Fietsadvies voor een beginnende mountainbiker

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

die focus staat bij 12go biking in de showroom .
groetjes Marcel
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

https://www.12gobiking.nl/bulls-vanida-29-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

200 euro meer, maar duidelijk betere voorvork (luchtgeveerd ipv metalen veer) en betere afmontage. Licht aan je budget, maar die 200 euro verschil meer dan waard.
HelloCath
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 10 augustus 2016, 12:04
Mijn mountainbike: Cube Analog 2016 "29"

Zou ik nog zo'n 200 euro extra moeten sparen.. Ja helaas op dit moment geen groot budget.
2dehands richting dan maar?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

M.A.S schreef:die focus staat bij 12go biking in de showroom .
Die focus staat 4 huizen verderop te koop :tong
HelloCath
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 10 augustus 2016, 12:04
Mijn mountainbike: Cube Analog 2016 "29"

CUBE ANALOG 29 Hoe is deze fiets?, ik werd zojuist gebeld door mijn fietsenwinkel dat ik deze wel alvast voor een outlet prijsje mag kopen (zelfde fietsenwinkel waar ik dus met de Giant kwam).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

HelloCath schreef:CUBE ANALOG 29 Hoe is deze fiets?, ik werd zojuist gebeld door mijn fietsenwinkel dat ik deze wel alvast voor een outlet prijsje mag kopen (zelfde fietsenwinkel waar ik dus met de Giant kwam).
Prima fiets, zeker geen miskoop.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

deze staat ook nog in de buurt. Gebruikt ,maar wel een stapje hoger. Grootste voordeel is een luchtgeveerde vork.
http://link.marktplaats.nl/m1075717046" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

edkars schreef:deze staat ook nog in de buurt. Gebruikt ,maar wel een stapje hoger. Grootste voordeel is een luchtgeveerde vork.
http://link.marktplaats.nl/m1075717046" onclick="window.open(this.href);return false;
:-q
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Ik heb ook oog op een Cube Analog 2016. Mijn lbs heeft een blue 'n kiwi staan, vette kleur. Ben alleen aan het wachten tot dat hij in de outlet komt. Het is een 19'', ik ben 178cm, dus twijfel of niet net te groot is. Wil een beetje recht opzitten, misschien zou ik dan net een kleiner frame moeten. Moet hem maar is passen denk ik.
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Ik ben 1.78 en heb een 19". Deze zit voor mijn doen prima! En een lbs kan ook je fiets afmeten op je lichaamswarmte. Vraag naar deze mogelijkheden!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

TedH schreef: En een lbs kan ook je fiets afmeten op je lichaamswarmte. Vraag naar deze mogelijkheden!
Eh dat moet je ff uitleggen...afmeten op je lichaamswarmte? Dus bij koorts niet laten meten want dan krijg je afwijkende waarden? :~
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

dan krimpt je fiets als je er op zit
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

M.A.S schreef:dan krimpt je fiets als je er op zit
ja, net als bij krimpy dinky zeker :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het gros van de fietsenmakers heeft geen verstand van bikefitting. En als ze al een beetje verstand ervan hebben dan is dat veelal voor een racefiets. Probeer iemand te vinden die er verstand van heeft, desnoods via een oproepje hier op het forum waar veel kennis aanwezig is en ook veel animo om iemand bij te staan bij het bekijken en passen van een fiets. Je zal niet de 1e zijn die met een te grote fiets het bos ingestuurd wordt nadet de lbs een verkeerde maat geadviseerd heeft en ook zeker niet de laatste.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het gros van de fietsenmakers heeft geen verstand van bikefitting. En als ze al een beetje verstand ervan hebben dan is dat veelal voor een racefiets. Probeer iemand te vinden die er verstand van heeft, desnoods via een oproepje hier op het forum waar veel kennis aanwezig is en ook veel animo om iemand bij te staan bij het bekijken en passen van een fiets. Je zal niet de 1e zijn die met een te grote fiets het bos ingestuurd wordt nadet de lbs een verkeerde maat geadviseerd heeft en ook zeker niet de laatste.
Plaats reactie