Dropper Post te lang

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Notoxic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 3 januari 2017, 16:26

Hoi.

Ik heb kort geleden een nieuwe mountainbike gekocht. De dropper post kan niet nog dieper de frame in en wanneer het volledig omhoog gaat, is het zo'n 4 cm te hoog voor mij.
Ondertussen heb ik al met Sram gemaild en ook met de webshop waar ik de fiets kocht. Helaas kunnen ze mij niet verder helpen.
Is er misschien nog een manier om de slag van een dropper post te verkorten? Andere idees zijn ook welkom.
Het betreft deze dropper post ; https://www.bikester.nl/495031.html" onclick="window.open(this.href);return false;

thanks,
Notoxic
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Nieuwe fiets = aankloppen bij de verkoper. Hij zal het voor je oplossen.

Groeten,
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Kleiner frame!
Gebruikersavatar
mschepens
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 19:26
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999 RSL Frame 2013 "Silberpfeil"

Lijkt er inderdaad op dat je een te groot frame gekocht hebt. Maar als dat niet meer terug te draaien is, dan is dezelfde dropper in 100mm versie monteren wellicht een optie.https://www.bikester.nl/495027.html
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

SpeedyZ schreef:Kleiner frame!
Inderdaad, heb je dan niet een te grote maat gekocht?

Fiets lijkt online gekocht, en dan is het niet gemakkelijk om dat aan te laten passen (zeker als hij uit het buitenland komt). Als het een stealth variant is, is het ook nog wat werk, en dan blijft de online shop zitten met een losse zadelpen (als ze al een nieuwe pen kunnen leveren.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Geef eerst een iets meer info. Welke lengte heb jij, welke binnenbeenlengte heb jij, welke maat fiets heb je gekocht en wel merk en type, waar heb je hem gekocht en heb je je laten informeren aangaande de frame maat? Hoeveel drop heeft je dropperpost en welk merk en type....?
Notoxic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 3 januari 2017, 16:26

De fiets is voor mij gevoel niet te groot , ik had ook een maat kleiner kunnen kopen als dat leverbaar was maar dat was niet het geval.
Ik kan boven de boven tube staan met no zo'n 4-5 cm ruimte en kan prima bij het stuur. Kortom de fiets voelt niet te groot.
Het zou veel simpeler zijn geweest als mijn benen niet zo lang waren (voor een man).
Dit is de fiets in frame maat 20" https://www.cube.eu/en/products/fullsus ... hite-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn lengte is 1.81
binnenbeen lengte 88cm.
dropper post https://www.bikester.nl/495031.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb me niet laten informeren bij de verkoper over de frame maat. Ik had mijn "oude" fiets opgemeten en vergelijkt met de maten van deze fiets en volgens mijn moest het net kunnen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Framehoogte is met die binnenbeen lengte niet zo veel mis mee. Dropper heb ik (nog) geen ervaring mee.
"This species has amused itself to death"
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Vaak willen mensen een dropper die langer is. Ik neem aan dat je hem heel snel kunt ruilen. Als je nu een 150mm dropper hebt en die vervangt door een 100mm exemplaar ben je klaar en hoeft het je niets te kosten. Droppers inkorten heb ik nog niet van gehoord.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Notoxic schreef:De fiets is voor mij gevoel niet te groot , ik had ook een maat kleiner kunnen kopen als dat leverbaar was maar dat was niet het geval.
Ik kan boven de boven tube staan met no zo'n 4-5 cm ruimte en kan prima bij het stuur. Kortom de fiets voelt niet te groot.
Het zou veel simpeler zijn geweest als mijn benen niet zo lang waren (voor een man).
Dit is de fiets in frame maat 20" https://www.cube.eu/en/products/fullsus ... hite-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn lengte is 1.81
binnenbeen lengte 88cm.
dropper post https://www.bikester.nl/495031.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb me niet laten informeren bij de verkoper over de frame maat. Ik had mijn "oude" fiets opgemeten en vergelijkt met de maten van deze fiets en volgens mijn moest het net kunnen.
Inderdaad is de maat niet fout, zeker niet omdat Cube een kortere zitbuis hanteert en de reach relatief kort is.

In combinatie met een 150 mm dropper loop je echter tegen het probleem aan dat die dropper (in 150 mm uitvoering) extra lang is en dus verder het frame in steekt. En daar komt de beperking van de constructie van Cube om de hoek kijken: de pen kan niet diep genoeg weg gestoken worden.

Er zit niets anders op dan je verlies te pakken en een iets kortere dropper te kopen. Hoe je van deze af gaat komen...??
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik wil best jouw (Lars dus) 100mm reverb ruilen voor deze ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen verkoop buiten te koop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De maat van de fiets is goed, TS heeft ook nog eens lange benen, hoe kan het dan dat de reach van de dropper nog zo'n 4 cm te hoog is? Ligt dat puur en alleen aan de max inbouwdiepte van het frame? M.a.w, de fiets wordt geleverd met een verkeerde dropper want als TS al lange benen heeft dan zal iedereen die deze bike koopt met dezelfde dropper tegen dit probleem aanlopen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef:De maat van de fiets is goed, TS heeft ook nog eens lange benen, hoe kan het dan dat de reach van de dropper nog zo'n 4 cm te hoog is? Ligt dat puur en alleen aan de max inbouwdiepte van het frame? M.a.w, de fiets wordt geleverd met een verkeerde dropper want als TS al lange benen heeft dan zal iedereen die deze bike koopt met dezelfde dropper tegen dit probleem aanlopen.
Droppers met meer drop dan 125 mm zijn vaak weer extra lang gebouwd, daar zit het grootste probleem.

Maar de Cube heeft de knik in de zitbuis ook vrij hoog zitten. Bij andere frames had de 150 mm Reverb nog wel kunnen werken, nu net even niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ligt het dan aan het frame, de dropper kan niet volledig tot de kraag zakken?
De foto op de Cube site laat toch een dropper zien die nagenoeg volledig in het frame zit.

Ter indicatie, ik ben 1.79m en heb een BBL van zo'n 84cm. Mijn frame heeft een zitbuis van 480mm, 10mm langer dan je Cube met 470mm zitbuis. Ik heb ook een Rockshox Reverb 150mm en die heeft een 1,5cm ruimte van kraag dropper tot zadelpenklem.

Ik begrijp niet goed waarom het niet past... Of rijdt met een heel lage zadelhoogte, of de dropper kan bijlange na niet zo ver in het frame als op de getoonde afbeeldingen op de Cube site?
Plaats reactie