garmin edge 810 start niet meer op

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
maurice mtb utrecht
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 15 oktober 2010, 21:06
Mijn mountainbike: 2011 trek fuel ex 5 xo afgemonteerd kona stinky

hoi

mijn garmin edge 810 start niet meer op krijg alleen garmin logo daarna gaatie uit.
reset werkt niet dan loopt hij vast op een blauw scherm en heb geen verbinding met de pc
iemand tips?
ik ga vrijdag al op vakantie naar italie dus terug brengen voor garantie heeft geen nut.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Terug naar fabriekinstellingen al geprobeerd?
Inschakelen en de linkerbovenhoek van het scherm vasthouden totdat de vraag komt.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Opladen?
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb dit ook 2x gehad en kon er niet doorheen komen. Onder garantie 2x een nieuwe gehad en nu gaat het goed. Maar ja daar heb jij niks aan.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Zit er een sd kaartje in dan deze eruit halen kijken wat er gebeurd . Echte harde reset geven of anders evt nieuwe kopen bij coolblue alleen de gps eruit halen de rest ingepakt laten zitten zorgen dat de gps niet beschadigd en binnen 30 dagen gratis retour zenden misschien een optie ?
Tis wat !
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

kooijtje2 schreef:....of anders evt nieuwe kopen bij coolblue alleen de gps eruit halen de rest ingepakt laten zitten zorgen dat de gps niet beschadigd en binnen 30 dagen gratis retour zenden misschien een optie ?
Ècht? Serieus? Lees ik dit nu goed???
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Creatief boekhouden V2.0 :winkie:

Sd er uit en dan nog eens proberen?

En anders nieuwe firmware downloaden, op de SD zetten in het mapje Garmin als gupdate.gcd
SD er in en opstarten.
Kijken wat er gebeurd.
Ik weet niet of de Edge dit oppakt vanaf SD, mijn Etrex deed dat wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

helaas ook kunnen ondervinden met mijn Vaderdag kado
gelukkig kunnen omruilen bij mantel voor een nieuwe
gang is niet remmen!!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik heb na jaren twijfelen ook maar eens een Garmin gekocht (ben niet zo handig met die dingen :wink: ), na veel lezen en vergelijken op internet viel mn keuze op de Edge810.
Helaas viel het toestel al direct na het opladen op zwart beeld, ook resetten wilde niet helpen, als ik een toets aanraakte viel die uit.
Door mijn onervarenheid (lees: onkunde) dacht ik dat het aan mij lag maar ik heb het ding vanmorgen toch maar terug naar Futurum gestuurd, ik ben benieuwd of zei hem aan de gang krijgen of dat het een nieuwe word.
Ben dr eigenlijk al klaar mee....
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Black Scotty schreef:Ik heb na jaren twijfelen ook maar eens een Garmin gekocht (ben niet zo handig met die dingen :wink: ), na veel lezen en vergelijken op internet viel mn keuze op de Edge810.
Helaas viel het toestel al direct na het opladen op zwart beeld, ook resetten wilde niet helpen, als ik een toets aanraakte viel die uit.
Door mijn onervarenheid (lees: onkunde) dacht ik dat het aan mij lag maar ik heb het ding vanmorgen toch maar terug naar Futurum gestuurd, ik ben benieuwd of zei hem aan de gang krijgen of dat het een nieuwe word.
Ben dr eigenlijk al klaar mee....
Ook een nieuwe Garmin kan kapot.
Daar is garantie ook voor bedoeld.

Maar wat denk je van een Bryton Ryder 530 ?
Daar kan je veel minder fout mee doen.
(en ik dacht dat een 810 al behoorlijk tomtom was)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Qua garantie ook nog een leuke aanbieding bij Futurum trouwens.
Een ander merk heeft eigenlijk niet mijn voorkeur omdat mn "omgeving" allemaal Garmin hebben.....wel zo makkelijk voor mij. :wink:

NB: Wel een super mooi apparaat trouwens, het merk was mij nog niet opgevallen.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Vanmorgen al een nieuwe 810 ontvangen van Futurum shop en deze lijkt het wel te doen, nu moet ik er nog mee om leren gaan. :D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi zo!
Nu veel mee spelen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Vandaag dus maar eens de proef op de som, een rondje van 40km opgeslagen in Groesbeek en daarna met het toestel proberen te rijden.
Ik had al wel een beetje ervaring omdat in 2010 tijdens Duchenne Heroes een dag of 3 voorop heb gereden en het zijn nog steeds dezelfde "problemen" :-D , ik ben er niet goed aan uit op hoeveel meter ik het display in moet stellen, 80mtr lijkt me het beste maar bij een paar korte bochten achter elkaar was ik toch steeds te laat.
Helaas verloor ik halverwege de satelliet verbinding en dan moet ik echt stoppen, dat hebben we niet gedaan en al rijdend gaat het toestel dan ook uit.
Ik ga dr mee verder en ik moet gaan leren om er routes van internet op te krijgen want daar kom ik echt niet aan uit.
:-?
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De satelietverbinding verliezen is niet zoals het hoort !
Uitvallen is ook niet goed.
Had je een track of een route geladen ?

Gisteren met een stel 50plussers onderweg in het Reichswald, dus onder de bomen en slechts een paar km van Groesbeek. Vergelijkbare omstandigheden lijkt mij.
DSR had een 810 en die is niet uitgevallen.
Mijn vrouw heeft een 810 en die is nog nooit uitgevallen (behalve met lege accu, soms moet je de 810 toch opladen :tong ).
Maar ik las op forums.mtbr.com wel over een slechte serie 810's (kan zo snel het juiste topic niet vinden).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie