Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Giel091 schreef:Hallo allemaal! Ik wil me graag even voorstellen,
Ben Giel de Boer, 25 jaar en wonend in het Groningse Leens.
Afgelopen zomer ben ik begonnen te fietsen met een goede vriend, ik op een oud 26'' goedkope fiets.. wat mij al snel begon tegen te staan. Ketting die begon te springen, remmen niet geweldig en een cheapy voorvork. Om toch plezier in het mtb'en te houden heb ik ergens in november een nieuwe fiets gekocht. Een Cube LTD pro 2016 29''


Regelmatig zetten we de fietsen op de auto en gaan we richting Exloo, Gieten, Sleen, Veendam, aangezien er bij ons in de buurt (nog) geen tracks zijn.. daar wordt wel aan gewerkt, In natuurgebied Lauwersoog word momenteel door gedreven vrijwilligers een track van ongeveer 14km gerealiseerd!
Als er mensen in de buurt wonen, hoor ik het graag! leuk om samen een keer te fietsen :wink:
welkom hier. mooie fiets, ik heb hem in het blauw :-q
RikDerksen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 23:12

Hallo mijn naam is Rik Derksen.
34 jaar en woonachtig in Didam
Na vroeger als jochie veel gefietst te hebben ben ik overgestapt op een crosser.
Dit heb ik 18 jaar volgehouden tot mijn kinderen geboren zijn.
Daarna ben ik weer ivm tijdgebrek terugestapt op een mountainbike.
Ik had nog een giant warp staan waar ik nog een tijdje op heb getourt om vervolgens een Haibike power aan te schaffen .
Mijn bedoeling was om hier het seizoen mee vol te maken en aansluitend een hogere klasse fiets aan te schaffen.
Echter deze fiets beviel zodanig dat ik er 5 jaar later nog steeds bijna wekelijks de route Zeddam op fiets.
Tevens een wegfiets erbij om woon-werk km's te maken.

Heb je verder vragen ...... stel ze gerust.
Groeten Rik
CubeZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Ltd Pro

Na enige tijd op de achtergrond dit forum te hebben bezocht is het eens tijd om me voor te stellen. Mijn naam is Wesley en ik heb al van veel handige onderwerpen geleerd. In de topic Show Your Stuff heb ik mijn bike ook al voorbij laten komen..
Bosshogg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 5 januari 2017, 15:38
Mijn mountainbike: Hoo Koo E Koo 2009
Contacteer:

Hallo mijn naam is Vito en ik ben woonachtig in Vlissingen.

Onlangs een tweede hands Gary Fisher Hoo Koo e Koo aangeschaft. Zal voornamelijk in de Zeeland topics rondhangen om andere bikers en nieuwe routes te vinden.

Momenteel nog niet zo een geweldige conditie om wat toertochten mee te rijden maar dat komt nog wel.
mudseeker79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 januari 2017, 09:54
Mijn mountainbike: scott scale 770

Hallo, weer een enthousiaste beginner erbij!

Inmiddels al weer 38 jaar oud en grootste hobby op dit moment mijn kindjes van 2 jaar en eentje van 9 maanden oud.

Om toch zeker te weten dat ik ook eens weg kan de mtb weer oppakken:-)

Al een tijdje hierover zitten denken, al eerder lees 10 jaar geleden met wat vrienden elke zondag rondjes gereden in het bos. Helaas vielen de fietsmaatjes weg en ben ik toen gaan hardlopen. Nu kriebelt het toch weer en heb al weer een aantal ritjes gemaakt op een geleende mtb.

Over twee weken een introductietraining bij een mtb club zodat ik niet alleen hoef te fietsen/trainen, erg veel zin in!!!

Iedereen veel fietsplezier en wie weet tot ziens!!
"iets met de schildpad en de haas...."
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Verse biker meldt zich! Ik heb me hier aangemeld om een poging te wagen mijn telefoon terug te krijgen, die vandaag uit mn zak is gestuiterd in Gieten. Dan ook direct maar even voorstellen ;)

Ik fiets kort, sinds december. Ik rijd een 2e handse KTM Race Cross 26" waar ik me voorlopig prima op vermaak. Eerst aan mezelf werken voor ik de fiets de schuld mag geven :) Op het moment probeer ik twee keer per week te fietsen en kan niet wachten op mooier weer, dan wordt alles waarschijnlijk nóg leuker!
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Hallo, ik ben Stefan. Ondertussen al een behoorlijke tijd aan het meelezen op het forum en ook zelf al wel wat ingebracht maar me tot nu toe nog nooit voorgesteld.

Ik ben 31 jaar en ben sinds ongeveer een jaar redelijk fanatiek aan het mountainbiken.

Na een jaar plezier gehad te hebben van een Specialized Rockhopper Pro Evo deze moeten vervangen vanwege een scheur in het frame. Gelijk een mooie upgrade naar mijn huidige fiets, een Specialized Camber Comb, modeljaar 2017.

Afbeelding
Afbeelding
MSmit73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 5 februari 2017, 12:52

Hallo allemaal, Ik ben Marco Smit, 43 jaar, woonachtig in de Zaanstreek. Hoofdzakelijk leg ik mijn kilometers af op de racefiets. Daarnaast wil ik een mountainbike om eens het parcours in Schoorl te pakken of over het strand te rossen. Kijken of ik hier de juiste tips krijg voor de aanschaf hiervan!
Savanne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 7 februari 2017, 13:38

Ik ben Sylvia, 42 jaar, vroeger ge-bmx't, dus fietsen is altijd blijven kriebelen, ivm gewicht nooit de stap durven maken, maar nu ik flink wat kilo's lichter ben, kriebelt het enorm en heb ik me al helemaal in dit forum gestort. En veel sites van fabrikanten doorgespit. Al heb ik nog steeds geen idee wat voor mountainbike ik wil, zaterdag kan ik gaan testen. Ben dus heel benieuwd of het echt wat voor me is.
Ik woon in het mooie Drenthe.
MysticBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 8 februari 2017, 18:41

Hoi mede mtb'ers,

Ik ben net verhuisd richting de Veluwe en kan weer volop mountainbiken. Enkele jaren (helaas) geen mountainbike aangeraakt vanwege werk/drukte/locatie. De Giant Terrago die ik in de schuur had staan, was eigenlijk ook helemaal op na 8 jaar en heb ik voor een paar tientjes via MP van de hand gedaan. Voor het vervangen van de cassette, cranks, etc etc zou ik (voor mijn gevoel) even veel kwijt zijn als een nieuwe fiets.

Tijd voor een nieuwe dus. Heb de Giant Talon 27.5 0 LTD gekocht voor een zeer scherpe prijs (van 1099 voor 699). Deze week binnen gekregen. Omdat ik wat zuiniger op deze MTB wil zijn, heb ik meteen wat onderhoudsspullen gekocht, zoals kettingsmeersel en borstels. Om mij te orienteren heb ik o.a. gebruik gemaakt van dit forum, waarvoor mijn dank. Hopelijk kan ik links en rechts ook een (tekstuele) bijdrage leveren.

ASL: 31, M, Ede (gelderland)
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Welcome and have fun! :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Henk72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 16 februari 2017, 12:29

Hallo, weer een potentieel enthousiaste beginner erbij!

Ben al weer 44 jaar jong , en heb vroeger wel aardig wat gefietst.
Eerst op MTB en daarna op race. Voor 5 jaar geleden gestopt en beginnen met hardlopen.
Ook erg leuk , maar het begint weer te kriebelen het fietsen.

Vandaar dat ik aan het kijken ben weer naar een fiets en mij daarom ook voorstel op het forum

Kom zelf uit Zwolle en hoop snel weer te kunnen gaan fietsen
Straks nog een advies vragen op beginnershoek.

Iedereen veel fietsplezier en wie weet tot ziens!!
Lodybo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 2 januari 2017, 15:06

Hallo, hallo!

Na een paar weken hier rondgesnuffeld te hebben is het toch tijd me even voor te stellen.
27 jaar, wonend in de regio Eindhoven. Heb vorig jaar mijn eerste stappen gezet in de wereld van MTB op een geleende B'Twin Rockrider van de Decathlon (die 2x per jaar MTB cursussen houden).
De cursus beviel enorm, maar door een lichte blessure moest ik er helaas tijdelijk mee stoppen.

Gelukkig kon ik het toch niet laten om het weer op te pakken en afgelopen week een Canyon Sandstone kunnen halen (Foto's: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=132096" onclick="window.open(this.href);return false;).
Het "Bikeadvies voor beginners" topic van Wicked DJ had ontzettend geholpen! ;)
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

hallo allemaal
ook ik heb me eindelijk aangemeld op dit mooie forum
na een jaar meegelezen te hebben
ik ben Ron
47 jaar en kom uit Den Haag
was eerst veel aan het mee lezen bij alles wat met gravelracers te maken had ,omdat ik ook zoiets bezit
heb nu een On One inbred frame uit UK gekocht en ga deze opbouwen als 29er mtb maar ook vooral voor
bikepacking avonturen en om in de vakanties lekker te mtb
en dit forum heeft een schat aan informatie dus daar ga ik nog een hoop plezier van beleven
Jo3y
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 februari 2017, 16:02

Dag allemaal, even voorstellen na een jaar rondgesnuffeld te hebben op dit forum.
Mijn naam is Joey en ik MTB nu zo'n 2 jaar, wat een gave hobby is het toch. Begonnen met een 2e hands Scott Aspect 40 uit 2012 maar toen deze aan vervanging toe was een nieuwe Scott Genius 730 2016 gekocht, superblij mee!!
Ik ben veel te vinden in omgeving Utrechtse Heuvelrug of Zandvoort en Schoorl.
Plaats reactie