Lange fietsbroek, maar dan zonder knieklachten te krijgen...

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Afgelopen winter had ik diverse keren last van mijn knieën na het fietsen met een lange fietsbroek aan.
Helaas duurde het even voor ik door had dat het aan de fietsbroek lag...
Een beetje googlen leerde dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem.
Ik ben nu dus op zoek naar een lange fietsbroek die niet te strak om de knie zit.
Heeft iemand tips?
Zijn er ook lange fietsbroeken die uberhaupt niet strak zitten, dus geen lycra fietsbroeken?
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Endura heeft een aantal "baggy" lange broeken (http://www.endurasport.com/products/bro ... |NAV_CAT_8|" onclick="window.open(this.href);return false;).
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Ik rijd met een korte broek en beenstukken, ik houd het ook niet uit met een lange broek.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

NoChain schreef:Ik rijd met een korte broek en beenstukken, ik houd het ook niet uit met een lange broek.
Dat doe ik ook. Lange broek trekt altijd te veel bij de knieen (waar vind ik de puntjes op de e?). Met beenstukken heb ik daar geen last van. Ik draag altijd een baggy over m'n fietsbroek, dus warm genoeg.
Ik heb ook een lange baggy (dwz met afritsbare pijpen) van Gore Bike Wear. Is van windstopper materiaal, dus lekker warm voor de winter. Als het niet echt koud is ga ik er teveel in zweten. Dan gaan de pijpen aan m'n benen plakken en trekt het ook bij de knieen (idem als het regent). Dus alleen geschikt als het vriest. Bij extreme kou doe ik er een lange onderbroek onder, dan blijf ik heerlijk warm.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier ook korte broek en beenstukken, van die duntjes, niet gevoerd. Gaat prima en hindert niet.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tot hoe ver komen beenstukken dan precies? Die komen toch ook over de knieën heen?
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Ik gebruik een korte fietsbroek met daaroverheen een hardloop"legging". Dat gaat prima vanwege de grote stretch van de hardloopbroek.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Passen en uitproberen welke broek voor je niet belemmert... blijkbaar heb je afgelopen winter met een te strakke / stugge variant gereden. Onderschat overigens ook niet het effect van kou op je knieen!
Plaats reactie