Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vincentbon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 27 november 2015, 14:19
Mijn mountainbike: Scott Big Ed 2015 | BMC Teamelite 02

door alle houtsnipper/grond die er gestort is zijn alle kuilen eruit en is het zeer goed te doen. Had zelf geen last van de mulle toestand maar ik snap dat vooral alle huurders die nooit mountainbiken toch wel de controle kunnen verliezen op zo een stuk.

overal op het parcour zijn trouwens deze houtsnippers gestort, hele parcour ligt er dus prima bij!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Het parcours ligt er inderdaad lekker bij ondanks de droogte. Er is geen punt waar je hoeft af te stappen.

Ik ga volgende week ook het parcours in Rheden bekijken, is er iemand die daar ervaring mee heeft? Zo ja, is het van hetzelfde niveau als schoorl?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Yes, bereid je voor op wortels, heel veel wortels de hele route door.
Uitgesleten paden en geulen.
Ook een paar stukjes met mul zand maar dat ben je op Schoorl wel gewend.
Het ligt er momenteel droog en goed bij.
Zelf rijd ik hem tegen de klok in omdat ik dat het leukste vind.

Het is even anders dan de vlak gestreken paden van het Schoorl parcours.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

tiewrap schreef: Bij het kraantje zit aan de onderkant ook een drukknop, weet iemand waar die voor is ?
Dat is de oude drukknop van vroeggah, nu heeft de kraan zelf een drukknop, hiervoor was het zo'n 'omhoogspuitend' kraantje



dussssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mtfuji schreef:Vanochtend had iemand een kromme boomstronk dwars over het pad gelegd, als een soort boogbrug van circa 40cm hoogte boven het pad, kort na een bocht in een lichte afdaling, zag het hierdoor pas op het laatste moment en moest alle zeilen bijzetten om er heelhuids overheen te komen... gezien het feit dat Schoorl een drukbezocht parcours is, denk ik dat dit net neergelegd was. Heb daarom nog even rondgekeken of ik iemand zag, die ik dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wat lichamelijk ongemak had bezorgt....Het zag er namelijk heel erg uit als een bewuste poging om iemand schade te berokkenen....
Dit gebeurde niet ver voor de beklimming van de nok: nadat ik de asfaltweg (blijdesteinseweg) was overgestoken ga je het bos weer in, pad maakt dan na circa 100m een haaks bochtje naar rechts, je klimt dan een stukje en in de klim maak je weer een bochtje naar links, daarna klein stukje rechtdoor, en dan licht afdalinkje naar rechts waar het wat mullig is en dan meteen weer een bocht naar links, direct na deze bocht lag de boomstronk....
Heb deze TTF maar even van het pad afgehaald... :-{
Voor een ieder die dit soort levensgevaarlijke activiteiten waarneemt..........het komt helaas vaker voor de laatste tijd; aub melden bij Staatsbosbeheer(072-5091871) EN bij MTB-Noordwest.

Dank!

dussssssssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Even spammen in dit topic aangezien hier ook veel bikers zitten die ook weleens op Geestmerambacht rijden.

Dringende oproep,
Wij hebben hard hulp nodig voor het onderhoud aan het parcours van aanstaande zaterdag van 10:00 tot 17:00. (je hoeft niet de hele dag te komen) We zijn nu met 3 vaste vrijwilligers. Dit zijn er te weinig om het parcours netjes te krijgen.
Wij vragen je daarom een keer mee te helpen bij het opknappen van het parcours. Laat niet al het onderhoud op de schouders van een zeer klein groepje vrijwilligers rusten.
Zaterdag meehelpen? Kijk op http://www.facebook.com/MTBgeestmerambacht" onclick="window.open(this.href);return false; en meldt je aan in het bovenste bericht.
Kun je aanstaande zaterdag niet? In het bericht staan meerdere datums waarop we ook onderhoud plegen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Gezien de recente krantberichten en, vaste zomer vijandigheid jegens de wielrenner en de absurde verhalen van mensen die obstakels op het parcours leggen wil ik nog wel een verhaal van afgelopen zondag delen. De maat is zo langzamerhand vol, en ik denk dat samen met mij er een hoop mensen zijn waarbij het op een gegeven moment wel fout gaat..

Afgelopen zondag was het mooi weer, de duinen waren vol zoals altijd en dat gaat meestal gewoon goed. Echter is er tijdens ronde 3 wat voorgevallen wat me achteraf behoorlijk irriteert.

Ik reed op het stuk na het 2de bruggetje in het duingebied. Na het stukje waar de mensen hun fietsen tegen het hek om naar de kerf te gaan. De weg draait omhoog en links en daarna weer omlaag. Het is er breed zanderig met in het midden een verhard pad door de vele mountainbikers. Hier kwam ik 2 mensen tegemoet waarvan de meneer omlaag kijkend over het smalle mountainbike paadje liep. Hij keek pas omhoog toen ik stilstond recht tegenover hem. Ik vertelde hem op vriendelijke toon dat hij wel om zich heen moet blijven kijken. "dit is gewoon een wandelpad knul" was zijn antwoord. Deze knul van 25 heeft hem toen verteld dat hij naast niet goed kan kijken blijkbaar ook wat aan z'n verstand mankeert aangezien het al jaren een mtb pad is. Daarna ben ik na wat woorden doorgereden.

Maar ik moet zeggen dat ik daar klaar mee ben. Ik heb eigenlijk geen zin meer het op deze manier af te handelen, want het is niet de eerste keer dat dergelijk iets gebeurt. Volgende keer zal ik vragen om uitleg als iemand een probleem maakt. We worden in de krant afgeschilderd als halve criminelen, de mensen onderweg provoceren en gaan je al tegemoet met een vooroordeel dat we slecht zijn. Er wordt geen ruimte gemaakt ookal kan dat prima en doe ik dat ook. Maar het houdt een keer op. Ook ik zal een keer stoppen met het vriendelijk iemand te kakken zetten.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar mensen mogen ook wel eens een ander verhaal horen. Wellicht eens een stukje naar de krant sturen. En hoezeer het me ook spijt, ik weet zeker dat ik niet weg rijd als de volgende keer iemand mij bijdehand met knul aanspreekt. Sommige mensen verdienen een wat hardere aanpak, en als dat tot een verdere confrontatie leidt is dat maar zo.

Ik ben het zat, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Rekening met elkaar houden is wat het overgrote deel van de mountainbikers en wielrenners doen. Ik denk dat het negatieve deel steeds meer bij de andere groep vandaan komt, en dat wordt enkel maar gevoed door alle nieuwsberichten
Who needs roads when there's dirt
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Hondenbezitter is mountainbiketerreur zat en plaatst boomstammen over paden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/189407/Honde ... over+paden" onclick="window.open(this.href);return false;
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Rios schreef:Hondenbezitter is mountainbiketerreur zat en plaatst boomstammen over paden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/189407/Honde ... over+paden" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik heb al een concept voor een stukje geschreven, zou leuk zijn als die mensen het ook lezen
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

twowheeler schreef:Gezien de recente krantberichten en, vaste zomer vijandigheid jegens de wielrenner en de absurde verhalen van mensen die obstakels op het parcours leggen wil ik nog wel een verhaal van afgelopen zondag delen. De maat is zo langzamerhand vol, en ik denk dat samen met mij er een hoop mensen zijn waarbij het op een gegeven moment wel fout gaat..

Afgelopen zondag was het mooi weer, de duinen waren vol zoals altijd en dat gaat meestal gewoon goed. Echter is er tijdens ronde 3 wat voorgevallen wat me achteraf behoorlijk irriteert.

Ik reed op het stuk na het 2de bruggetje in het duingebied. Na het stukje waar de mensen hun fietsen tegen het hek om naar de kerf te gaan. De weg draait omhoog en links en daarna weer omlaag. Het is er breed zanderig met in het midden een verhard pad door de vele mountainbikers. Hier kwam ik 2 mensen tegemoet waarvan de meneer omlaag kijkend over het smalle mountainbike paadje liep. Hij keek pas omhoog toen ik stilstond recht tegenover hem. Ik vertelde hem op vriendelijke toon dat hij wel om zich heen moet blijven kijken. "dit is gewoon een wandelpad knul" was zijn antwoord. Deze knul van 25 heeft hem toen verteld dat hij naast niet goed kan kijken blijkbaar ook wat aan z'n verstand mankeert aangezien het al jaren een mtb pad is. Daarna ben ik na wat woorden doorgereden.

Maar ik moet zeggen dat ik daar klaar mee ben. Ik heb eigenlijk geen zin meer het op deze manier af te handelen, want het is niet de eerste keer dat dergelijk iets gebeurt. Volgende keer zal ik vragen om uitleg als iemand een probleem maakt. We worden in de krant afgeschilderd als halve criminelen, de mensen onderweg provoceren en gaan je al tegemoet met een vooroordeel dat we slecht zijn. Er wordt geen ruimte gemaakt ookal kan dat prima en doe ik dat ook. Maar het houdt een keer op. Ook ik zal een keer stoppen met het vriendelijk iemand te kakken zetten.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar mensen mogen ook wel eens een ander verhaal horen. Wellicht eens een stukje naar de krant sturen. En hoezeer het me ook spijt, ik weet zeker dat ik niet weg rijd als de volgende keer iemand mij bijdehand met knul aanspreekt. Sommige mensen verdienen een wat hardere aanpak, en als dat tot een verdere confrontatie leidt is dat maar zo.

Ik ben het zat, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Rekening met elkaar houden is wat het overgrote deel van de mountainbikers en wielrenners doen. Ik denk dat het negatieve deel steeds meer bij de andere groep vandaan komt, en dat wordt enkel maar gevoed door alle nieuwsberichten
Die man heeft waarschijnlijk gelijk met het feit -ondanks dat het een mtb-parcours is- hij daar ook mag wandelen. Ik zou in zo,n geval groeten, eromheen sturen en geen discussie aangaan. Als mensen zelf een discussie opstarten dan geef ik in zo,n geval meestal aan dat ik dezelfde rechten heb als hun.
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Pad is breed genoeg daar, gewoon lekker van je lijn afwijken dan heb je geen gezeur :-q

Vandaag 4 rondjes gereden en ook een hoop gekke dingen tegengekomen.

Toppunt was toch wel iemand zonder helm die tegen de richting in over de schapenhekjes aan kwam rijden op de Kerf.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Het gaat me meer om het feit dat de beste man het nodig vind meteen beledigend op te treden en te gaan verkondigen dat ik daar te gast ben terwijl het andersom. Ik ben de laatste die echt confrontatie zoekt, maar als men op dergelijke manier tekeer gaat hoef ik niet alles te pikken en me altijd maar aan andere aan te passen.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

twowheeler schreef:Gezien de recente krantberichten en, vaste zomer vijandigheid jegens de wielrenner en de absurde verhalen van mensen die obstakels op het parcours leggen wil ik nog wel een verhaal van afgelopen zondag delen. De maat is zo langzamerhand vol, en ik denk dat samen met mij er een hoop mensen zijn waarbij het op een gegeven moment wel fout gaat..

Afgelopen zondag was het mooi weer, de duinen waren vol zoals altijd en dat gaat meestal gewoon goed. Echter is er tijdens ronde 3 wat voorgevallen wat me achteraf behoorlijk irriteert.

Ik reed op het stuk na het 2de bruggetje in het duingebied. Na het stukje waar de mensen hun fietsen tegen het hek om naar de kerf te gaan. De weg draait omhoog en links en daarna weer omlaag. Het is er breed zanderig met in het midden een verhard pad door de vele mountainbikers. Hier kwam ik 2 mensen tegemoet waarvan de meneer omlaag kijkend over het smalle mountainbike paadje liep. Hij keek pas omhoog toen ik stilstond recht tegenover hem. Ik vertelde hem op vriendelijke toon dat hij wel om zich heen moet blijven kijken. "dit is gewoon een wandelpad knul" was zijn antwoord. Deze knul van 25 heeft hem toen verteld dat hij naast niet goed kan kijken blijkbaar ook wat aan z'n verstand mankeert aangezien het al jaren een mtb pad is. Daarna ben ik na wat woorden doorgereden.

Maar ik moet zeggen dat ik daar klaar mee ben. Ik heb eigenlijk geen zin meer het op deze manier af te handelen, want het is niet de eerste keer dat dergelijk iets gebeurt. Volgende keer zal ik vragen om uitleg als iemand een probleem maakt. We worden in de krant afgeschilderd als halve criminelen, de mensen onderweg provoceren en gaan je al tegemoet met een vooroordeel dat we slecht zijn. Er wordt geen ruimte gemaakt ookal kan dat prima en doe ik dat ook. Maar het houdt een keer op. Ook ik zal een keer stoppen met het vriendelijk iemand te kakken zetten.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar mensen mogen ook wel eens een ander verhaal horen. Wellicht eens een stukje naar de krant sturen. En hoezeer het me ook spijt, ik weet zeker dat ik niet weg rijd als de volgende keer iemand mij bijdehand met knul aanspreekt. Sommige mensen verdienen een wat hardere aanpak, en als dat tot een verdere confrontatie leidt is dat maar zo.

Ik ben het zat, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Rekening met elkaar houden is wat het overgrote deel van de mountainbikers en wielrenners doen. Ik denk dat het negatieve deel steeds meer bij de andere groep vandaan komt, en dat wordt enkel maar gevoed door alle nieuwsberichten
Zo'n toontje is natuurlijk bloedirritant, maar hij heeft wel deels gelijk het is namelijk, naast al ruim 20 jaar MTB route, ook een wandelpad.
Toch ben ik van mening dat vriendelijk blijven altijd de beste reactie is, dat verwacht men namelijk niet.........de MTBers zijn namelijk allemaal, stuk voor stuk asociale hufters die je aan de kant schreeuwen, spugen, je hond schoppen, een grote bek geven, je op je bek slaan en ook nog in in tuin poepen.
Als je dan gewoon beschaafd en supervriendelijk reageert ontstaat er kortsluiting in die bovenkamer en heb je zelf ook veel meer lol;-) en minder frustratie.

Maar ik begrijp heel goed wat je voelt.

dussssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Rios schreef:Hondenbezitter is mountainbiketerreur zat en plaatst boomstammen over paden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/189407/Honde ... over+paden" onclick="window.open(this.href);return false;
Met dit soort mensen kan en wil je geen discussie aangaan, ze is (prettig) gestoord.
Ze is hoogstwaarschijnlijk wel eens een asociale MTBende hufter tegengekomen, MTBers zijn immers ook mensen en niets menselijks is ons vreemd. Je kan niet een hele groep veroordelen voor het gedrag van enkelen(waar heb ik dat vaker gehoord de laatste tijd?) En het recht in eigen hand nemen is natuurlijk dom, nog dommer is om dan zelf de pers te bellen en op camera laten zien dat jij de boomstammen neerlegt.........


dussssssss©
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik doe alle fiets disciplines zo'n beetje en ben de vooroordelen ook wel wat zat ja.
Het grappige is dat ik een goed jaar terug zelf nog wielrenners van de weg reed.
In de praktijk blijkt ook die groep dus maar voor 0.5% slecht te zijn.

Met mtb-en ga ik issues altijd uit de weg en probeer altijd vriendelijk te blijven.
Bij sommige heb dat dus echt geen nut, wel geprobeerd, maar kansloos.

Hoe de media rapporteert steekt mij ook het meest.
Mensen kunnen tegenwoordig zelf niet meer na denken en volgen klakkeloos.
Helaas weet ik ook dat tegen berichten ook nutteloos zijn, omdat ze dat toch niet willen horen.
Dat is ook de reden waarom de andere kant van een kolencentrale nooit belicht wordt.

Overigens voedt het algoritme van Facebook dit soort dingen ook.
Daar komt de nieuwe haatdragende anti punnik groep vandaan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie