Cube LTD SL 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Wout_RS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2017 blue'n'green

Gisteren de eerste rit ermee gedaan!

Wat een leuke fiets, een heel verschil met mijn school-MTB!
Ik had het gevoel dat ik er een hele dag op kon door fietsen!

Afbeelding

Tot ik na 40 km een platte band had :( :evil:
Dit is de 2e maal in een maand dat dit voorkomt, :(
en zal tevens de laatste maal zijn dat ik zonder gerief onderweg zal gaan.

Wat nemen jullie zo al mee als jullie onderweg zijn?
Ik zat te denken aan een extra binnenband om mee te nemen, maar dan wat gebruiken jullie?
Een bommetje of hebben jullie een pomp mee?
Ik overweeg eventueel om een rugzak aan te schaffen zodat alles dan mee kan,
ofwel in de drinkbus als alles erin past.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

mogelijkheden genoeg.

Om lekke banden tegen te gaan zal je straks waarschijnlijk overspoeld worden met adviezen om je banden/wielen tubless te maken en van latex te voorzien :-)
Dit verkleint de kans op lekrijden aanzienlijk, ik heb zelf al jaren geen lekke band meer gehad, dus ook ik ben een "believer" :D

Kijk hier maar eens https://www.youtube.com/watch?v=QaLHVQ6bvVI en https://www.mantel.com/joe-s-no-flats-t ... RhcnQyNA==

Wat betreft dingen meenenemen, koop een multi-tool zodat je als het nodig is onderweg iets kan aandraaien, bijstellen, gebroken ketting kan fixen en gelijk bandenlichters hebt :-q
Die kan prima mee in een rugtas, maar als je op het frame 2 bidonhouders kunt monteren is een "gereedschap-bidon" ook een optie.
Das zo'n ding https://www.salden.nl/nl/pro-gereedscha ... 60276.html

Have fun!
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Oh ja, een beetje pomp komt met een bevestigingsbeugeltje voor over je bidonhouder gaten, kun je hem makkelijk meenemen, zit ie altijd op je fiets!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waar gaat je band lek? Zijn het doorntjes ofzo, of gaat-ie bij het ventiel?

Ik rij sinds een half jaar met latex en het heeft me in ieder geval al één keer merkbaar geholpen. En misschien wel veel vaker onmerkbaar. Maar het ontslaat je niet van de verplichting om een biba mee te nemen. En een pompje heb ik ook bij me. En aangezien ik ook nog maar een EHBO-setje besloten heb om mee te nemen, plus wat gereedschap, zijn mijn bidonhouders overbodig geworden omdat alles in de camalbak gaat. En in de winterse kou heb je dus water op lichaamstemperatuur :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Wout_RS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2017 blue'n'green

Bedankt!

Zal het eens overwegen om tubeless te gaan, de velgen zijn allesinds tubeless ready.
Vroeger nooit een platte band gehad en nu in een maand 2 maal door doorntjes :s
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Jammer dat je al 2x keer heb lek gereden , tja over tubeless rijden is al het 1 en ander vermeldt ,netzoals een bommetje of pomp ik rij zelf met een camelbak rugtas en tubeless, maar heb altijd een kleine multi-tool bij me , een reserve binnenband en een bommetje en pompje . Met het pompje kan ik ook evt. onderweg de voorvork op druk brengen . Het bommetje gebruik ik voor snel weer de band op spanning te brengen en indien weer verder op te pompen met de pomp indien nodig . Ik heb geen bidon houders op het frame , in de camelbak zit een drinkzak .
Nadeel is wel dat het op je rug zit en evt kan belemmeren in de bewegingsvrijheid , maar daarin tegen hoef ik niet naar de bidon in het frame te grijpen ....

misschien is het al gebeurd ,maar denk ook aan de instelling van de sag voorvork ..

hieronder een linkje met wat info :
http://www.fietsonderhoud.eu/2011/10/16 ... instellen/" onclick="window.open(this.href);return false;

suc6 :-q
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Biba mee en een setje zelfklevende plakkers!
Pompje uiteraard en een opvouwbare ketting pons met een paar missing links.

Vooral de kettingpons heeft me al een keer geholpen in het bos.

Ook een multitool mag niet ontbreken.
Evt nog wat tywraps en een stukje plakband en 2 bandenlichters.
Wout_RS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2017 blue'n'green

Bedankt allemaal voor de hulp,

wat ik dus al mag onthouden: zelf al rij je tubeless, materiaal moet je nog steeds meenemen :D

Ivm tubeless rijden, onderstaande link is nog steeds een binnenband maar al gevuld met latex?
http://www.futurumshop.nl/joes-no-flats ... -mtb.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit dan al tubeless rijden of een soort kruising van binnenband en al 'lek'proof rijden?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Die link die je post is de voordelen van tubeless en de nadelen van een binnenband gecombineerd..
Velen rijden tubeless om gewicht te besparen
Ik rij overigens tubeless om lekrijden zo veel mogelijk te voorkomen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je vergeet één reden. Met tubeless kun je, volgens echt iedereen die tubeless rijdt, jawel, op een lagere druk rijden zonder dat je kans op een stootlek hebt. Met een biba heb je dat nog steeds, ook al rij je met latex daarin.
Daarbij vormt de band zich beter in het terrein en ervaar je daarmee wat meer comfort en grip. Ik merk dat zelf ook wel, maar té laag wil ik niet gaan want voor ik bij een parcours ben moet ik toch aardig wat asfalt onder me door laten gaan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Henkiehaag
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 13:44

Mooie fiets !
Ik rij met het model van vorig jaar, beste update is inderdaad een setje lichtere banden.
Zelf rij ik nog met lichtgewicht binnenbandjes.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik vind kleur gaaf :-q
Ook als je tubeless rijd is een biba nooit weg trouwens
Sneeuwmonster
Wout_RS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2017 blue'n'green

Voila na een week 130km op de teller gezet,

volledig zot van de fiets op het moment :D

1 lange rit van 65 km gedaan en ik had nog reserve over, op mijn vorige fiets had ik dit niet moeten doen.
Enkel moeten stoppen voor de pijn aan de poep.

Ik ben al aan het dromen van enkele marathon tochten :-)

Heb me ondertussen een biba en Co2 bommetje aangeschaft, bij het volgende onderhoud zal ik veranderen van banden en ze tubeless maken. de tough tom die er nu vooraan op licht zou moeilijk tubeless te maken zijn zegt de fietsenmaker.
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Mooi , :-q :-q
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Wout_RS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 2017 blue'n'green

Update:

Na 5 maand staat er al 1800 km op de teller.
Rij nog steeds zoals die uit de fabriek is geleverd dus banden zijn nog Tough Tom / Rapid Rob combi.
De Tough Tom vind ik iets teveel tractorbanden die alles opnemen en naar je gezicht gooien.
De Rapid Rob geen klagen over heeft nog nooit geen grip verloren.
Nog steeds aan het denken om tegen het onderhoud om te schakelen naar RoRo of RoRa combi en tubeless te maken, want ondertussen toch al 2 maal lek gereden met de biba.

Met een grote maand rijden we ook mee met de Raid des Hautes Fagnes (95 km)
Ondertussen ook al aan het dromen naar lichter materiaal.
Ik val op dit moment wel voor MTB's met Rockshox RS-1 vork. Hoe gedragen deze vorken zich tov mijn FOX 32? Ik zie wel dat deze iets zwaarder is dan de Fox vorken.
Als je kijkt naar de deelnemers van zwaardere marathon's zoals de epic, ardennen rijden er toch wel veel mannen met een RS-1 vork.
Plaats reactie