Tracks laden en "navigeren" iPhone

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ik heb al even zitten kijken om bijvoorbeeld te investeren in een Garmin Edge, maar kan me haast niet voorstellen dat er niet iets vergelijkbaar is in app vorm voor de iPhone. Ik zou het liefst van internet gedownloade tracks willen laden in een app en daarmee de "Broodkruimels" via mijn iPhone op het stuur willen volgen. Heeft iemand suggesties of ervaringen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Werkt alleen in t donker met de achtergrond verlichting aan, overdag in de zon zie je geen ruk.
Verder kan je je afvragen of je echt iets bespaart door je dure iPhone op je stuur te binden, ipv een Etrex 10/20/30.
Zo n Etrex overleeft alles, de iPhone is binnen no time kapot.
En dan hebben we het nog niet over de batterij/accuduur...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik doe het al jaren. Er is een keur aan apps voor te krijgen. Ik gebruik er tegenwoordig viewranger voor. Je kunt er via dropbox gpx files in importeren. Extra voordeel is dat je er stukjes kaart op kunt downloaden zodat je offline een kaart ziet. Handig in het buitenland. Verder heeft het al heel lang een functie waar strava nu met veel trompetgeschal pas mee komt; je kunt hem om de zoveel minuten je locatie laten doorsturen. als ze thuis de site openen kunnen ze zien waar jij bewusteloos ligt. Problemen met zonlicht: geen last van, het is ook op een telefoon allemaal zichtbaar. Die zijn immers niet gemaakt om alleen met de gordijnen dicht te gebruiken. Ik had hem in een case met stuurhouder, tegenwoordig zit hij in een tasje op het stuur met een doorzichtig venster. Geen gezicht, maar omdat het tasje flexibel is heb ik het idee dat er nog meer bescherming tegen vallen en schokken is dan met een starre stuurhouder.

Omdat je het scherm voortdurend aan hebt gaan je batterijen sneller dan je gewend ben. Met mijn SE met de accu nog in topconditie weet ik er toch 60 km mee te halen. Als reserve heb ik een powerbank, kosten geen drop meer tegenwoordig. Het koste mij wat moeite er een kort kabeltje bij vinden, maar die bleken ze uiteindelijk bij action concurrent flying tiger te hebben
Plaats reactie