Dubbel old-skool: 'Bergrace' op wb-parcours Groesbeek

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Mooi nieuws vanuit de organisator van de Hel van Groesbeek: er komt zeer waarschijnlijk in juni een extra wedstrijd in het Nederrijk. Wel bekend van de Grundig World Cup in de jaren negentig.

http://www.bikesight.nl/extra-race-groe ... rparcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Helemaal super, alleen in dat weekend is ook elk jaar de marathon in Amerongen. Zou beetje jammer zijn als beide in zelfde weekend valt.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef:Helemaal super, alleen in dat weekend is ook elk jaar de marathon in Amerongen. Zou beetje jammer zijn als beide in zelfde weekend valt.
heeft te maken met de ljc die ook dat weekend in groesbeek is. Er zijn overigens veel wedstrijden dat weekend. Rursee, RDHF ook nog. Wel mooi dat de Bergrace formule terugkomt, op een mooi lang parcours!! Hopelijk volgen er meer en kan er weer een leuke zomercompetitie in bergrace format ontstaan. Ben wel bang dat dat het einde van de KNWU XC races gaat zijn.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

schepp schreef:Ben wel bang dat dat het einde van de KNWU XC races gaat zijn.
En terecht, hoogste tijd dat er weer fatsoenlijke parcoursen komen i.p.v. die Mickey Mouse parcoursen in NL de laatste jaren.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yenssen schreef:
schepp schreef:Ben wel bang dat dat het einde van de KNWU XC races gaat zijn.
En terecht, hoogste tijd dat er weer fatsoenlijke parcoursen komen i.p.v. die Mickey Mouse parcoursen in NL de laatste jaren.
helemaal mee eens.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Eens :-q
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Inderdaad super. Altijd goed voormekaar daar bij de boys van groesbeek. Alleen jammer vd datum. Een hoop marathon rijders die wel te porren zijn voor dit soort wedstrijden zonder knwu zullen ergens anders zijn. Amerongen,Malmedy,Einrur.
Had deze zeker willen rijden maar ga toch naar Einrur.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nicoh schreef:Inderdaad super. Altijd goed voormekaar daar bij de boys van groesbeek. Alleen jammer vd datum. Een hoop marathon rijders die wel te porren zijn voor dit soort wedstrijden zonder knwu zullen ergens anders zijn. Amerongen,Malmedy,Einrur.
Had deze zeker willen rijden maar ga toch naar Einrur.
Ik ga lekker naar groesbeek en Amerongen :)
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ik heb vorig jaar een aantal marathons gereden, afstand 70km. Als je een beetje tegen dezelfde fietsers wil rijden voor welke afstand moet ik dan inschrijven? 75, 105 of 150 min?

@Schepp, ik begrijp trouwens uit jouw reactie dat Einruhr dit jaar niet in de Sforzcup zit, wellicht een andere marathon dat weekend?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Inschrijving voor bergrace is open, link op site van organisatie. Ingeschreven voor 105 minuten wedstrijd omdat ik een zeer zwaar parcours verwacht.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Sjefkoning schreef:Ik heb vorig jaar een aantal marathons gereden, afstand 70km. Als je een beetje tegen dezelfde fietsers wil rijden voor welke afstand moet ik dan inschrijven? 75, 105 of 150 min?

@Schepp, ik begrijp trouwens uit jouw reactie dat Einruhr dit jaar niet in de Sforzcup zit, wellicht een andere marathon dat weekend?
klopt einruhr zit niet in de cup,...ook geen andere marathon want dit weekend is de 'bergrace' in groesbeek. Meer kan ik nog niet zeggen want er zijn wat wedstrijden die ineens aan het schuiven zijn gegaan met data dus er is nog wat afstemming nodig om niet te dubbelen met wedstrijden in nederland
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

schepp schreef:
Sjefkoning schreef:Ik heb vorig jaar een aantal marathons gereden, afstand 70km. Als je een beetje tegen dezelfde fietsers wil rijden voor welke afstand moet ik dan inschrijven? 75, 105 of 150 min?

@Schepp, ik begrijp trouwens uit jouw reactie dat Einruhr dit jaar niet in de Sforzcup zit, wellicht een andere marathon dat weekend?
klopt einruhr zit niet in de cup,...ook geen andere marathon want dit weekend is de 'bergrace' in groesbeek. Meer kan ik nog niet zeggen want er zijn wat wedstrijden die ineens aan het schuiven zijn gegaan met data dus er is nog wat afstemming nodig om niet te dubbelen met wedstrijden in nederland
Ok, dank!

Voor hoeveel minuten race ga jij?
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Beste Bikers zoals bekend organiseren wij in 2017 naast de marathon ook nog een Hel van Groesbeek Festival. De zondag zal in het teken staan van "Old School" mountainbiken op het oude Grundig Wereld Beker Parcours. Hierbij zijn er drie start mogelijkheden: 9:30 een wedstrijd over 105 minuten; 11:45 een wedstrijd over 75 minuten en om 13:30 een wedstrijd over 150 minuten. Inschrijven voor een van deze wedstrijden kan nog steeds. Zie de link hier op site of op ww.mtbgelderlandzuid.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor hoeveel minuten race ga jij?[/quote][/quote]

twijfel nog tussen 105 en 150. Amerongen is vergelijkbaar en die zit daar precies tussenin :)
Plaats reactie