Mountainbike route Sint-Pietersberg (Maastricht-West)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Inderdaad bij voorbaat al zitten zeiken. Wacht eerst eens af wat er komt te liggen dan kan je alsnog je gal spuien als het je niet zint. Ik ben in ieder geval blij met dit initiatief als limburger zijnde.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

:-q Helemaal mee eens... deze mannen steken hier veel tijd in, mogen we alleen maar toejuichen dit soort initiatieven.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Het is in ieder geval een prachtig stuk natuur met enorm uitdagende stukken om te mountainbiken. Denk dat de extreemste stukken niet in een route passen, dat zou niet meer leuk zijn (niet voor de massa iig) en dat zou (denk ik) te veel onderhoud kosten.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Demarrages
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 oktober 2014, 20:12
Mijn mountainbike: Niner Air9 RDO

Tinman schreef:Inderdaad bij voorbaat al zitten zeiken. Wacht eerst eens af wat er komt te liggen dan kan je alsnog je gal spuien als het je niet zint. Ik ben in ieder geval blij met dit initiatief als limburger zijnde.

Helemaal mee eens! Lijkt me al prachtig om over en tegen de st. Pieter te kunnen fietsen. De enige echte "berg" in Nederland :-D
Nulla tenacia invia est via!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Nog nieuws over deze route? We willen binnenkort weer eens een rondje over de Pietersberg gaan maken. Zijn er al delen van de route klaar? Ik had toen ergens gelezen dat het Belgische deel eerder klaar zou moeten zijn??
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

Bedankt voor dit initiatief!!

Ik ga er zeker gebruik van maken.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Koenuhhh schreef:Nog nieuws over deze route? We willen binnenkort weer eens een rondje over de Pietersberg gaan maken. Zijn er al delen van de route klaar? Ik had toen ergens gelezen dat het Belgische deel eerder klaar zou moeten zijn??
Er liggen al zat paden he..
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

de lachende derde schreef:
Koenuhhh schreef:Nog nieuws over deze route? We willen binnenkort weer eens een rondje over de Pietersberg gaan maken. Zijn er al delen van de route klaar? Ik had toen ergens gelezen dat het Belgische deel eerder klaar zou moeten zijn??
Er liggen al zat paden he..
I know :winkie:
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

Is er al een openingsdatum voor de vaste route Maastricht West?
Gebruikersavatar
Raikoi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 23:38
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2014

Schijnbaar hebben ze enkele (financiele) vertragingen opgelopen, maar men is op dit moment druk bezig een trial/bmx track (pump/northshore) te bouwen langs de A2!

Zie https://www.facebook.com/green043bikepark/" onclick="window.open(this.href);return false;
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Ik las dit weekend dat de nieuwe route op 27 november officieel geopend wordt tijdens het Outdoor Festival Maastricht..: http://www.bearsports.nl/outdoor-festival-maastricht-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd!
ikeizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Nog steeds dezelfde...

Raikoi schreef:Schijnbaar hebben ze enkele (financiele) vertragingen opgelopen, maar men is op dit moment druk bezig een trial/bmx track (pump/northshore) te bouwen langs de A2!

Zie https://www.facebook.com/green043bikepark/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, maar dat heeft niets met de route te maken.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

oliver538 schreef:Ik las dit weekend dat de nieuwe route op 27 november officieel geopend wordt tijdens het Outdoor Festival Maastricht..: http://www.bearsports.nl/outdoor-festival-maastricht-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd!
Tocht van 20 km? En dan 10 euro vragen, hoeveel rondjes mag je dan doen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je moet voor straf ook nog wat hardlopen :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ikeizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Nog steeds dezelfde...

zonoskar schreef:
oliver538 schreef:Ik las dit weekend dat de nieuwe route op 27 november officieel geopend wordt tijdens het Outdoor Festival Maastricht..: http://www.bearsports.nl/outdoor-festival-maastricht-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd!
Tocht van 20 km? En dan 10 euro vragen, hoeveel rondjes mag je dan doen?
Koop je nog niet eens 4 drankjes voor. Als je dat duur vind voor alle moeite die gedaan wordt op zulke dagen...
Plaats reactie