Ervaringen gevorderden clinic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
slideracer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 15 november 2014, 13:15
Mijn mountainbike: CUBE stereo 140 hpc

Na het lezen van jullie ervaringen heb me bij No limits biking ingeschreven voor een niveau 2 cursus. De cursus wordt op het parcours van de Drunense duinen gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst!


:-q
LIFE is like a BICYCLE to keep your BALANCE you must keep MOVING
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Deel dan vooral ook jouw ervaringen, daar heeft iedereen wat aan :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

slideracer schreef:Na het lezen van jullie ervaringen heb me bij No limits biking ingeschreven voor een niveau 2 cursus. De cursus wordt op het parcours van de Drunense duinen gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst!
Het is wel een parcours dat voor de gevorderde biker weinig uitdaging biedt, behalve dan om zo snel mogelijk te rijden, waar niks mis mee is, als dat is wat je wilt.

P.S.
Naast mountainbiken speel ik ook (tenor)blokfluit, en af en toe vergelijk ik beide activiteiten, wat soms verrassende inzichten oplevert. Bijvoorbeeld: wat als ik op dezelfde manier had leren mountainbiken als blokfluiten, en andersom. Ik denk dan eerlijk gezegd dat ik dan heel goed had leren mountainbiken en heel slecht blokfluiten.

Voor het fluiten heb ik wekelijks een half uur les, waarbij ik steeds moeilijkere oefeningen op krijg (o.a uit een lesboek), die ik tussendoor oefen. De oefentijd thuis is veel langer dan dat halve uur. De les dient om te kijken of ik het goed doe, aanwijzingen te krijgen, en natuurlijk het goede voorbeeld.

Bij mountainbiken ga je gewoon op een fiets zitten en doe je maar wat ;) En dan denk je 1x per jaar of zo laat ik weer eens een clinic doen. Overigens heb ik wel goede ervaringen met zowel mtbschool als Mikey, die ik beide van harte aanbeveel.
slideracer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 15 november 2014, 13:15
Mijn mountainbike: CUBE stereo 140 hpc

harmen schreef:
slideracer schreef:Na het lezen van jullie ervaringen heb me bij No limits biking ingeschreven voor een niveau 2 cursus. De cursus wordt op het parcours van de Drunense duinen gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst!
Het is wel een parcours dat voor de gevorderde biker weinig uitdaging biedt, behalve dan om zo snel mogelijk te rijden, waar niks mis mee is, als dat is wat je wilt.

P.S.
Naast mountainbiken speel ik ook (tenor)blokfluit, en af en toe vergelijk ik beide activiteiten, wat soms verrassende inzichten oplevert. Bijvoorbeeld: wat als ik op dezelfde manier had leren mountainbiken als blokfluiten, en andersom. Ik denk dan eerlijk gezegd dat ik dan heel goed had leren mountainbiken en heel slecht blokfluiten.

Voor het fluiten heb ik wekelijks een half uur les, waarbij ik steeds moeilijkere oefeningen op krijg (o.a uit een lesboek), die ik tussendoor oefen. De oefentijd thuis is veel langer dan dat halve uur. De les dient om te kijken of ik het goed doe, aanwijzingen te krijgen, en natuurlijk het goede voorbeeld.

Bij mountainbiken ga je gewoon op een fiets zitten en doe je maar wat ;) En dan denk je 1x per jaar of zo laat ik weer eens een clinic doen. Overigens heb ik wel goede ervaringen met zowel mtbschool als Mikey, die ik beide van harte aanbeveel.
Fijn om te horen dat er goede ervaringen zijn met MTB-school. Na de clinic horen jullie of het geslaagd was. Wat betreft de pakkende teksten over de blokfluit :bier:

ga toch fietsen :wink:
LIFE is like a BICYCLE to keep your BALANCE you must keep MOVING
MrC11
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 26 juli 2013, 00:42

Dice Oldskool schreef:Morgen heb ik ook mijn 1e clinic. Niet bij mtb-school maar bij mtbclinic.nl Ben benieuwd hoe het mij daar bevalt anders ook die van mtbschool maar eens boeken.
Hoe was de mtb clinic Dice? Wil misschien ook een keer een clinic proberen bij mtbclinic.nl.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die was goed geregeld en heb er veel van opgestoken. Balanceren, klimtechniek, kleine dropjes, over obstakels heen. Heel gevarieerd programma.
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Ik doe 20 november voor hetbeerst mee in een clinic, lage vuursche benjamin de vaal, niveau 2.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

MrGoon22 schreef:Ik doe 20 november voor hetbeerst mee in een clinic, lage vuursche benjamin de vaal, niveau 2.

Hehe, ik ook :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

harmen schreef:
slideracer schreef: P.S.
Naast mountainbiken speel ik ook (tenor)blokfluit, en af en toe vergelijk ik beide activiteiten, wat soms verrassende inzichten oplevert. Bijvoorbeeld: wat als ik op dezelfde manier had leren mountainbiken als blokfluiten, en andersom. Ik denk dan eerlijk gezegd dat ik dan heel goed had leren mountainbiken en heel slecht blokfluiten.

Voor het fluiten heb ik wekelijks een half uur les, waarbij ik steeds moeilijkere oefeningen op krijg (o.a uit een lesboek), die ik tussendoor oefen. De oefentijd thuis is veel langer dan dat halve uur. De les dient om te kijken of ik het goed doe, aanwijzingen te krijgen, en natuurlijk het goede voorbeeld.
Tijd voor mountainbikelessen.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Even een behoorlijke *kick*.
slideracer schreef:Na het lezen van jullie ervaringen heb me bij No limits biking ingeschreven voor een niveau 2 cursus. De cursus wordt op het parcours van de Drunense duinen gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst!
Hoe was de ervaring met No limits biking? Wil graag een clinic gaan doen in Zuid-Limburg en zij zijn één van de opties. Zijn er nog anderen die ervaring met hen hebben?

Andere clinic tips hoor ik ook erg graag! Ik zit op niveau 2 schat ik zo (op een schaal van 1-3) en wil graag in het Heuvelland een clinic volgen, met name omdat ik daar nog wat wil leren wat betreft de combinatie afdalen en wortels. :winkie:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie