Trainers + Boost naven

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
dimitrid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 januari 2016, 12:37

Bij de afweging van de aankoop van een nieuwe MTB kwam ik op het volgende:

Mijn huidige fiets heeft nog een standaard quick release, waardoor deze makkelijk te plaatsen is op mijn Tacx.
Ook zijn er ondertussen mogelijkheden voor 12X142 steekassen.

Heeft er iemand een idee hoe het dan zit met boost naven? Gezien deze weer breder zijn als de standaard.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Lastige vraag, kan überhaupt al weinig vinden over trainers i.c.m boost naven.
Mogelijk een mailtje wagen naar tacx of er ondersteuning voor komt.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Ik heb tacx gemaild met dezelfde vraag of het mogelijk is om boost naven te gebruiken in hun tacx, vandaag kreeg ik antwoord en ze stuurde me een overzichtje van alle adapters. Dus nog geen echt duidelijk antwoord gekregen. Ook Futurumshop gemaild over Boost naven i.c.m. Tacx. Volgens Futurumshop was dit niet mogelijk, er zijn nog geen adapters beschikbaar...
dimitrid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 januari 2016, 12:37

Een tijdje geleden sprak ik met een vertegenwoordiger van Elite en hij gaf aan dat in hun lijn boost naven niet compatibel waren. Hij viel zowat uit de lucht bij mijn vraag. Naar mijn mening richten de ontwikkelaars van indoor trainers zich (momenteel) vooral op racefietsen.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Jammer dat ze dat niet oppakken. Je zou verwachten dat ze het oppakken aangezien de industrie overgaat naar de boost standaard.
dimitrid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 januari 2016, 12:37

Mss wel in 2018. Voor vele dan weer een reden om een nieuwe te kopen? De kassa rinkelt weer :-)
Plaats reactie