20-8-2016 De acht van Appelscha

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

DE 8-UURS RACE

De 8 van Appelscha gaat (hoe kan het ook anders) over een route met een lengte van 8 kilometer en duurt 8 uur. De Race kan zowel individueel als in teamverband van maximaal 4 personen (estafette) gereden worden.
Er wordt gereden in 2 categoriën te weten de Fun en de Sportklasse.
Hiernaast vindt u de verschillende categoriën en aantallen beschikbare plaatsen. In elke categorie wordt er voor prijzen gereden.
De start zal plaatsvinden om 12.00 uur en de finish zal rond 20.00 uur zijn.
De route is gelegen in het bosgebied tussen de N381 en Appelscha. In dit gebied is erg veel afwisseling te vinden. Smalle snelle singeltracks wisselen af met brede zandpaden. Tevens zit in het gebied veel hoogteverschil. Er zal dus genoeg te klimmen en te dalen zijn!
De route is in overleg met gemeente en Staatsbosbeheer vastgesteld. Een GPS-track van de route zal in een later stadium geplaatst worden.

Programma

De Acht van Appelscha staat natuurlijk in het teken van de ATB-ers.
Om de voorbereiding, de race en de prijsuitreiking goed te laten verlopen hebben wij een kort programma opgesteld.

08.30 uur Plein open voor opbouw tenten (er worden geen auto's toegelaten op het plein)

09.00 - 11.00 uur Uitreiking van de nummerborden, polsbandjes, chips en betaling borgsom van € 30,-- voor de transponder.

09.00 uur Route open voor verkenning/inrijden!

11.00 uur Briefing deelnemers

12.00 uur Start race

20.00uur Finish race

21.00uur Prijsuitreiking race (zsm na finish)

Bron : http://www.deachtvanappelscha.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Hoop dat het volgende week in Appelscha droger is dan momenteel rond Norg :cry:
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

de rode route licht er prima bij, een paar modderige stukjes maar overal prima te rijden
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

De 2016 route vanmiddag gereden, eigenlijk nergens modder gezien. Ligt er momenteel perfekt bij. Er wordt echter regen voorspeld en dan kan dat snel veranderen.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Zeer leuke en zeer goed georganiseerde wedstrijd afgelopen zaterdag in appelscha.
Alleen in de eerste ronde was het wat druk op de singletracks van de rode route, maar daarna was het echt lekker fietsen.

Die twee regenbuien mochten de pret niet drukken. Gelukkig voor de vrijwilligers hadden de parcourswachten ook allemaal een tentje gekregen :).

De rode route lag er overigens zeer goed bij. Steeds meer slechte stukken waren alweer mooi opgevuld met wat steviger zand.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Organisatie was goed voor elkaar, mooi rondje. Rondje was naar mijn idee zwaarder dan vorig jaar. Helemaal na de hoosbui.

@ Marke , nog gefeliciteerd met jullie tweede plaats!
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Zaterdag voor het eerst mee gedaan aan een wedstrijd tijdens de 8 van Appelscha. Leuke afwisselende parcours, goede organisatie. Hele parcours was afgelint en op de oversteken met de fietspaden/weg waren posten gemaakt met verkeersregelaars zodat je hier geen hinder van ondervond. Afwisselend weer de hele dag met bewolking en zonneschijn met als hoogtepunt om 17.20 uur een flinke hoosbui, parcours was hierna op sommige stukken erg glad. Maar dat maakte het ook wel weer leuk.

De trailer/vrachtwagen was na de regen wel spekglad, eerder op de middag ook enkele druppen gevallen vervolgens diverse rijders op de trailer (hard) onderuit zien gaan waaronder een teamgenoot :o . Gelukkig geen schade op enkele schrammen na.
Plaats reactie