Vragen over bikepark Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb op een 29er hardtail (2souls slimjim) de freeride gereden, dat ging erg leuk. De singletrail vond ik minder, drops van 40cm in een nauwe bocht over natte boomwortels kon ik niet zo goed mee uit de voeten :D De downhill heb ik (deze keer nog) niet gedaan.

Wat me opviel aan je fiets is dat de banden niet heel veel profiel hebben?
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Klopt, zitten redelijk allround onder.. (vooral northshore etc. daar zijn het ideale bandjes voor). Ik heb ondertussen al besloten om er toch een te huren, en dan misschien de volgende keer alsnog deze mee te nemen. :-q Vandaag nog ff aantal kleine afdalingen gepakt, gaat toch gewoon erg lekker, op de een of andere manier heel veel controle, zal wel door de korte achtervork, stijve wielen en stijve achterkant komen. Heerlijk gooi en smijt ding! :kiss:
Maar om op de banden terug te komen; mocht hij de volgende keer mee gaan, komt er sowieso vóór een grove band op, en achter moet ik nog eens kijken, er zit namelijk heel erg weinig ruimte meer voor grove noppen en brede banden. :-{
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Vraag?
Wij gaan 1 en 2 oktober naar Winterberg en gaan dan voor het eerst naar het bikepark.
We hebben allemaal een 120mm fully, naar beneden zullen we best wel komen en we gaan rustig aan beginnen.
Wat voor banden is aan te raden? Ik zelf heb de keus uit Continental X-king of Continental Mountainking. Deze laatste lijkt mij de betere keus.
Flatpedal of spd?
Nog meer tips voor beginnende bikeparkgangers.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Hoe lomper de banden hoe beter :tong Maar zolang je niet de Downhill afdenderd valt het ook wel weer iets mee qua scherpe rotsen en dergelijke.
Als je voor het eerst in een bikepark komt zou ik op (goede!) flatpedals gaan. Tenzij je echt heel erg vertrouwd bent met je klikkers, maar in zo'n onbekend gebied is vrijheid wel lekker. Neem je klikpedalen los mee :wink:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

RWEEDA schreef:Wat voor banden is aan te raden? Ik zelf heb de keus uit Continental X-king of Continental Mountainking. Deze laatste lijkt mij de betere keus.
Is afhankelijk van de tracks je wilt rijden en de weersomstanidgheden. Voorop in ieder geval noppen (~ Mountainking), achter zijn noppen minder belangrijk maar 'lichtgewicht' banden zijn IMHO te vermijden.
RWEEDA schreef:Flatpedal of spd?
Hetgeen waar je echt vertrouwd mee bent?
RWEEDA schreef:Nog meer tips voor beginnende bikeparkgangers.
1. Er niet enthousiast invliegen, eerst op een rustig tempo rijden en bij lastige passages naast de track stoppen om een en ander te verkennen. Meeste tracks zijn niet extreem lastig maar er zijn wat punten waar je even moet weten hoe je het beste die wortel ontwijkt, beste lijn over stenen houdt of hoe je een bocht het beste aansnijdt / recht voor een drop uitkomt, etc...

2. Niet laten verleiden om sneller te rijden dan je beschermengel kan vliegen; of dat nu is om mensen bij te houden die eigenlijk sneller (veel) zijn of je laten opjagen. Bij tussenstops enige aandacht voor (veel) sneller achteropkomend verkeer kan daar ook bij helpen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

We willen daar ook bescherming huren en een fullface helm. Is het verstandig om die van te voren te huren (als dat mogelijk is) of hebben ze genoeg? Geen idee hoe druk het daar is.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

RWEEDA schreef:We willen daar ook bescherming huren en een fullface helm. Is het verstandig om die van te voren te huren (als dat mogelijk is) of hebben ze genoeg? Geen idee hoe druk het daar is.
Nou afgelopen weekend geweest. Zaterdag was het nat en koud en denk mede daardoor ook lekker rustig.
Bij de verhuur was het een half uur wachten voor je aan de beurt was.
Maar zondag was het andere koek, we waren er om 9:05 dus net na opening en de rij stond al buiten.
Na 1 uur en 20 minuten hadden we eindelijk onze spullen. :-{ Wat gaat dat langzaam, ze werken daar echt niet efficient. Die man staat in principe alleen en af en toe helpt 1 van de andere 2 hem met een bike uit het rek te pakken. Soms hadden die andere 2 niks te doen en zaten rustig met hun telefoon te klooien. Ik gevraagd aan hun of ze ook eventueel konden helpen, nee hij doet de verhuur en wij hebben ticketverkoop. Al met al stonden we pas 10:30 boven bij de lift voor de eerste afdaling, dus nog maar 3 uur over van het halve dag ticket. Strekking van dit verhaal of zorg zelf voor je bescherming of ga nog eerder voor de deur staan.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Plaats reactie