Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mailtje aan Futurum geen optie?
Als ik ff snel google kom ik ook een 27,5 versie in 2.45 tegen bij een Duitse ebay account duie ze ooit geleverd heeft, zou je ook aan kunnen schrijven.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan hou ik het bij futurumshop, mailtje is inderdaad zo verzonden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Daddy Cool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 9 oktober 2016, 00:00

Ik rij sedert 1 week met de trek superfly 6 van 2017.De standaard banden die erop zitten Bontrager xr1 expert, zijn banden voor op straat of droge omstandigheden.In het bos kunt ge u met moeite recht houden.Iemand advies voor betere winterbanden?
Laatst gewijzigd door Daddy Cool op vr 21 oktober 2016, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Iets meer informatie over het terrein en de berijder zouden wel handig zijn. Er zijn heel veel soorten bos, en veel soorten bikers. De beste allround band bestaat niet, iedereen heeft zijn eigen favoriet. Ik kan je best een Vittoria Barzo aanraden, ik vind het een fijne band voor de dingen die ik doe. Maar of het wat voor jou is? Geen idee.
Give me little bits of / more than I can take
Daddy Cool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 9 oktober 2016, 00:00

Beste, ik rij graag zeer snel door de modder.Met die Bontrager XR1 expert kunt ge u met moeite recht houden in de modder.Ik ga er die banden afhalen en ze houden voor in de zomer.Nu voor in de winter heb ik banden met meer grip nodig.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bontrager XR3 Team Issue bijvoorbeeld. En wordt het echt ruig kan je de XR4 Team Issue nemen, ook een fijne en sterke band in het buitenland (rotsen, enduro).
De Team Issue uitvoering heeft t.o.v. de Expert meer tpi en volgens mij ook een andere rubbersamenstelling.
Daddy Cool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 9 oktober 2016, 00:00

Nog een vraag.Die Bontrager xr1heeft de maat 29x2.2.
Mag ik zonder problemen banden steken van 29x2,25 en 29x2,10?
Ik denk eraan om Shwalbe Racing Ralph EVO 29x2,25 te steken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Daddy Cool schreef:Nog een vraag.Die Bontrager xr1heeft de maat 29x2.2.
Mag ik zonder problemen banden steken van 29x2,25 en 29x2,10?
Je mag ook 29x1.8 steken, of 29x2.5 (als dat in je frame past)
Daddy Cool schreef:Ik denk eraan om Shwalbe Racing Ralph EVO 29x2,25 te steken.
Dat is nou niet wat je zegt een modderband... Pak dan iets als een Rocket Ron. Iets met grotere noppen in ieder geval.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mountain King MKII misschien een optie?
Daddy Cool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 9 oktober 2016, 00:00

Daddy Cool schreef:Ik denk eraan om Shwalbe Racing Ralph EVO 29x2,25 te steken.
Dat is nou niet wat je zegt een modderband... Pak dan iets als een Rocket Ron. Iets met grotere noppen in ieder geval.[/quote]

Misschien die populaire combinatie eens proberen : Rocket Ron vooraan, en Racing Ralph achteraan.
Hoeveel bar moet daarin?
Nu rijd ik met 2,8 bar vooraan en 2,8 bar achteraan, gewicht 95kg.
Is vooraan Rocket Ron steken en achteraan blijven rijden met Bontrager XR1 ook een optie?
Of toch beter beide banden vervangen?
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Rij zelf ook met de combi RoRo en Rara 2.25" tubeless easy, maar dan wel met 1.8 bar. Dit is voor mij de ideale druk: veel grip plus comfort en weinig rolweerstand.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Met 2.8 bar in een XR1 houdt het voor mij ook wel op. De XR1 is goed vergelijkbaar met de RaRa, en met beiden reed ik zonder problemen op alle Nederlandse en Belgische ondergronden. Geen reden om te wisselen volgens mij...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Daddy Cool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 9 oktober 2016, 00:00

Vooraan een Rocket Ron steken dan, of vooraan en achteraan blijven rijden met Bontrager XR1?
Hoeveel bar moet ik dan steken in mijn banden?
(Telkens ik snelheid maakte in de modder schoof ik met mijn voorste wiel onderuit).
jagermeister
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 20 januari 2009, 23:03
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 6.9

Vorige week mijn Canyon Neuron AL binnen gekregen met daaronder een Continental Mountainking 29x2.4 voor en een Continental X-King 29x2.2 achter.

Die 29x2.4 is hier in mijn ogen een beetje too much, dus vandaag maar vervangen voor X-king 29x2.2. Net even wat op asfalt gefietst en dat voelt wel beter. Binnenkort maar eens off-road uitproberen.

Overigens heb ik wel het idee dat de X-king voor smaller/dunner is dan achter, maar de maten zijn identiek zo te zien. Apart. Misschien gezichtsbedrog omdat er voor zo'n dikke band onder zat. Nu lijkt het zo'n iel bandje. :lol:
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

iemand ervaring met continental trail king banden.
Ik zie ze niet in het banden topic.
Ik heb net een fiets gekocht via bikemarkt en die trail kings liggen erop 2.4 voor en 2.2 achter :)
Plaats reactie