De 100 van Horst 2017

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik plaats voorlopig in "Let's Ride" maar het zou kunnen zijn dat dit topic gaandeweg moet worden verplaatst naar "Toertochten".
Dit zal afhankelijk zijn van de definitieve opzet.

De 100 van Horst 2017 begint qua opzet steeds meer vorm te krijgen.

Natuurlijk zijn er nu nog veel te veel losse eindjes om alle plannen al uit de doeken te doen.
Er moeten nog enkele belangrijke besprekingen plaatsvinden waar veel van afhangt.

Voor wat mij betreft kan men vooralsnog uitgaan van zaterdag 22 april 2017!

We zijn in ieder geval weer voornemens om een uitdagende 100 km tocht aan te bieden.
Voor de bikers die liever nog een jaartje wachten met de 100 km bieden we de keuze tussen 50 km voor of 50 km na de lunch.

Ik zal proberen om de startpost zo actueel mogelijk te houden.
Ben je écht geïnteresseerd in de 100 van Horst? Neem dan aub de moeite om je goed in te lezen?
De organisatie van de 100 van Horst bleek vorig jaar namelijk een soort groeiend organisme (noem het een schimmel :tong )

Meer info volgt zsm. :-q

Bowiex
Laatst gewijzigd door Bowiex op ma 17 oktober 2016, 21:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Succes met je speurttocht naar goede assistentie. De tocht is het zeker waard. !!!!!!!!!!!

Ik denk dat je eerst moet kijken hoeveel personeel je er bij krijgt.

Anders wordt het terug naar de basis vrees ik.

De 2016 opzet vond ik juist leuk, omdat je zonder GPS ervaring de tocht toch kon rijden.

:-q :-q
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

* Die kleinere groepjes met een vooraf bepaalde GPSér voorop en eentje achterop, dat vond ik wel een mooie oplossing hoor. Dat zou ik aankomend jaar ook wel willen doen, mocht dat nodig zijn.

* Na afloop een BBQ en/of (natuurlijk EN) bier-avond lijkt me een enorm mooie afsluiting van een dag waarin je toch vrienden maakt. Dat mis ik wel eens bij ritten/tochten.
Dan is het wel noodzaak dat je niet meer achter het stuur hoeft... Ik had afgelopen 100 van Horst 2 dagen een eenvoudig maar meer dan voldoende B&B gehuurd in de buurt en dat is uitstekend bevallen. Zou ik zo weer doen.

* De datum wanneer maakt mij niet zoveel uit, al lijkt het me voor de paden beter als het niet te droog is allemaal.

* De charme van een kleinere groep mensen spreekt mij persoonlijk meer aan dan die van 1500+ die je vaak bij een TT ziet. Het verschil tussen een LR en TT dus.

* De 100 van Horst .... moet toch wel eigenlijk 100km zijn. Dat allitereert zo lekker.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik ben het helemaal met de vorige post eens.
Wanneer je de indeling net als dit jaar in kleine groepjes van het zelfde niveau doet, heb je ook geen gedoe met achterblijvers. Verkeersregelaars zijn dan ook niet nodig. Hooguit een LET OP bordje hier en daar.
En als je in kleine groepjes rijdt leer je vaak meer mensen kennen dan in een grote massa.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

We hebben het er al afgelopen weekend is over gehad en ben ook wel benieuwd naar de respons van andere bikers (en deelnemers van vorig jaar). Vond het vorig jaar perfect in elkaar gestoken. Respect dat je zo een hoog kwaliteit 'product' (alleen) op de plak hebt kunnen leggen. Ik vond het erg leuk. Gezellig bij elkaar komen, klein overzichtelijk groepje waardoor je onderweg ook eigenlijk met iedereen wel contact hebt. Daarbij was denk ik de splitsing in groepjes qua snelheid ook erg fijn. Zo kon iedereen op zijn eigen kunnen meedoen.
Daarbij was het eten ook perfect geregeld. Vooraf bestellen en betalen zodat je die dag niet met geld hoeft te rommelen. Het liep ook op rolletjes.
Helaas na de pauze moeten stoppen vanwege familie verplichtingen.

Ik denk dat je de keuze moet maken wat voor jou goed voelt. Maar gezien de vele enthousiaste geluiden die ik hoorde op die dag en daar na denk ik dat er de nodige mensen hopen dat ze in 2017 weer deel kunnen/mogen nemen.

Naar mijn idee kan je een kleine let's ride 10-20 man ook altijd tussen door een keer afspreken (met lokale mensen). Zo is (gezien de snelheid van de let's ride maasduinen) een let's ride qua niveau/tempo niet voor iedereen toegankelijk daarbij is 20 personen ook aardig veel. Dit gaat een stapje verder en is een mooi product voor een breder publiek en met de brainstormopties die je aangeeft interessant voor een brede doelgroep. Je kan het zo groot maken als je zelf wil en daarbij ook werken in een groei model.

Zoals al aangegeven wil ik met alle plezier je helpen waar mogelijk en gewenst(achter de schermen).
Succes met het maken van je keuze. Ik ben er in welke vorm er ook een rit komt ieder geval graag bij.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vorig jaar ook voor het eerst meegereden en heb een prachtige dag gehad. Rob heeft al zoveel veren in zijn kont gehad van zijn geweldige werk dat er maandenlang een kip van 1m85 door Horst e.o liep dus dat hoeven we niet te herhalen. :-q

Ik vond de opzet zoals die vorig jaar was erg leuk. Niet al te grote groepen waardoor je idd meer contact met anderen hebt dan wat je zou hebben met een tocht waar ieder eigenlijk voor zichzelf zou rijden. Ook de opzet van diverse snelheidsgroepen is een groot +punt waardoor iedereen wel een groep kan vinden waar hij/zij zich prettig bij voelt. Bij de snelle groepen zal prestatie meer de boventoon voeren en bij de langzamere de fun van het fietsen en beetje slap ouwehoeren op zijn tijd. Lunch was goed geregeld al zat de locatie wel aan zijn max capaciteit in zo'n kort tijdsbestek. Als het echt een gepijlde/gps toertocht gaat worden zal dat misschien nog meer mensen trekken maar persoonlijk zou ik dat jammer vinden. Het idee om achteraf een bbq/ biertje eraan te koppelen wel of niet gevolgd door een overnachting ben ik ook voor.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Meld me vast aan. :-q

Wil ook dit jaar wel weer voor/achterrijder zijn.


edit (dit keer wel goed)
Laatst gewijzigd door Gei-Kek op di 18 oktober 2016, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

200 km bestaat al in Drenthe .

Daar moet jij toch wel overheen kunnen. :wink:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

200Km :o Een heel week van huis kan zomaar nie :lol:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
didadunlop
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 5 april 2007, 20:58

Ik heb al een paar jaar lang een jaarlijks GPS tochtje. Varierend van 140 tot 70K en van MTB route tot gravelracen en hike a bike. En daar heb ik wel van geleerd dat een goede track met voldoende waypoints voor gevaarlijke punten etc voldoende is. Plus natuurlijk een goede briefing. Dan hoef je ook niks in het veld te regelen. En dat scheelt ook weer in de aansprakelijkheid etc. Als je bordjes gaat zetten verwachten mensen ze overal. Alles in de GPS voorkomt discussie. Dat is tenminste mijn ervaring.

Ik ben iig zeer geintresseerd in deze tocht. Klinkt als een goede dag op de fiets...:D
Skidding destroys trails!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vorig jaar waren er eigenlijk gewoon 8 (groepen) Let's rides op 1 dag ;-)
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De eerste editie vond ik skon, vorig jaar vond ik ook leuk en goed georganiseerd (eten, kosten, starttijden).
Het enige wat ik vorig jaar miste was het contact met de deelnemers van de 2015 editie.
Door het kleinschalige van de 2015 editie heb je meer het wij gevoel.

Vorig jaar hadden we leuk contact in onze groep, maar je mist het contact met de andere van de vorige editie of andere lokale bikers. Iedereen moet of gaat naar huis, de aankomst tijden van de groepen liggen te ver uit elkaar om elkaar nog te treffen, dat vond ik wel jammer.

Het is net wat Ralf meld, het waren eigenlijk 8 let's ride op 1 dag.

Om er nog andere activiteiten bij te gaan doen mhh, je zit al een hele dag op de fiets.
Meer dagen om er iets anders bij te doen, dan sla je da plank mis voor wat betreft een lets ride. Dan ga je voor een meerdaags evenement.

Ben benieuwd wat er van gaat maken Bowiex.
Su6.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zelf heb ik alleen de eerste editie mee gereden. Die vond ik erg leuk, kleinschalig als hij was.
Als niet-local kan ik je mijn hulp bieden, al denk ik niet dat ik je bij de voorbereidingen veel kan helpen...

Pas wel voor jezelf op dat je het niet te groot maakt. Je wilt nu eenmaal een goed "product" neerzetten, dus zorg er voor dat je een evenement neerzet wat haalbaar is met de mensen die je hebt.

Dat gezegd hebbende, weet ik zeker dat je er iets ontzettend gaafs van gaat maken en als het in de agenda past ben ik er bij.

Uit je verhaal maak ik op dat je de tocht zelf op zaterdag wilt rijden?
Als je er ook clinics bij wilt geven zou ik dat juist omdraaien. Op zaterdag de clinic, zodat je zondag met de nieuw geleerde technieken aan de slag kunt.
Weet niet of ik de dag na een zware tocht nog een clinic zou willen volgen.
Met een sleutel clinic de dag ervoor tik je gelijk af dat je fiets in top conditie is natuurlijk :)

Als je het evenement groter wilt maken met meer deelnemers, zou ik de tocht op GPS aanbieden. Er vormen zich via het forum dan vanzelf wel groepjes die met elkaar gaan rijden lijkt me, zeker tussen de mensen die al eerdere edities gereden hebben.
Als je die weg inslaat, zou ik ook geen vaste start tijd aangeven, maar mensen de vrije keus laten.

Het lastige is en blijft natuurlijk dat je het niet iedereen naar de zin kan maken.
Daarom denk ik vooral dat het belangrijk is dat je een evenement neerzet waar jij achter staat en waar jij je prettig bij voelt.
Het is tenslotte wel JOUW 100 van Horst :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vorig jaar kon ik er niet bij zijn.. ik hoop dit jaar wel
PaganiProductions

Maar er gewoon een toertocht van met verschillende afstanden zodat mensen zelf kunnen beslissen wanneer ze van start gaan met verschillende afstanden.
Gps huur maakt het allemaal te duur en niet iedereen heeft er ervaring mee gewoon lekker uitpijlen en klaar.
Plaats reactie