Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
ynze stofkoper
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 19 september 2016, 13:31
Mijn mountainbike: Cube reaction pro 26"

je was me voor :-q
mvg Ynze

Op de weg rijden kan altijd nog.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Kirs90 schreef:Hallo iedereen,

Na een tijdje te hebben meegelezen heb ik nu toch maar een account aangemaakt.
Ik ben Kirsten en ik kom uit Venlo.
Sinds begin november ben ik trotse eigenaar van een Cube Acces WLS Pro uit 2016 (in white/mint) :-D mijn vriend heeft tegelijkertijd een MTB gekocht, een Cube Analog uit 2016 (beide 29'ers)

Momenteel rijden we hier veel in de buurt (Venlo-Belfeld-net over de grens in Duitsland) Indien iemand nog tips heeft voor ons als beginnende mountainbikers in de regio Venlo, horen we het graag !

Groeten,
Kirsten
Welkom hier...
Als je in de buurt van Venlo eens een ander gebied wilt fietsen kun je ook eens naar de Heldense Bossen komen.
Veel single tracks en korte klimmetjes. Mooi gebied :D

Wil je daar eens begeleid fietsen dan kun je eens kijken of rundje koeberg iets is. Zie hier voor meer info!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Sandormulder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 november 2016, 20:48

Hallo, ook ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Sandor, 40 jaar en woon in de omgeving van Leeuwarden. Mijn vrouw is een half jaar geleden begonnen met biken en heeft mij behoorlijk aangestoken. Ik was zelf meer van de wegfiets (Sensa Romagna comp) maar heb nu na een lange speur/vergelijkingstocht zelf ook de stap gezet om een bike aan te schaffen. Sinds vandaag trotse eigenaar van een 2017 Sensa Livigno tnt sport!
RoelvanMtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 november 2016, 13:56
Mijn mountainbike: Gazelle 26 inch xt bontrager

Hallo allemaal.ik wil mij even voorstellen. Ik ben Roel . 23 jaar en wonende in haskerhorne friesland. Vakantie werk gedaak vroeger als fietsenmaker. Al ruim wat jaren actief op eem fiets . Momenteel bestuurder van een gazelle mtb.
Laatst gewijzigd door RoelvanMtb op zo 8 januari 2023, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Orangje gazelle bontrager 26inch shimano hydro remschijven shimano xt 3x9 groep
Voerknecht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 6 december 2016, 11:24
Mijn mountainbike: Sensa Catena 26" uit de oude doos, schijfremloos
Contacteer:

Hallo iedereen,

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Rik Voerknecht. 33 jaar en kom uit Vriezenveen, Overijssel. Ik rij nu een +/- 8 jaar oude Sensa Catena. Deze heb ik aangeschaft om met mijn honden te fietsen. Het bos in. Dat groeide uit tot bike-joring. Vandaar ben ik ook steeds meer alleen gaan fietsen. Bos, urban en ik ben gek lekker trappen rijden en sprongen maken. In het plezier neig ik wat meer naar de extreme kant. Ik ben er wel niet goed in, maar het is wel leuk. Sorry, adrenaline junky... Ik ben erg nieuwsgierig naar wat er in onze regio te doen is. Leuke dingen bij te leren. Een beetje bike advies, de Catena is nog niet dood maar je weet hoe dat gaat. Men wil wat. En misschien ooit zelf eens wat leuke plaatsjes te kunnen delen.

Groeten Rik
kneusteun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 23:44

Wil me ook even voorstellen.
Teun 30 jaartjes jong uit Enschede.
Vroeger bmx gereden en nu rustig aan begonnen met mtb om beetje conditie op pijl te houden.
Fiets:
Afbeelding
Afbeelding
Frame gekocht voor 85 euro en die beetje netjes opgebouwd slx en xtr etc. nu voor 300 euro een in mijn ogen leuke retro fiets.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kneusteun schreef:Enschede.

:-q

Welkom stadgenoot.

(Alle niet stadgenoten ook natuurlijk :bier: )
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Hallo allemaal,

Ik ben Matthijs, fiets nu sinds een jaar of anderhalf meer intensief op de MTB, daarvoor vooral op de racefiets. Ben begonnen met een Kona Unit SS, voor het eerst op een moderne geometrie 29er en dat beviel erg goed. Van het een kwam het ander, Canyon Grand Canyon erbij gekocht, en nu bezig met het opbouwen van een Surly Karate Monkey. Ik fiets vaak in de Loonse en Drunense Duinen/Dorst.

De Canyon in zijn natuurlijke habitat:
Afbeelding
Frances
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 19:23

Hallo allemaal,

Mijn naam is Trisha, 35 jaar en woon in Haarlem. Ik wil gaan beginnen met mountainbiken en probeer me daar driftig wat in te verdiepen :) Ik ben nog op zoek naar een goede beginners fiets, maar kom er maar niet uit of ik nou een goedkopere nieuwe of een tweedehands moet aanschaffen. Wellicht binnenkort in een ander topic eens een fiets keuze advise gevraagd ;)
Rudi sidecar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 4 december 2016, 16:51
Mijn mountainbike: Bulls race pro 9000

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ben Rudi de Wit, 40 jaar uit Tilburg. Dit najaar toevallig begonnen met mtb-en nadat ik een oude giant terrago op de kop had getikt en daarmee tijdens een vakantie de route Weert heb gefietst.Dit beviel zo goed dat ik een bulls fiets gekocht heb waarmee ik nu regelmatig op pad ga in de drunense duinen, Alphen, Dorst, en op de regte hei.

Afbeelding

Afbeelding
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Nard Cox, 30 jaar en woon in Horst (Noord-Limburg).
Heb een MTB van een vriend van me overgenomen en nu drie keer gefietst (1x Liessel, 2x Horst-Meterik) en bevalt erg goed.

Heb een Xtrail Bold 1, XT afgemonteerd met een setje Conti Racekings.

Afbeelding
Frances schreef:kom er maar niet uit of ik nou een goedkopere nieuwe of een tweedehands moet aanschaffen.
Ik ken je budget niet, maar met een nette 2de hands krijg je vaak meer waar voor je geld. Succes in ieder geval!
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Hallo allemaal.

Zal me even netjes voorstellen, ik ben Jeremy 39 jaar inmiddels en wonend in het altijd zonnige Zuid-Limburg. Ik heb vorige week een 2e hands Red Bull fully aangeschaft compleet xt en Rockshox afgemonteerd. Ben net terug van de fietsenmaker omdat de achterrem geen druk opbouwt en er maar één blokje in zat! Tja... Heb bij de koop een ontluchtingsset gekregen, echter een driekwart fles Blood later heb ik nog steeds geen druk. Het zijn Magura Louise schijfremmen uit 2003.
Tevens heb ik vanmorgen voor mijn dochter een Xtrail mud 9.0 26" op de kop getikt voor haar verjaardag binnenkort. Samen met papa door de bossen crossen.....wij hebben hier wel *kuch* "bergen".

Dit is de mijne:

Afbeelding

Deze wordt van de dochter:

Afbeelding

Genoeg te lezen hier, ben benieuwd wat ik met mijn achterrem aanmoet.

Grtz.
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

*Edit*

Ben net terug van de LBS en zaterdag kan ik de fiets weer ophalen met een compleet nieuwe set Shimano Deore. De Magura's waren niet goed meer en door gepruts van vorige eigenaar (Veel te korte dhz remleiding en verkeerde schoentjes) waarschijnlijk overleden.
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Giel091
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 december 2016, 08:55

Hallo allemaal! Ik wil me graag even voorstellen,
Ben Giel de Boer, 25 jaar en wonend in het Groningse Leens.
Afgelopen zomer ben ik begonnen te fietsen met een goede vriend, ik op een oud 26'' goedkope fiets.. wat mij al snel begon tegen te staan. Ketting die begon te springen, remmen niet geweldig en een cheapy voorvork. Om toch plezier in het mtb'en te houden heb ik ergens in november een nieuwe fiets gekocht. Een Cube LTD pro 2016 29''

Afbeelding

Regelmatig zetten we de fietsen op de auto en gaan we richting Exloo, Gieten, Sleen, Veendam, aangezien er bij ons in de buurt (nog) geen tracks zijn.. daar wordt wel aan gewerkt, In natuurgebied Lauwersoog word momenteel door gedreven vrijwilligers een track van ongeveer 14km gerealiseerd!
Als er mensen in de buurt wonen, hoor ik het graag! leuk om samen een keer te fietsen :wink:
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

oeps , half jaar geleden geregistreerd ,maar nog niet voor gesteld .

Naja , ik ben robbie(rubbereMTBrobbie) en kom uit leiden ,maar woonachtig in Utrecht , was al een paar jaar bezig met de MTB sport, maar actiever in de *kuch* wielrensport. Helaas door wat ongelukken en schade aan de knieën alles op een laag pitje gezet, en sinds twee jaar weer actiever in alleen de MTB tak , inmiddels is de vrouw ook er in mee gezogen en fietsen we regelmatig op de UHR en her en der een tourtocht, tis alleen nog wachten op de kids dat die meegaan .

De Vrouw rijdt op een verbouwde CUBE ltd pro , en ikzelf eerst op een CUBE ltd SL , die is nu omgebouwd naar vaste voorvork en 1x10, en nu meer op de Trek Fuel ex9 .

greetz Robbie ,

plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Plaats reactie