NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik reed er vroeger (dik 20 jaar terug) toen er nog helemaal geen verzorgde route was. Een wonder dat ik nog leef. :winkie:
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Is er naast de verharde weg richting Ammerongen (led de stigterpad), dan rechts en vervolgens weer rechts, nog een andere andere manier om vanuit Rhenen naar Kwintelooijen te fietsen?

Liefst binnendoor, maar volgens mijn zijn alle paden tussen Rhenen / Kwintelooijen off-limit, of mogen de brede (brandweer) paden wel gebruikt worden, om richting kwintelooijen te fietsen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Alles binnendoor is inderdaad off-limits
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Men wil toch meer afwisseling? Het is maar een klein stukkie van Amerongen naar Kwintelooijen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Je kunt gewoon over de weg en dan hoef je je fiets niet op je nek te nemen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Hier een waarschuwing het is nog volop zomer maar toch al een grote eikel tegengekomen.
Op het verbindingsstuk naar Rhenen langs de autoweg kwam ik eentje tegemoet. Schrok me dood en dan tegen mij roepen jij komt naar beneden. Dan spoor je echt niet . Misschien bij de ingang iets grotere borden plaatsen eenrichting als je er eentje tegen komt in het begin hang je gewoon in het prikkeldraad.
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

je komt 2 keer een bordje "verboden in te rijden" tegen, verder zitten de de bloso symbolen voor de spookrijders aan de verkeerde kant van de paal... als je het dan nog niet door hebt ,en zelfs niet als het je verteld word...tja,hopeloos!
wat er dus moet komen is een groot bord GA TERUG!!! 1 RICHTINGSVERKEER!!
en nog wat bordjes met MOUNTAINBIKE ROUTE ( heb ik nog liggen) want wandelaars kom ik daar ook nog tegen . ik ga er wat aan doen want vooral in het begin is het erg gevaarlijk!

jp flipse
trail crew rhenen
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Patrick heeft twee jaar geleden toen ik daar volop aan het scheppen was vertelt dat er ook aan de andere kant vd weg een strook zou komen naar Prattenburg toe. Maar hier nooit meer iets over gehoord. Dit zou de beste oplossing zijn.
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

nicoh schreef:Patrick heeft twee jaar geleden toen ik daar volop aan het scheppen was vertelt dat er ook aan de andere kant vd weg een strook zou komen naar Prattenburg toe. Maar hier nooit meer iets over gehoord. Dit zou de beste oplossing zijn.
dat zou inderdaad heel mooi zijn!
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

nicoh schreef:Hier een waarschuwing het is nog volop zomer maar toch al een grote eikel tegengekomen.
Op het verbindingsstuk naar Rhenen langs de autoweg kwam ik eentje tegemoet. Schrok me dood en dan tegen mij roepen jij komt naar beneden. Dan spoor je echt niet . Misschien bij de ingang iets grotere borden plaatsen eenrichting als je er eentje tegen komt in het begin hang je gewoon in het prikkeldraad.
Kan me iets bij dat schrikken voorstellen. Vandaag op de terugweg vanaf Rhenen naar Amerongen over de weg ineens het idee om dat verbindingsstuk op snelheid te pakken. Heerlijke trail, maar hier een tegenligger tegen komen?
Maar 1 optie Afschieten
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nicoh schreef:Patrick heeft twee jaar geleden toen ik daar volop aan het scheppen was vertelt dat er ook aan de andere kant vd weg een strook zou komen naar Prattenburg toe. Maar hier nooit meer iets over gehoord. Dit zou de beste oplossing zijn.
we moeten wachten tot de tussenliggende landgoederen toestemming geven. De zaak komt aan het rollen als het Recreatieschap ontvlochten is en als daarna Kwintelooijen overgedragen is aan Rhenen en Veenendaal. We zitten op het vinkentouw,maar kunnen het proces niet versnellen. Reken op 2018.
MaartenT
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 18:31

Bert, jij mag nooit met pensioen! In elk geval niet van het mountainbike gebeuren, want iemand met zo'n lange adem/geduld als jou komt er nooit meer! ;)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

is er al bij de onderhoudsploeg bekent dat er op de route Rhenen een boom dwars op de route ligt
van onderaan de begraafplaasts 100 meter om hoog fietsen licht er een oude omgewaaide boom op de route
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ja dat is bekend en volgens mij was hij rond 12 uur weer weggehaald.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef:Kan me iets bij dat schrikken voorstellen. Vandaag op de terugweg vanaf Rhenen naar Amerongen over de weg ineens het idee om dat verbindingsstuk op snelheid te pakken. Heerlijke trail, maar hier een tegenligger tegen komen?
Maar 1 optie Afschieten

Wacht effe, jij kwam op het briljante idee die trail volgas tegen de richting in te pakken???? :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie