Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

tverdeni schreef: Ik heb wel meteen een vraag: ik gebruik graag de zoekfunctie om geen "domme" vragen te stellen die al 100 x beantwoord zijn. Nu krijg ik bij een zoekterm als 'verzekeren' of 'mtb vignet' een heleboel hits en vaak op een topic met 100 of meer pagina's. Hoe vind ik dan het betreffende antwoord? Er is bijna geen doorkomen aan, zo groot is dit forum.
Wie weet is er nog een handigheidje dat ik moet toepassen. Alvast bedankt.

Google gebruiken: trefwoord icm met de naam van de website. Werkt veel beter dan de zoekfunctie op de meeste sites.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Vaak hoeft de forum naam er niet eens bij en staat mtb forum boven aan in de resultaten

Er is volgens mij geen enkel forum waar de zoekfunctie een topper is :)
groetjes Marcel
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De zoekfunctie van dit forum is wel erg beroerd hoor. :-(
Wat ik vaak doe is google gebruiken als zoekmachine.
Als je als zoekopdracht "site:mountainbike.nl mountainbike" opgeeft zoekt ie bijvoorbeeld naar alle resultaten met de term mountainbike op de site mountainbike.nl
Gebruikersavatar
FrisoWittebol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 09:00
Mijn mountainbike: Cube GTC Reaction Pro / Specialized Epic

Hallo MTB'ers,

Ik ben al een tijdje aan het lurken op dit forum, dus leek het me netjes me ook eens voor te stellen. Ik fiets al jaren, maar heb tot een jaar terug nooit op een MTB gezeten. Op m'n 21e begonnen met een oude racefiets en vervolgens doorgestapt naar vakantiefietsen. Dat doe ik nu 17 jaar, waarvan de laatste 10 met een karretje met wisselende bezetting van kind, kinderen of bagage achter me. De racefiets is er ook nog steeds, al is dat een aluminium bak van 11 kilo die inmiddels ook al weer 13 jaar oud is. Maakt niet uit. Al heb ik Strava, ik fiets voor mezelf en niet voor de KOMs. Ben ik ook een tikje te oud voor inmiddels, met bouwjaar 1969.

Mijn dochter wilde op haar 8e graag gaan mountainbiken, dus voor haar een oude (2005) Scott Scale 30 gekocht, opgeknapt en vervolgens bedacht dat ik dan zelf ook maar zo'n ding moest hebben... dat werd een Cube Reaction GTC hardtail. Dat is nu ruim een jaar geleden en het MTB'en is nogal in een stroomversnelling gegaan. Fietsen kon ik al en MTB'en bleek me ook wel te liggen: in mei heb ik me met een goede vriend ingeschreven voor de Cape Epic van 2017, in augustus hebben we een inschrijving gekregen en inmiddels staat naast de Cube een Specialized Epic... en om het nog gekker te maken heb ik een maand geleden mijn kuitbeen gebroken tijdens een training in Willingen.

Kortom: tijd zat om dit forum te lezen en de inspiratie gaande te houden. :-D
Met de training voor de Cape Epic komt het echt wel goed en ik hoop jullie nog regelmatig te mogen 'vervelen' met al mijn beginnersvragen.

Hartelijke groeten!

Friso
Laatst gewijzigd door FrisoWittebol op zo 23 oktober 2016, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

welkom :-q

foto's van je fietsen in de sys afdeling vinden we helemaal top :tong
groetjes Marcel
Siebeb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 oktober 2016, 22:35
Mijn mountainbike: Rockrider 540 B'twin

Hallo MTB'ers,

Ik ben zelf totaal nieuw in deze sport en dit forum lijkt mij een uitstekende plek om mijn mountainbike avontuur te beginnen!

Ik ben op dit moment 17 jaar en heb (op een middagje na) geen mountainbike ervaring.
Ik heb wat mensen leren kennen die me over hebben gehaald om zelf eens een kijkje te gaan nemen in de mountainbike wereld. Een middagje mee gegaan en nu zit ik te kijken naar een eigen mountainbike.

Het budget is niet groot dus het zal een zoektocht worden maar ik krijg op dit forum genoeg informatie gevonden om een duidelijke keuze te kunnen maken!

Daar alvast bedankt voor allemaal!

Groet,
Siebe
Rockrider 540 B'twin
Biker0007
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 15:50

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier op het forum, ik lees al een tijdje mee, en dacht laat ik ook maar eens wat meer gaan posten en vragen stellen ;)
Fietsen doe ik nu al heel wat jaren zowel in het bos als op de weg.
Ik kom uit de omgeving Oosterhout (NB) dus ben vaak in die regio op de fiets te vinden :)

Grtz
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

welkom :-q

wat voor bike heb je .
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
Bluesart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 oktober 2016, 10:49
Mijn mountainbike: LAPIERRE TECNIC 100 LADY

Hallo, ik ben helemaal nieuw in de wereld van de bikers.

Ik was op vakantie,
zag een fiets
en dacht
die wil ik hebben.
Laatst gewijzigd door Bluesart op di 1 november 2016, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker crossen in de bossen.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

nice!

i love it when a plan comes together :lol:

sorry A-team op tv :D
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Haha, je bent wel vaker zo impulsief? Mooie fiets, veel plezier ermee. (mss je zadel een tikje hoger?)
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Ow ja voorstellen....

Ik fiets al een jaar of 7 racefiets, en de laatste jaren overwinter ik op de Mtb.... ik kom steeds meer tot besef dat de Mtb eigenlijk veel meer plezier biedt!!

Ben begonnen op een Ht specialized Carve. Rijd inmiddels op een Epic fully. (Racert specialized Venge.... al doet dat er hier niet toe)
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
Gebruikersavatar
Bluesart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 oktober 2016, 10:49
Mijn mountainbike: LAPIERRE TECNIC 100 LADY

TenZNL schreef:Haha, je bent wel vaker zo impulsief? Mooie fiets, veel plezier ermee. (mss je zadel een tikje hoger?)
Valt mee hoor.

Het jaar ervoor had ik op dezelfde plaats ook al naar tweedehands fietsen geïnformeerd.
Ik wilde een leuke vakantiefiets waar ik mee uit de voeten kan.

Maar met deze was het wel echt liefde op het eerste gezicht.

Dankjewel.

Zadel staat inmiddels hoger als op de foto.
Lekker crossen in de bossen.
ZaskarGT
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 00:03
Mijn mountainbike: GT Zaskar 29er, GT Grade Carbon 105 (gravelracer)

Hey allemaal, paar jaar geleden zat ik hier ook wel eens, maar kreeg het druk met bedrijf en relatie enzo. Dus ff minder tijd tijd voor mn mtb. Achteraf gezien had ik me beter met mtb-en kunnen bezighouden. Heb mn hobby dus weer opgepakt. Ik heb sinds 4 jaar een GT Zaskar 29er en wissel af met mn racefiets (ook een GT), woon praktisch naast de route in Nijmegen.
Grtz,

Jolanda
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

GT Rules! Welcome back 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Plaats reactie