MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Weer ff een nieuwe schans voor een greppel gemaakt vanmiddag.
En een kombocht. :P

Hier is hij nog niet helemaal klaar maar al wel getest:

Afbeelding

Rechtdoor schans, links Chickenrun met brug
Afbeelding

Andere schans ff opgehoogd en voorzien van verharding:
Afbeelding

Afbeelding
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gister de chickenrun gemaakt. Ik heb me tijdens de aanleg verbaast over het aantal mensen dat toch afstapt bij deze schans. Ook MTBers die geoefend waren (zo aan hun outfit en fiets te zien). Zo extreem is de schans niet. Alleen een enkeling nam hem.

Maar goed, alle kippies kunnen er nu langs rijden en meteen een extra kombocht aangelegd aangezien ik toch lekker bezig was.

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hoog tijd om er weer eens heen te gaan, gelukkig komt de droge tijd er weer aan.
Echt super wat daar allemaal gebeurd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Klink goed, was gister in Schoorl als noorderling, maar deze wil ik ook nog eens fietsen. Jumpjes, drops en kombochten zijn leuk!! Maar weer eens doe kant op dan
One life, ride it!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Zo, alles vandaag weer eens getest. De baan is keihard met flinke regenkuilen hier en daar. Fijn gesprongen op de schansen. Vooral die eerste nieuwe kun je mooi de kuil in springen en gelijk de bocht in. Maar alles is ook rustig te rollen. Mooi gedaan!

Wel tijd voor de snoeischaar binnenkort. Het fluitekruid staat stuurhoogte en maakt het pad erg smal. Er beginnen al weer wat takken op ooghoogte over het pad heen te komen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Gister weer een rondje meegenomen op de weg naar huis, het was wel ff stuiteren met de bandjes op 3,5 bar :o (moest nog 50 km naar huis). Op een paar modderstukjes na was de ondergrond prima te rijden. Allleen door de regen is het fluitekruid op sommige gedeelte gaan hangen, zie je dus niet hoe het het spoor loopt. Andere stukken waren wel weer gemaaid, is een stuk duidelijker.
De kombochten en schansjes zijn een leuke toevoeging aan deze route maar het blijft draaien en keren, wel goed om te leren sturen. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Dringende oproep,
Wij hebben hard hulp nodig voor het onderhoud aan het parcours van aanstaande zaterdag van 10:00 tot 17:00. (je hoeft niet de hele dag te komen) We zijn nu met 3 vaste vrijwilligers. Dit zijn er te weinig om het parcours netjes te krijgen.
Wij vragen je daarom een keer mee te helpen bij het opknappen van het parcours. Laat niet al het onderhoud op de schouders van een zeer klein groepje vrijwilligers rusten.
Zaterdag meehelpen? Kijk op http://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht" onclick="window.open(this.href);return false; en meldt je aan in het bovenste bericht.
Kun je aanstaande zaterdag niet? In het bericht staan meerdere datums waarop we ook onderhoud plegen.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Als "toerist" uit Zwolle die in callantsoog op de camping verbleef, ben ik er vorige week geweest (opgenomen in rondje van 83 km, met hard opgepompte banden, en nog 80km in de benen van dag ervoor ), maar is erg technisch en ERG bochtig voor een gemiddelde "veluwe-MTBer" , wat aan de ene kant natuurlijk prachtig is, maar zelf maar gewoon standaard voor de chickenrun's gegaan ivm geen idee hoe de route loopt en geen zin om op mijn muil te gaan. Ook af en toe vol in de remmen tot zelfs stilstaan om te kijken hoe ik de track moet nemen bij geen chicken run en/of toch onverwacht lastig/onoverzichtelijk.
(1) Rondje gedaan in 31:37, dus niet erg snel zie ik op Strava ;) https://www.strava.com/activities/68167 ... 6707533339" onclick="window.open(this.href);return false; )
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ja, vergeleken met de meeste MTB routes is dit parcours erg technisch qua bochtenwerk wat hem weer speciaal maakt. Mannen die hard rond gaan op GMA draaien hun hand niet om voor het bochtenwerk op andere parcours. Wil je bochten leren rijden, doe dat dan op GMA. :P
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

zoveel mogelijk kmtrs in een klein oppervlakte proppen , dan krijg je GMA :tong
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

GMA is een mooi parcours maar inderdaad bochtig. Respect voor t vele werk wat daar is verricht. Hoewel t rondje klein is en er geen echte hoogte meters in zitten kan je toch behoorlijk de hartslag omhoog jagen.
Goed man. Prima
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ik kom graag een keertje helpen chrisscross, is niet echt bij mij om de hoek maar altijd leuk om een dagje te scheppen ipv de schans testen ;)
is er iets van een FB pagina waar je bouw/onderhoud evenementen aan kan maken?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Hier kondigen we het meestal aan als we gaan snoeien/kuilen dichten etc. https://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht/" onclick="window.open(this.href);return false; Hierop zet ik ook foto's als ik weer wat mooie gemaakt heb.
Ik heb een klein onderhoudsgroepje waarvan mensen weleens komen helpen met de aanleg van veranderingen. Als ik daarmee aan de slag ga zal ik het hier ook melden. Het zal pas ergens februari/maart worden denk ik ivm het weer.

Alvast bedankt voor je hulp!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Hoe kan je het beste fietsen als je vanaf schoorl hierheen wilt?
One life, ride it!
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Voorlopig even laten liggen, veel te nat en zonde van het parcours. Als je het het wilt, va centrum schoorl naar schoorldammer brug, brug over rechts af langs het kanaal. Na ongeveer 3 km ga je een brug over, direct links af en zodra je bij het meer bent weer links af naar het noordpunt.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Plaats reactie