Scott scale 710 PLUS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

novaterra schreef: Ff rondje schoorl gedaan, incl km of 40 eromheen, ook km of 10 over strand gereden, heerlijk!!
Das precies wat me zo mooi lijkt aan het plus concept! Ook een mooie fiets trouwens, de nieuwe (?) stickers op de fox en wat zonlicht doen hem wel veel goed, anders is het wat mat..
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Stickers zij idd veranderd, vindt dit waar mooier dan de standaard zwarte
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding

Ff extra wielset erbij gekocht, mavic xa elite
Bird Aeris 9 blurple
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Deze Scale is echt een puik uitziende mtb, waar ik mijn huidige fiets weg heb hebben ook Scott (mijn vorige was ook een Scott).
Zou je wat meer kunnen vertellen over de beide wielsets? Zijn de maten hetzelfde?
En merk je ook verschil in rijgedrag?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vandaag eerste rondje gedaan met de 29" wielen, loopt iets mooier, verder eigenlijk geen nadelen(hooguit als het iets muller wordt, slingert het wat meer). Deze combi is op diameter 3cm groter, dat merkte ik in de verzetten die ik draaide, leek wel of alles 1 verzet lichter moest. Set is bedoelt voor de winter, iets smallere banden in de blub geeft wat meer grip, maar zit nu te twijfelen om hier paar lichte xc bandjes op te doen, en op de plus set achter ook een nobby nic te doen, en de plus set voor mindere en ruigere omstandigheden te gebruiken.
Heb nog paar dingen op de wensenlijst, en dan maar eens kijken wat ik voor de winter ga gebruiken
Bird Aeris 9 blurple
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Ik heb pas gereden met de 29er van een vriend van me, maar ik was echt blij toen ik weer op mijn eigen Fatbike zat.
Ik had echt het gevoel dat ik met een wielrenfiets in het bos was beland.
Mooi dat jou je fiets goed bevalt, maar ik blijf voorlopig op de dikke banden rijden.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die 29er wielset staat hem zeker ook goed :-q
Ik heb nu 29x2.4 xking op 30mm inw velgen gereden en 27.5x3.0 RocketR op 40mm inw en eerlijk gezegt geef ik de voorkeur aan 29" op xtra brede velgen tov 27.5 plus onder normale omstandigheden. Juist onder slechte (nat, sneeuw, ruwe rots, erg losse ondergrond) komt 27plus beter uit de verf en dan zou ik juist wat meer profiel kiezen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dennis78 schreef:Ik heb pas gereden met de 29er van een vriend van me, maar ik was echt blij toen ik weer op mijn eigen Fatbike zat.
Ik had echt het gevoel dat ik met een wielrenfiets in het bos was beland.
Mooi dat jou je fiets goed bevalt, maar ik blijf voorlopig op de dikke banden rijden.
Dat had ik in het begin ook hoor, maar als je beetje op tempo door wil rijden, en wat zwaardere ritten gaat rijden in buitenland(serieuze 1000hm en meer klimmen aan 1 stuk), dan ben je blij dat je op wat anders kunt rijden dan een fatbike. Ieder z'n ding natuurlijk, maar een fatty heeft naar mijn ervaring buiten sneeuw en zand alleen maar nadelen tov de "gangbare" wielmaten
Bird Aeris 9 blurple
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Dit is wel top, heb je een multi inzetbare bike nu. Niet bang dat je nog alleen met de 29 wielset gaat biken?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Nee, dat niet. Moet wel toegeven dat de 29 mooier loopt, maar dat was ook te verwachten. Als het wat ruiger wordt qua ondergrond gaat iig de plus set eronder
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Heb toch maar eens weer "snelle" bandjes erop gegooid, rocket ron en thunder burt, moet zeggen dat het van een do it all 27,5+ naar een snelle racer gaat met de andere wielen. Totaal verschillend met alleen andere wieltjes erin. Heb nu in week of 2 km of 300-350 gereden met deze wielen, maar ga snel de dikke jongens er maar weer eens inzetten om een direct vergelijk te maken
Bird Aeris 9 blurple
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Leuk dat je dit 29 vs 27plus vergelijk in dezelfde fiets hebt gedaan :-q Interessant omdat je ook full fatbike gereden hebt (!?)
Ik heb 27plus gereden (Jamis Dragonslayer met wtb scraper velgen) en ben nu weer terug op 29 op extra brede velgen (Ragley ltht met 30mm inw velocity blunt) en dan zijn de verschillen in grip wat minder. Inderdaad is 27plus op serieus grof terrein erg fijn.....maar als allrounder heb ik liever mn 29er.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vandaag maar eens weer rit met de plus banden, zit niet zo heel veel verschil in, hooguit met aanzetten dat het iets zwaarder is door het wat hogere gewicht, uiteraard loopt de 29 beter, maar dat zal ook aan banden liggen(thunder burt)
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding

Maar eens een ovaal absolut black tandwiel gemonteerd, kijken of dat wat doet

Afbeelding
En de omstandigheden waren heerlijk om een rondje te trappen
Bird Aeris 9 blurple
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Erg gaaf dat je met 2 wielsets kan werken in deze bike!

In de sneeuw weer met de 27,5+ setup neem ik aan?
Plaats reactie