Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

jernij schreef:
way2go schreef:Hoe kan het dat de Grand Canyon SL 6.9 a 1099 euro 400 gram lichter is dan de 600 euro duurdere SLX 9.9? Klopt dit wel?

Volgens de website:

Grand Canyon AL SL 6.9: 1099 euro @ 11.4 kg
Grand Canyon AL SLX 9.9: 1699 euro @ 11.8 kg

Zou het kunnen dat dit een typo is en dat de AL SL 6.9 in werkelijkheid 12.4 kg is?
De GRAND CANYON AL 6.9 weegt 12.8 ;-) maar dat is inclusief pedalen :winkie:
Pedalen wegen ongeveer 400 gram, dus dan zal het inderdaad 12.4 kg zijn ipv 11.4 kg.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Volgens mij moet je de gewicht verschillen vooral in de wielen en de vork zoeken. De AL SL is lichter dan de AL door in iedergeval de vork.
mosselmania
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:01

sowieso apart. Ik heb de Al SLX 9.9 van 3 jaar terug en die weegt/woog 10.9 kg
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

mosselmania schreef:sowieso apart. Ik heb de Al SLX 9.9 van 3 jaar terug en die weegt/woog 10.9 kg
In de tussentijd is de MTB-wereld naar bredere velgen en banden gegaan. Is dat wellicht hier ook het geval?
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Hier een review gedaan door bikeradar van de Grand Canyon AL SLX 9.9: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... iew-50853/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michaeldw
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 6 november 2008, 17:11
Mijn mountainbike: Bianchi
Contacteer:

Ik denk, ik doe een chatberichtje naar Canyon over de 2017 Exceed, wanneer we die kunnen verwachten.
Ik: Hallo, wanneer kan ik de 2017 Exceed modellen op de site verwachten?
Support Canyon: Die kan je normaalgezien id loop vd maand december op de website verwachten
Reparto Corse
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Michaeldw schreef:Ik denk, ik doe een chatberichtje naar Canyon over de 2017 Exceed, wanneer we die kunnen verwachten.
Ik: Hallo, wanneer kan ik de 2017 Exceed modellen op de site verwachten?
Support Canyon: Die kan je normaalgezien id loop vd maand december op de website verwachten
Een maand geleden ook dezelfde vraag gesteld en toen was het antwoord in de loop van oktober... :~

Apart dat het weer zo lang duurt.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Erg slecht inderdaad. Er werd tegen mij ook gezegd oktober. Toen werd het november en nu dus december. Beetje jammer weer.....

Aangezien ik met een blessure zit en toch niet kan fietsen is het niet erg. Alleen snap niet dat het ieder jaar weer ellende is bij Canyon.

Lijkt me dat ze op deze manier ook behoorlijk wat omzet mislopen.
Ride like a maniac on a manic!
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Is het niet logisch dat de levertijd oploopt?
Een rederij met zeer veel Shimano goederen is failliet, deze schepen mogen dus niet geledigd worden.
Een nieuwe partij Shimano componenten bestellen zal ook zijn tijd in beslag nemen...
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Sorry, maar ik vind dit toch een beetje klagen om het klagen. Vorig jaar ging het over mensen die een fiets besteld hadden en vervolgens telkens met uitgestelde levering te maken kregen. In die gevallen kwam Canyon zijn afspraken niet na. Nu gaat het gewoon over een nieuw model fiets dat nog niet op de website staat. Laat Canyon gewoon lekker zelf bepalen wanneer ze een nieuw model lanceren zou ik zeggen.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Het is ook marketing technisch.... Zo lok je meer bezoekers naar de website
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

cvoc schreef:Sorry, maar ik vind dit toch een beetje klagen om het klagen. Vorig jaar ging het over mensen die een fiets besteld hadden en vervolgens telkens met uitgestelde levering te maken kregen. In die gevallen kwam Canyon zijn afspraken niet na. Nu gaat het gewoon over een nieuw model fiets dat nog niet op de website staat. Laat Canyon gewoon lekker zelf bepalen wanneer ze een nieuw model lanceren zou ik zeggen.
Helemaal mee eens dat ze zelf moeten bepalen wanneer ze een nieuw model lanceren, maar vreemd als ze zelf bepalen dat het eerst oktober is en ook naar buiten communiceren en dat dan steeds weer opschuiven.

Ik denk ook dat ze hierdoor behoorlijk wat omzet mis zouden kunnen lopen. Mensen die een overweging maken in een hardtail, laten nu mogelijk Canyon buiten beschouwing. Ik denk dat dat een gemiste kans is.
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Helmuth schreef:
cvoc schreef:Sorry, maar ik vind dit toch een beetje klagen om het klagen. Vorig jaar ging het over mensen die een fiets besteld hadden en vervolgens telkens met uitgestelde levering te maken kregen. In die gevallen kwam Canyon zijn afspraken niet na. Nu gaat het gewoon over een nieuw model fiets dat nog niet op de website staat. Laat Canyon gewoon lekker zelf bepalen wanneer ze een nieuw model lanceren zou ik zeggen.
Helemaal mee eens dat ze zelf moeten bepalen wanneer ze een nieuw model lanceren, maar vreemd als ze zelf bepalen dat het eerst oktober is en ook naar buiten communiceren en dat dan steeds weer opschuiven.

Ik denk ook dat ze hierdoor behoorlijk wat omzet mis zouden kunnen lopen. Mensen die een overweging maken in een hardtail, laten nu mogelijk Canyon buiten beschouwing. Ik denk dat dat een gemiste kans is.
Opzich klopt het wel dat goede communicatie van belang is voor de betrouwbaarheid van een merk. Toch is wat ze nu doen beter dan die fiets wel op de website zetten, mensen hem laten bestellen en vervolgens niet kunnen leveren. Ik neem aan dat ze hier inmiddels wel van geleerd hebben bij Canyon.

De reden voor vertraging kan trouwens heel divers zijn. Mijn vriendin werkt bij een andere fietsfabrikant. Zij moesten bijvoorbeeld een hele batch frames terugsturen naar China omdat ze niet door de kwaliteitscontrole kwamen. Daarmee lag natuurlijk ook de hele planning overhoop.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als je je ergert aan de onzekerheid en het moeten wachten, koop dat gewoon elders een fiets.
Heb je de tijd (nog een fiets, om nog even mee door de wintermodder te baggeren), heb dan gewoon geduld en zeur niet. Smachten mag wel, dat vergroot straks het plezier :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ach een beetje zeuren hoort er bij. En het is toch zo dat het bij c elk jaar het zelfde is. C spant wat dat aangaat toch de kroon.
Plaats reactie