Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Er was inderdaad wel wat opknapwerk gedaan aan de vaste route. De TT Rucphen was niet heel bijzonder voor wat betreft het parcours. Wel weer opvallend dat het dan toch nog zo veel deelnemers trok.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

De tt vond ik idd ook wat saai, maar dat had ik kunnen weten omdat ik jarenlang in Roosendaal heb gewoond. Maar dat het zo druk zou zijn had ik ook niet verwacht. Wel een beetje jammer dat sommigen niet eens een simpel heuveltje op kunnen rijden zonder af te hoeven stappen, maar ja dat hoort ook wel weer een beetje bij een vtt.
De pauzeplek was voor mij ook een tegenvaller, wachten in de rij en dan keuze hebben uit banaan,thee of sportdrank... dat kan beter!
Gebruikersavatar
Magoo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 16 oktober 2008, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Ik vind het verschil tussen bevoorrading in Nederlandse en Vlaamse toertochten zowiezo altijd nogal opvallend. Moet je eens elders in dit forum lezen wat er allemaal te krijgen was in Arendonk een dag eerder. En ook daar was de inschrijving €5!
Route was inderdaad niet bijzonder maar daar kan de organisatie weinig aan doen denk ik. Je hebt het maar te doen met de omgeving die er nu eenmaal is. Het was wel een halve wegtocht zo met de keiharde ondergrond. Desondanks heb ik mij goed vermaakt.
De goodybag die iedereen na afloop kreeg was trouwens wel top! Kon ik mijn afwezigheid van de hele morgen tenminste weer afkopen thuis bij de kids. ;)
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

Op 11 december a.s. organiseert RTC de Molenrijders uit Wouw z'n 8e vernieuwde ATB tocht.
De route loopt enkele stukken over grondgebieden waar je normaal gesproken niet mag en kunt komen. :wink:
De tocht bestaat uit 4 afstanden nl. 20, 31, 47 en 62 km.
In totaal zitten er in de grootste route zo'n 200 hoogtemeters en er zitten diverse heuvels in waar velen een flinke dobber aan zullen hebben.
Één van deze heuvels die in het begin van alle 4 de routes ligt, is op de stortplaats “de Kragge 2”.
Dit is een flinke kuitenbijter en die kan zelfs nog een keer extra beklommen worden voor diegene die dat willen (er kan dus een keuze gemaakt worden).
Alle 4 de routes zullen dit jaar ook weer over het heuvelachtige gebied "de Heide" komen waar ook dit jaar weer een parcours is uitgezet dat grotendeels niet over de uitgepijlde route gaat.
Voor de kidstour (20 km route) zal er weer een aparte route zijn over “de Heide” die slechts gedeeltelijk over dit parcours gaat (minder zwaar).
Er zal voor de 20, 31 en 47 km één pauze gehouden worden en voor de 62 km zijn er 2 pauzes.
Let wel dat de splitsing voor de 62 km (na zo'n 21 km in het parcours) om 11.30 uur gesloten zal worden waardoor alleen de 47 km nog mogelijk is, dus start op tijd als u de 62 km wilt rijden.
Wilt u nog meer weten over de tocht, kijk dan op onze website http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Wouw was vrij pittig met die kragge klim, wel leuk laatste deel op de heide.

Zondag weer naar Hoogerheide, altijd mooie omgeving :-q
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Vanmorgen de toer in Hoogerheide gereden, in het begin was het even druk bij het poortje om het bos in te gaan. Ik blijf me verbazen dat sommige dan niet even het geduld hebben en de rest die netjes aansluiten voorbij rijden om eerder in het bos te zijn...
Eenmaal in rustiger vaarwater een hele mooie rit onder de dikke banden door zien gaan...

Verder top georganiseerd, overal bij de oversteken verkeersregelaars, hulde voor deze vrijwilligers die voor onze veiligheid de kou trotseren.
Blijft leuk om nieuwe stukken te ontdekken in mijn "achtertuin" door ze eens tegen mijn normale richting in te rijden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Ideal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 20 april 2007, 16:17
Mijn mountainbike: X-Trail Save 5.0 2014

Graag deze toevoegen:

TT vliegbasis Gilze Rijen op 5 februari 2017 :-q

https://www.facebook.com/events/219737085148232/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Update gedaan, maar die staat niet op mtb-you.nl/.be.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vorig jaar (eindelijk heel erg begin dit jaar) was er ook zo'n kaku tocht op vliegbasis Wednesdredge. Weet iemand of die er in 2017 er ook weer is (was dit jaar een week voor Gilze-Rijen)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Van Bill ik heb lopen zoeken maar ik zie Woensdrecht er idd niet bij staan bij de organisatie, wel die van Gilze Rijen.

A.s. vrijdag Huijbergen weer onveilig maken, ook een aanrader!
Afstanden 25 en 45 km.
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

VanBiLL.com schreef:Vorig jaar (eindelijk heel erg begin dit jaar) was er ook zo'n kaku tocht op vliegbasis Wednesdredge. Weet iemand of die er in 2017 er ook weer is (was dit jaar een week voor Gilze-Rijen)
Woensdrecht ? Nonplusultra maar die is al geweest....
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Niet Woensdrecht (Non+Ultra) - die is in November en traditioneel lekker gereden :-q
Ik bedoel dus vliegbasis Woensdrecht ( :wink: ), zo'n Kuki4wings tocht. Normaal is die altijd op vliegbasis Gilze-Rijen maar in 2016 was die ook op vliegbasis Woensdrecht...Ik was aan't zoeken of er in 2017 ook zo'n kaku4wings tocht op vliegbasis Woensdrecht zou zijn.

Dus...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Zo te zien niet, ik zie op de Facebook pagina van Wings 4 Kika alleen Gilze-Rijen op 5 februari.
link facebook
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Morgen naar Putte heren? YouTube filmpje van vorig jaar ziet er prima uit, mooie omgeving.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

"Iets" verder uit de buurt maar TT in Hechtel-Eksel is zeker ook een aanrader (en eens wat anders dat altijd maar rond karren in West-Brabant ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Plaats reactie