Koukleum zoekt warme broek

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Het is voor mij belangrijk om mijn benen (en dan voornamelijk mijn knieën) goed warm te houden tijdens het fietsen aangezien ik gevoelig ben voor blessures wanneer het koud is. Dat zijn voornamelijk de pezen en aanhechtingen van de spieren rondom mijn knieën. Sowieso krijg ik het vrij snel koud wanneer ik in D1/D2 fiets. Ter illustratie: wanneer mensen al vrolijk met blote benen rondfietsen vind ik het daar vaak nog te koud voor.

Op dit moment rijd ik meestal met zomer bibshorts in combinatie met beenstukken en daarover een thermobroek van craft. Alleen is dit niet warm genoeg en zit het ook iets te strak. Voor hardlopen is de combinatie beenstukken + thermobroek over het algemeen wel voldoende.

Hebben jullie suggesties? Het liefst iets (zonder zeem) dat ik over m'n bibshorts aan kan trekken zodat ik m'n bibshorts kan blijven rouleren en ook voor andere sporten bruikbaar is.

Dank!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb deze: http://www.endurasport.com/products/?Pr ... code=E5017" onclick="window.open(this.href);return false;
En als het echt koud is gaat er nog een lange thermo onderbroek onder aan.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als een thermobroek al niet voldoende warmte geeft omdat je zo gevoelig bent voor kou zou het dan niet verstandig zijn om met deze temperaturen dan maar niet te fietsen omwille van je fysieke gesteldheid?
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Ik ga eens kijken of ik die broek van Endura in de buurt kan bekijken, bedankt!
Dice Oldskool schreef:Als een thermobroek al niet voldoende warmte geeft omdat je zo gevoelig bent voor kou zou het dan niet verstandig zijn om met deze temperaturen dan maar niet te fietsen omwille van je fysieke gesteldheid?
Waarom? Met de juiste kleding moet het prima kunnen, we hebben het niet over Siberische toestanden. De vraag is alleen: wat is de juiste kleding.

Maar inderdaad, ik ben wanneer het wat kouder wel (extra) alert om blessures te voorkomen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik wil je ook helemaal niet van de fiets af praten integendeel maar als je met temperaturen van 0 tot 5 en met gebruik van beenstukken en een thermobroek al niet warm genoeg bent zal wellicht een andere fietsbroek ook niet afdoende zijn. Of je moet een skibroek oid gaan dragen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

http://www.vaude.com/nl-NL/Producten/Kl ... tml#tabs-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gegarandeerd warm. Heb deze in een ander topic ook aangeraden. En nee, geen belang in Vaude :wink:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

One Only schreef:http://www.vaude.com/nl-NL/Producten/Kl ... tml#tabs-0
Gegarandeerd warm. Heb deze in een ander topic ook aangeraden. En nee, geen belang in Vaude :wink:
Deze kun je op 5 december ook nog aan :tong

Maar serieus.. een goed gevoerde lange winterbroek met windstopper aan de voorzijde moet voldoende zijn voor elke koukleum, evt. met shorts erover (voor de échte koukleum). Alleen een lange broek met baggy gaat je wellicht niet helpen als ik je verhaal lees, daar komt de wind alsnog wat onderdoor.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik heb een lange baggy van enduro gekocht. Bevalt mij enorm goed en is heerlijk warm als je er een lange fietsbroek onderaan doet.
Of een korte fietsbroek+lange hardloopbroek+lange baggy.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

IK weet niet wat er met thermobroek bedoeld wordt, is dat een ding als thermo ondergoed ?

Ik heb zelf een Sportfull total comfort bibtight.
Deze is geheel gevoerd met zachte fleece aan de binnenkant.

Lekker warm maar ook hier worden de knieen koud als ik te langzaam fiets.

Ik weet niet of er een lange broek bestaan met windstopper op de knie gedeeltes, anders zou ik daar eens naar gaan kijken.

Een korte broek is in de winter echt te koud op het kruis, of je moet er een baggy overheen dragen en dan nog…

Een lange luchtige regenbroek zou misschien ook helpen afgezien dat je daarin gaat zweten..
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Er zijn ook kniewarmers te koop. Misschien kan je deze extra erbij gebruiken.
Niner65
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:24

Ik heb een Craft X-Over Bike Pant. Wind en waterdicht en warm met goede ventilatie. Extra warm op de knieën. Baggy model. Fiets heerlijk onder de 5 graden met een korte fietsbroek eronder. Check bij Cyclewear in de aanbieding.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Verschillende merken hebben een winterbroek met aan de voorzijde winddicht en waterafstotend en op de rug/bipzijde. Nu met korting bij veel internetshops.Hiermee zijn je knieën goed afgeschermd. Er net 52 km de vtt van Goirle gereden. Geen koude benen. Op de racefiets doe ik er soms nog een thermo onderbroek onder.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Je hebt het er over dat je in de zomer je warmer kleed, over welke temperatuur hebben we het dan (20○C)?
Een thermo broek kan je beter direct op je huid dragen, dan werkt deze beter.
Tevens zijn er veel verschillende soorten en verschillende materialen.
Zelf merk ik ook dat ik het de laatste tijd sneller koud heb, heb nu een thermo set van 50% wol (merino) en 50% synthetisch.
Is echt een heel stuk warmer als m'n andere sets. Je hebt ook eventueel 100% merino wool sets.
Ja ze zijn duurder, was uit m'n hoofd 120 euro voor 1 set kwijt in de aanbieding. Maar is me het wel waard, koud hebben is niet fijn.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Dat wordt dan een dirtsuit van Dirtlej. Die wil ik ook nog wel, warm en waterdicht. Elegant is het niet maar hey, dat is ook niet het belangrijkste!
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Dank voor de reacties! Die Virt-broek van Vaude en de X-over van Craft lijken me wel wat om te proberen. Ik ga deze week eens proberen of ik die dingen ergens in de buurt van Utrecht kan bekijken :-q .
Plaats reactie