk dat het toch de NONI weer gaat worden.
Limburgse klei is ook wel erg vet.
De X-King is al wat gladder dan de NoNi en je gaat ook van 2.25 naar 2.4.
Da's duidelijk geen gelukkige combinatie.
Meestal voldoet de NoNi bij mij ook prima In Z Limburg/Aken.
(2.35 voor en 2.25 achter)
Ben geen Conti fan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ruijtersfotografie schreef:Ik reed eerst op mij cube fully met NoNi 2.25 double defense/ tubeless (1.4/1.8). Super band waar ik het gehele jaar op vertrouw. Fiets in zuid limburg, Eifel, Aken en 1x per jaar Gardameer.

Vandaag de eerste rit op mijn nieuwe Canyon Neuron, daar liggen : CONTINENTAL MOUNTAIN KING II (voor/ goed!) RACESPORT 2.4 | CONTINENTAL X-KING RACESPORT 2,4(achter) In de modder is deze waardeloos! Gaat dicht zitten dan niet meer vooruit te komen in de klim. (met biba)

Denk dat het toch de NONI weer gaat worden.
x-king heeft inderdaad niks in de modder/ klei te zoeken. RoRo komt komt dan verder. De MKII staat in de modder veel beter zijn mannetje euh bandje.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op ma 20 februari 2017, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rij nu ook met een X-King 2.4 achter en vind hem meer (zijdelingse) grip hebben in de modder dan de Peyote 2.25 en de RaRa 2.25 die ik hiervoor reed. Zelfs met binnenband en dus een wat hogere bandenspanning.
Kwam van 't weekend langs de rock garden in Papendal, dat was wel hopeloos (nat, mos, groene aanslag op de rockgarden, geen schijn van kans).
Als Voorband rijd ik altijd een NoNi 2.25, misschien 's zomers overkill maar heb het idee dat deze me al zovaak uit de meest rare situaties heeft gered dat ik niet gauw wat anders zal monteren.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Bram87 schreef:Rij nu ook met een X-King 2.4 achter en vind hem meer (zijdelingse) grip hebben in de modder dan de Peyote 2.25 en de RaRa 2.25 die ik hiervoor reed. Zelfs met binnenband en dus een wat hogere bandenspanning.
Kwam van 't weekend langs de rock garden in Papendal, dat was wel hopeloos (nat, mos, groene aanslag op de rockgarden, geen schijn van kans).
Als Voorband rijd ik altijd een NoNi 2.25, misschien 's zomers overkill maar heb het idee dat deze me al zovaak uit de meest rare situaties heeft gered dat ik niet gauw wat anders zal monteren.
Ik rij sinds kort ook weer met MK 2.4 voor en Xking 2.4 achter en ik deel jouw mening wel. Tijd lang met combi Peyote 2.25 voor en achter en NN en RR 2.25 achter gereden op een 25mm velg en 23mm velg. Met die 2.4 banden nog nooit een oeps momentje gehad, dingen hebben/ geven belachelijk veel grip en vertrouwen. Misschien niet de meest snelle band maar geven mij meer fun. Daarbij heb ik ze niet onder een racebak liggen. Denk overigens dat een NN 2.35 en RR 2.35 tubeless de beste setup is voor mij, het is dat ik nog diverse banden in mijn hok hebben liggen die ik eerst wil oprijden alvorens nieuwe erop te zetten.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

X king vind ik bij Schwalbe /Vittoria meer vergelijkbaar met RoRo/Barzo en 2.4 is natuurlijk geen 2.25. Ikzelf vind de X-king minder vertrouwen geven dan vergelijkbare banden als het aankomt op natte stenen (inc asfalt) of wortels.
Give me little bits of / more than I can take
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bram87 schreef:Rij nu ook met een X-King 2.4 achter en vind hem meer (zijdelingse) grip hebben in de modder dan de Peyote 2.25 en de RaRa 2.25 die ik hiervoor reed. Zelfs met binnenband en dus een wat hogere bandenspanning.
Kwam van 't weekend langs de rock garden in Papendal, dat was wel hopeloos (nat, mos, groene aanslag op de rockgarden, geen schijn van kans).
Als Voorband rijd ik altijd een NoNi 2.25, misschien 's zomers overkill maar heb het idee dat deze me al zovaak uit de meest rare situaties heeft gered dat ik niet gauw wat anders zal monteren.
Rock garden kansloos? Met MKII goed te doen https://vimeo.com/204947334
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Omdat ik toch even de schuur inging om wat op te meten naar aanleiding van een pb-tje, kan ik de resultaten ook hier wel even melden:

Op een Ryde Edge 30 is zowel breedte als hoogte van een Vittoria Goma 29x2.4 TNT zo'n 60-62mm. Ik heb geen schuifmaat, dus vandaar de onzekerheid... Doe er uw voordeel mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik heb dat pb ook gekregen. Ik heb wel een schuifmaat, Edge 28 en reguliere Goma 2.4. 62mm op de nop, 61 karkas en 62 hoog.
Give me little bits of / more than I can take
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou dan koop ik voorlopig nog geen schuifmaat;). Maakt dus niet veel uit met een 30mm velg.

Overigens sterkt dit mij wel in de overtuiging dat een Nobby Nic 29x2.6 ook best eens zou kunnen passen. En die is toch zo'n 250 gram per band lichter...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Ik heb nu tubeless / nonic 2.25 erop. Blijft een geweldige band. Maak niet uit welke ondergrond.
Plaats reactie