Op mijn vorige bike/ Cube had ik xt schijfremmen. De afdalingen bij het Gardameer waren niet echt goed voor de schijven. Meeste plekken kon je de rem niet los laten met gevolg dat de schijven zwart/blauw werden van de warmte en ze hoorde me op afstand al aan komen door het geluid met remmen.
Nieuwe Canyon wil ik dit probleem voorkomen.
Wat is hier aan te doen. Grotere schijf?
Remschijf verkleurd/geluid door warmte.
-
- All rounder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
... En evt grotere schijven inderdaad.
180-160 voor vlieggewichten kan, 180-180 als je niet te zwaar bent, en anders 200-180.
180-160 voor vlieggewichten kan, 180-180 als je niet te zwaar bent, en anders 200-180.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 399
- Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
- Mijn mountainbike: Canyon!
Shimano IceTech remmen dus met de koelvinnen op de remblokken en de remschijven met een aluminium core. Wil je helemaal veilig zitten dan idd grotere schijven of een combinatie met Shimano Saint/XTR remschijven of soortgelijke van Superstar bijvoorbeeld.
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Zat? Of die ene van dat Duitse laboratorium die ze warm lieten lopen bij snelheden van boven de 100km/u? En ja, ik zou graag een of meer bronnen zien.
Verder zou ik me als TS helemaal niet druk maken over dat de schijven dit doen. Is mij ook gebeurt met een set 180/160mm Magura schijven op een lange supersteile afdaling waar gewoonweg niet door te rijden was in de Alpen. Schijven waren onderaan ook mooi blauw en loeiheet. Sindsdien (en tot op de dag van vandaag) heb ik nog duizenden kilometers met die schijven gereden en nooit problemen gehad. Zijn ondertussen ook weer mooi zilver.
Maar mocht je remkracht te kort komen dan is een setje 200/180 schijven zeker aan te raden.
Verder zou ik me als TS helemaal niet druk maken over dat de schijven dit doen. Is mij ook gebeurt met een set 180/160mm Magura schijven op een lange supersteile afdaling waar gewoonweg niet door te rijden was in de Alpen. Schijven waren onderaan ook mooi blauw en loeiheet. Sindsdien (en tot op de dag van vandaag) heb ik nog duizenden kilometers met die schijven gereden en nooit problemen gehad. Zijn ondertussen ook weer mooi zilver.
Maar mocht je remkracht te kort komen dan is een setje 200/180 schijven zeker aan te raden.
het komt wel vaker voor:
http://singletrackworld.com/forum/topic ... ech-rotors" onclick="window.open(this.href);return false;
ik dacht dat het vooral de eerste generatie betreft icm gewone remblokken zonder koelvinnen.
de koelvinnen maken meer verschil dan icetech rotors.
bv. https://www.uberbikecomponents.com/cate ... Brake-Pads" onclick="window.open(this.href);return false;
(sintered maken meer lawaai dan race matrix, geen merkbaar verschil in slijtage)
http://singletrackworld.com/forum/topic ... ech-rotors" onclick="window.open(this.href);return false;
ik dacht dat het vooral de eerste generatie betreft icm gewone remblokken zonder koelvinnen.
de koelvinnen maken meer verschil dan icetech rotors.
bv. https://www.uberbikecomponents.com/cate ... Brake-Pads" onclick="window.open(this.href);return false;
(sintered maken meer lawaai dan race matrix, geen merkbaar verschil in slijtage)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dit dus (en als je Shimano remmen hebt, metalic/sintered blokjes met koelvinnen monteren).aurelius schreef:... En evt grotere schijven inderdaad.
180-160 voor vlieggewichten kan, 180-180 als je niet te zwaar bent, en anders 200-180.
Probleem opgelost.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- All rounder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 3 september 2014, 23:24
- Mijn mountainbike: Trek feul ex 8
andere soort remblokken proberen, ik heb het ook gehad eerste keer winterberg te spannend te veel remmen.
later had ik bij lbs andere blokken gehaald en weer in winterberg geweest en het hele probleem was weg.
later had ik bij lbs andere blokken gehaald en weer in winterberg geweest en het hele probleem was weg.
trek feul ex 8
-
- All rounder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
- Contacteer:
Altijd sintered blokjes. Originele ander merk.
Erna werkte de schijven en blokjes nog perfect.
Alleen als ze heet zijn. Was het geluid niet normaal.
Erna werkte de schijven en blokjes nog perfect.
Alleen als ze heet zijn. Was het geluid niet normaal.
-
- All rounder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
- Contacteer:
ThaSingleTrackMastah schreef:Dit dus (en als je Shimano remmen hebt, metalic/sintered blokjes met koelvinnen monteren).aurelius schreef:... En evt grotere schijven inderdaad.
180-160 voor vlieggewichten kan, 180-180 als je niet te zwaar bent, en anders 200-180.
Probleem opgelost.
180/180 heb ik altijd. Misschien eens 203 proberen.
Blokjes met koelvin of schijven?
-
- All rounder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
- Contacteer:
sik schreef:het komt wel vaker voor:
http://singletrackworld.com/forum/topic ... ech-rotors" onclick="window.open(this.href);return false;
ik dacht dat het vooral de eerste generatie betreft icm gewone remblokken zonder koelvinnen.
de koelvinnen maken meer verschil dan icetech rotors.
bv. https://www.uberbikecomponents.com/cate ... Brake-Pads" onclick="window.open(this.href);return false;
(sintered maken meer lawaai dan race matrix, geen merkbaar verschil in slijtage)
Koelvinnen had ik nog niet gezien.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Blokjes met koelvin én gewone grote schijven zijn bij mij voldoende om ongestraft "verkeerd" te remmen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- john k
- Mountainbike Junk
- Berichten: 322
- Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Heb hier ook veel last van gehad in o.a. ook bij het Gardameer.
Nu Hope 203/180 remschijven gemonteerd met sintered remblokjes.
Remt nu gruwelijk en geen last van "kokende" remmen.
Nu Hope 203/180 remschijven gemonteerd met sintered remblokjes.
Remt nu gruwelijk en geen last van "kokende" remmen.
Op het gemak, de ketting strak !!