Wintercompetitie Havelte Steenwijk 2017

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Wintercompetitie Havelte Steenwijk 2017

Ook deze winter organiseren Steenwijk 2000 en mountainbikevereniging Havelte e.o gezamelijk een wintercompetitie.
 
De wedstrijden worden gehouden op:
8 januari Havelterberg Voormalige Amerikaanse basis aan de Ruiterweg
29 januari Steenwijk Locatie Frion aan het Goor te Baars.
19 februari Havelte Voormalige Amerikaanse basis aan de Ruiterweg
26 februari Steenwijk Locatie Frion aan het Goor te Baars.

 Tijdschema:
10.00 uur jeugd t/m 10 jaar
10.31 uur jeugd 11-12 jaar
10.30 uur jeugd 13-14 jaar
11:30 Prijsuitreiking jeugd 
12.00 uur start overige categorieen:
licentiehouders 18 jaar en ouder
recreanten 18 jaar en ouder
nieuwelingen/junioren (15 t/m 18 jaar) met en zonder licentie (gecombineerd klassement)
dames 15 jr en ouder
 
Deelnemers dienen in bezit te zijn van een basislidmaatschap KNWU, of moeten een dagvergunning nemen i.v.m verzekering.
 
Tijdregistratie d.m.v. transponder
Indien u niet in bezit bent van een transponder, dient u dit bij inschrijving aan te geven. Er zijn huurtransponders beschikbaar.
 
Inschrijven onder vermelding van naam, woonplaats, categorie, eventueel transpondernummer en licentienummer bij: wbosscha@ziggo.nl

Bron : http://www.mtbhavelte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Glibberen en glijden in Havelte, niet heel veel animo in de funklasse is wel eens meer geweest. Mezelf wel vermaakt, na slechte start toch nog top 10 gereden. Bij de licentie klasse deed Marc de Maar mee, maar die wist niet te winnen.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Het was inderdaad een glad rondje, ook niet helemaal zo mooi als normaal maar dat zal wel komen door de (te) gladde ondergrond op sommige leuke stukjes denk ik. Helaas in de tweede ronde nog onderuit gegaan terwijl ik probeerde om dichter bij Marc de Maar te komen, dit koste me veel plaatsen maar uiteindelijk toch nog 8e bij de licentiehouders en dat voor de eerste keer bij de grote mannen, best tevreden mee. Nu al zin in Steenwijk, dat ligt mij meestal toch beter dan Havelte
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Voor mij de eerste deelname aan de wintercompetitie, en ik heb me prima vermaakt. Leuk rondje! Het was inderdaad wel glibberen en glijden geblazen, wat erin resulteerde dat ik onderuit ging en daarbij mijn eigen stuur in mijn zak kreeg (ja, echt waar). Daar heb ik de gehele ronde daarna toch wel last van gehad :roll:
Op naar Steenwijk
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Was een "lichter" rondje dan normaal, maar dat paste me wel dit keer. Steenwijk zal zwaarder zijn.
@ Thunder Bart, 8e is knappe prestatie.
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Klasse gereden Bart.
Mooie progressie.
Alle 4 meedoen en top3 overall haalbaar!
Fortune favors the brave!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Morgen tweede wedstrijd van deze competitie op de Woldberg.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Het was een erg mooie ronde! Klimmen, dalen en technische stukken, van alles wat. Het parcours was een heel stuk zwaarder en moeilijker dan de eerste wedstrijd in Havelterberg, getuige ook het groot aantal DNF's bij de recreanten. Zo'n parcours mag van mij nog wel een keer uitgezet worden :D
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Norten89 schreef:Het was een erg mooie ronde! Klimmen, dalen en technische stukken, van alles wat. Het parcours was een heel stuk zwaarder en moeilijker dan de eerste wedstrijd in Havelterberg, getuige ook het groot aantal DNF's bij de recreanten. Zo'n parcours mag van mij nog wel een keer uitgezet worden :D
45% van de recreanten zijn niet gefinisht (29 wel, 24 niet), dat klinkt wel echt extreem.

Wat was de oorzaak van de DNF's? Je wordt toch niet uit koers genomen als je teveel achterstand hebt? Of wat het vergelijkbaar met WK veldrijden afgelopen weekend, waar het mechanische pech regende. :-{
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Volgens mij stond iedereen die in Havelte wel gestart was maar gisteren in Steenwijk niet op DNF. Een aantal van die mensen was dus waarschijnlijk helemaal niet aanwezig. Maar desalniettemin was het een zwaar rondje.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Afgelopen zondag mijn eerste MTB race ooit hier gereden. Super veel van genoten ondanks het zeer matige resultaat (1 na laatste). Was leuk parkoers. Voelde me alleen wel wat klein op mijn 26 inch MTB...die wielmaat is niet echt populair meer. XD
Plaats reactie