Al vele topics over zadelpijn maar de pijn die ik ervaar, heb ik nog nergens kunnen vinden. Dat kan omdat ik niet goed google/zoek, kan ook gewoon een raar soort last zijn.
Ik heb afgelopen voorjaar mijn fiets laten afstellen en een SQ lab zadel aangeschaft, verder een goede broek van castelli. Mijn vorige zadels waren een scott zadel (origineel bij de fiets/herenzadel) en een dameszadel, onbekend merk. Beide gaven veel last aan de voorzijde tot bloedens toe dus vandaar fiets laten afstellen etc.
Ik fiets nu bijna 2 jaar, afstanden tot 80 km afgelopen jaar, nagenoeg zonder problemen... wel eens iets maar goed te overzien. Sinds de mtb toertocht in Norg afgelopen oktober is het goed mis.
Ik heb pijn m.n. aan de linkerkant van mijn bovenbeen, waar deze overgaat in mijn bil. Voor de beelddenkers onder ons; naast mijn vagina dus en dan m.n. links. Aan de huid is niets te zien maar het zit veel dieper en lijkt wel een pees/spieraanhechting of toch misschien mijn zitbotje.
Iemand, man/vrouw die hier ervaring mee heeft en is het inderdaad het zitbotje?
Ik heb nu één week niet gefietst en zonet even op mijn zadel gaan zitten maar dat gaat dus ook echt nog niets worden. Zo, in het dagelijkse leven heb ik geen enkele klacht in dat gebied.
Wat doe ik al:
- blote bips in fietsbroek
- billenzalf op gevoelige delen
- (goede) fietsbroek elke keer wassen en drogen aan de lucht
- fiets/zadel afgesteld door cyclefit, en later door mij nog iets met de punt naar beneden gezet.
- 1 week rust genomen (zelfs fietsen op mijn stadfiets geeft nu nog klachten