Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Hallo iedereen,

Een aantal jaar geleden heb ik ook al op het forum rond gesnuffeld, want ik reed of en toe op oude Gaint Boulder. Soms reed ik wel eens de route in Reek (Pittig vind ik). Door een verhuizing woon ik nu relatief dichtbij de groene en blauwe route in de Maashorst. Inmiddels heb ik een fiets 29'er gehuurd om te kijken of het mij bevalt. Daarmee heb ik de blauwe route gereden. Dat ging goed en met name de stukken in de Maashorst zijn geweldig. Dus binnenkort wordt er dus een mountainbike gekocht.
Alleen heb ik nog een vraag over mijn polsen (zie gezondheidstopic).

Groet,

Wizzy82
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Goedemoggel iedereen,

Ik lees al een tijdje mee dus ook maar een account aangemaakt.
Ik mountainbike sinds mijn 11, eerst op een goedkope aldi fiets, toen een Merida en daarna een Giant boulder. Nu rijd ik op een Focus Blackforest 29r.

Groeten Jorryt
Twentse Rosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 november 2016, 17:50

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rob, ik kom uit Losser (Twente) en heb besloten mezelf nu maar eens aan te melden op dit forum. Ik lees al een tijd met plezier mee, maar wil nu zelf ook wel eens wat kwijt of een vraag stellen. Het past ook in de lijn qua MTB-activiteiten, die de afgelopen jaren steeds verder uitgebreid worden. Van gewoon een rondje trappen op m'n 26" Cannondale F3, tot af en toe eens een (halve) marathon meepakken gedurende de afgelopen jaren op m'n Koga X29. Het virus krijgt me steeds meer te pakken en ik wil het toch wat serieuzer aan gaan pakken. Meer trainen, betere bike, wat marathons in Dld en de Ardennen, etc. Maar nog steeds puur recreatief, een licentie aanvragen zit niet in de planning ;).

Ik train vooral in m'n eigen omgeving met uitstapjes naar Hellendoorn / Holten / Lemele en de Hermannsweg hier een half uur rijden over de grens.

Groeten,

Rob
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@Twentse Rosser. Welkom Tukker, ik bike in hetzelfde gebied als jij. :-q
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Dice Oldskool schreef:@Twentse Rosser. Welkom Tukker, ik bike in hetzelfde gebied als jij. :-q
kom uut Losser................ :lol:

welkom medetukker :-q
Twentse Rosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 november 2016, 17:50

:wink: Ik weet van niks..

Bedankt voor het welkom, mannen!
arrie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 15 november 2016, 09:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 950

Hallo allemaal,

Ik ben arrie (Arjan), woon in Voorhout en ben een beginnend mtb-er.
Sinds afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar van een Scott Scale 950. Dit forum heeft me erg geholpen met het verzamelen van informatie van materiaal, routes, etc. Hier ben ik jullie erg dankbaar voor! Met name deze FAQ heeft me erg geholpen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =3&t=29213" onclick="window.open(this.href);return false;

Komend weekend verwacht ik mijn eerste ronde te maken in Noordwijk. Dit zal mijn "vaste" ronde worden aangezien dit om de hoek is. Daarnaast verheug ik me er ook op om diverse andere routes te gaan ontdekken (in binnen- en buitenland).

Indien er mtb-ers uit de buurt van Voorhout/Noordwijk zijn die samen willen biken hoor ik het graag! Uiteraard zal ik ook de topic "Let's Ride" in de gaten houden.

Groeten,

Arjan
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ehhh Arjan .... Ik denk dat de allerbeste tip die ik je geven kan is: http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Als er iets een positieve uitwerking heeft op de punten die jij aangeeft te zoeken, dan is het wel je aansluiten bij een club. Groepjes die op vaste avonden rijden, in de zomermaanden elke woensdag trainingen, gezamenlijke ritten op andere routes in het land, etc, etc. Ik heb het lidmaatschap als een enorme meerwaarde beschouwd. Misschien dat het ook iets voor jou is.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
arrie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 15 november 2016, 09:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 950

PaneVino schreef:Ehhh Arjan .... Ik denk dat de allerbeste tip die ik je geven kan is: http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Als er iets een positieve uitwerking heeft op de punten die jij aangeeft te zoeken, dan is het wel je aansluiten bij een club. Groepjes die op vaste avonden rijden, in de zomermaanden elke woensdag trainingen, gezamenlijke ritten op andere routes in het land, etc, etc. Ik heb het lidmaatschap als een enorme meerwaarde beschouwd. Misschien dat het ook iets voor jou is.
Bedankt voor de tip. Ik ga op de site kijken.
Overigens zou ik ook graag eens een (beginners)clinic willen doen. Daar ga ik ook naar zoeken.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een clinic is ook nooit weg, al hebben de meeste verenigingen wel groepjes in verschillende niveau's :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kirs90
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 november 2016, 13:40
Mijn mountainbike: Cube Acces WLS Pro (White 'n' Mint) 2016

Hallo iedereen,

Na een tijdje te hebben meegelezen heb ik nu toch maar een account aangemaakt.
Ik ben Kirsten en ik kom uit Venlo.
Sinds begin november ben ik trotse eigenaar van een Cube Acces WLS Pro uit 2016 (in white/mint) :-D mijn vriend heeft tegelijkertijd een MTB gekocht, een Cube Analog uit 2016 (beide 29'ers)

Momenteel rijden we hier veel in de buurt (Venlo-Belfeld-net over de grens in Duitsland) Indien iemand nog tips heeft voor ons als beginnende mountainbikers in de regio Venlo, horen we het graag !

Groeten,
Kirsten
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Welkom Kirs,
Tips vooruit kijken en denken.
Nee zonder gekheid, zijn jullie beide beginnende mountainbikers?
Wat wil je verbeteren, klimmen, dalen, bochtentechniek?
Is er boven op de Hei geen mogelijkheid tot het volgen van een clinic?
Daar wordt veel gefietst, en volgens mij les gegeven.
Weet alleen niet of het meer voor gevorderden of wedstrijdrijders is.
Maar je zou daar eens kunnen informeren of en een clinic te volgen is voor beginners.
Trouwens een heel mooi gebied om te fietsen, je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Kirs90
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 november 2016, 13:40
Mijn mountainbike: Cube Acces WLS Pro (White 'n' Mint) 2016

reaction 67 schreef:Welkom Kirs,
Tips vooruit kijken en denken.
Nee zonder gekheid, zijn jullie beide beginnende mountainbikers?
Wat wil je verbeteren, klimmen, dalen, bochtentechniek?
Is er boven op de Hei geen mogelijkheid tot het volgen van een clinic?
Daar wordt veel gefietst, en volgens mij les gegeven.
Weet alleen niet of het meer voor gevorderden of wedstrijdrijders is.
Maar je zou daar eens kunnen informeren of en een clinic te volgen is voor beginners.
Trouwens een heel mooi gebied om te fietsen, je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Bedankt voor de tip!
Wij zijn beide beginnende mountainbikers, wat ik vooral wil verbeteren is eigenlijk de techniek om goed in de bossen te kunnen fietsen. Merk dat ik nu nog een beetje onzeker op de fiets zit zodra ik in het bos fiets (dit komt denk ik vooral door de SPD pedalen en met de gedachte dat ik niet snel kan afstappen)
Mijn vriend heeft daar wat minder moeite mee en zit vrij zeker op de fiets haha.
ynze stofkoper
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 19 september 2016, 13:31
Mijn mountainbike: Cube reaction pro 26"

hoi allemaal,

Ik zal me maar even voorstellen.
Ik ben Ynze en woon in Veldhoven
ik ben nu een paar maanden wat actiever gaan fietsen.
Mijn eerste MTB was een Batavus Buster.
Na vele jaren zonder MTB in een opwelling een Peak gekocht in zweden op vacantie.
die beviel niet goed door dat ik er geen goede zithouding op kon vinden.
Na wat mee gelezen te hebben hier op het forum besloten mijn fiets aan te passen aan mijn zithouding.
dit was goed gelukt tot....
Afbeelding
toen met spoed opzoek gegaan naar een andere fiets en dit is hem geworden.
Afbeelding
Deze nu aan het aanpassen naar mijn wensen. :winkie:
Ik rij nu nog voornamelijk Veldhoven-Vessem


*edit was nodig omdat mijn foto's niet zichtbaar waren* :winkie: :winkie:
Laatst gewijzigd door ynze stofkoper op ma 21 november 2016, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg Ynze

Op de weg rijden kan altijd nog.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

ynze stofkoper schreef:hoi allemaal,

Ik zal me maar even voorstellen.
Ik ben Ynze en woon in Veldhoven
ik ben nu een paar maanden wat actiever gaan fietsen.
Mijn eerste MTB was een Batavus Buster.
Na vele jaren zonder MTB in een opwelling een Peak gekocht in zweden op vacantie.
die beviel niet goed door dat ik er geen goede zithouding op kon vinden.
Na wat mee gelezen te hebben hier op het forum besloten mijn fiets aan te passen aan mijn zithouding.
dit was goed gelukt tot....
Afbeelding
toen met spoed opzoek gegaan naar een andere fiets en deze mu aan het aanpassen naar mijn wensen.
Afbeelding
Ik rij nu nog voornamelijk Veldhoven-Vessem
Welkom hier.
Beter is om de afbeeldingslocatie te kopiëren en niet de url.
Die Peak had wel een uniek frame zeg.
Ik vermoed dat je het probleem wat je met de Peak had niet zo snel krijgt met de Cube. :wink:
Plaats reactie