Smartphone binnen handbereik houden

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Al jaren MTB ik in een korte broek op een gel achtige zadel, dat ging eigenlijk altijd prima. Maar ik wil toch gaan overstappen op een Bibshort, het schijnt heerlijk te fietsen en dat wil ik zelf ook eens gaan ervaren.
Nu heb ik gemerkt dat een Bibshort geen broekzakken meer heeft, ik MTB vaak met muziek en vind het fijn als ik mijn smartphone snel kan pakken. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier de enige in ben :)

Dus ik vroeg me af waar jullie je smartphone laten? In een runningbelt?
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Dizer schreef: Nu heb ik gemerkt dat een Bibshort geen broekzakken meer heeft, ik MTB vaak met muziek en vind het fijn als ik mijn smartphone snel kan pakken. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier de enige in ben :)
Ik wel. Wij zitten allemaal op de mtb om van de rust en de natuur te genieten.
Maar zonder gekheid, als ik fiets, is het laatste waar ik me druk om maak mijn mobiel. Ik fiets sowieso zonder muziek, omdat ik alles van mijn omgeving wil meekrijgen om mij op het fietsen te concentreren. Dus mijn mobiel zit lekker veilig en droog in de rugzak. Je zou anders ook een baggy fietsbroek kunnen kopen, daar zitten wel weer zakken in. En anders kun je een fietsshirt aantrekken, deze heeft zakken op de rug. Je kunt je mobiel trouwens ook op je stuur bevestigen als zijnde een fietscomputer en hij kan in een fietstas. Kortom, opties genoeg om uit te kiezen.
"Righty tighty, lefty loosey."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rugzak. Vakje in je shirt. Bluetooth koptelefoon.

Klaar.

Of baggy met binnenbroek met zeem.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Ik deed hem eerst op het stuur in een spatwaterdichte cover. Maar ik merkte dat ik steeds werd afgeleid door berichten, mailtjes etc. Dus heel snel een Navi gekocht en die telefoon lekker in de rugzak. Normaal moet ik de hele dag bereikbaar zijn dus vind ik het heerlijk om dat af en toe is niet te zijn haha.

Wil je alles meekrijgen dan is het stuur de 'way to go'.
JanJanssen98765
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 18 april 2016, 15:39

Muziek op tijdens het fietsen is gewoon achterlijk, je hoort niks (aankomen) en brengt daardoor jezelf en nog belangrijker andere rijders in gevaar.

Ik vind mijn mobiel totaal niet interessant als ik aan het rijden ben, ik pak hem na de rit pas weer uit mijn backpack om strava uit te zetten en dan check ik mijn gemiste oproepen en berichten wel.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

JanJanssen98765 schreef:Muziek op tijdens het fietsen is gewoon achterlijk, je hoort niks (aankomen) en brengt daardoor jezelf en nog belangrijker andere rijders in gevaar.

Ik vind mijn mobiel totaal niet interessant als ik aan het rijden ben, ik pak hem na de rit pas weer uit mijn backpack om strava uit te zetten en dan check ik mijn gemiste oproepen en berichten wel.

:-q :-q
StAlTiCa
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Voor de veiligheid is muziek inderdaad een no go, als je dan toch muziek wilt luisteren tijdens het fietsen kan je het beste gaan spinnen in de sportschool.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

JanJanssen98765 schreef:Muziek op tijdens het fietsen is gewoon achterlijk, je hoort niks (aankomen) en brengt daardoor jezelf en nog belangrijker andere rijders in gevaar.

Ik vind mijn mobiel totaal niet interessant als ik aan het rijden ben, ik pak hem na de rit pas weer uit mijn backpack om strava uit te zetten en dan check ik mijn gemiste oproepen en berichten wel.
+1
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

JanJanssen98765 schreef:Muziek op tijdens het fietsen is gewoon achterlijk, je hoort niks (aankomen) en brengt daardoor jezelf en nog belangrijker andere rijders in gevaar.

Ik vind mijn mobiel totaal niet interessant als ik aan het rijden ben, ik pak hem na de rit pas weer uit mijn backpack om strava uit te zetten en dan check ik mijn gemiste oproepen en berichten wel.
+1 -strava
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Meestal in een afsluitbaar boterhamzakje in het achterzakje van het fietsshirt of in de Camelbak.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Deze beste jongen vraagt niet wat jullie vinden van muziek op de fiets, hij vraagt om oplossingen waar de mobiel te laten.
Prima dat jullie genieten van de rust en stilte, maar doen alsof iemand achterlijk is omdat hij andere keuzes maakt dan jullie, dat vind ik nu eigenlijk wel weer een beetje bekrompen (dan niet 'achterlijk').
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Het blijft gewoon gevaarlijk als je muziek op hebt, daar probeert iedereen hem bewust van te maken meer niet.

Daar is in mijn ogen niks mis mee.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wie zegt er dat hij de muziek zo hard heeft staan dat hij zijn omgeving niet meer hoort?

En dan nog kan je iets ook op een minder denigrerende manier uitleggen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

maaf2 schreef:Deze beste jongen vraagt niet wat jullie vinden van muziek op de fiets, hij vraagt om oplossingen waar de mobiel te laten.
Prima dat jullie genieten van de rust en stilte, maar doen alsof iemand achterlijk is omdat hij andere keuzes maakt dan jullie, dat vind ik nu eigenlijk wel weer een beetje bekrompen (dan niet 'achterlijk').
+1 :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Fietsshirt met zakje. En lekker met muziek fietsen als jij dat wilt, ik ga ook zelden de deur uit zonder oortjes.
Plaats reactie