Solved! BBBike.org kaart vergrendeld op Touring Edge?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

Heya.

heb een Touring Edge gekocht. Leuk ding.

Heb er een kaart op staan van OpenFietMap. is gebasseerd op OSM. Werkt goed.

Nu wil ik er een kaart op zetten van BBBike.org. En die geeft dus op de touring aan dat hij niet kan worden ontgrendeld. wat vreemd is, want dit is ook op basis van OSM en daarmee dus niet eens gelocked.

Ik gebruik dan wel het formaat BBBike, maar als ik hem als OSM van daar binnen haal werkt het ook niet.
Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door maartenhd op do 4 augustus 2016, 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

heb je een downloadlinkje?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:heb je een downloadlinkje?
http://download.bbbike.org/osm/extract/ ... bbbike.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De file uit je linkje is voor mij te groot om te testen, krijg ik niet geladen in GmapEdit.
Maar probeer eerst eens een klein kaartje van je directe omgeving.
probeer het eens als gmapsupp.img en ook als test.img
De originele kaart (gmapprom.img) heb je laten staan toch ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

Had volgend kaartje al gedaan, klein kaartje, naam niet veranderd. Werkte ook niet;
http://download.bbbike.org/osm/extract/ ... bbbike.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Een openfietsmap kaart die ik er op heb gezet werkt wel. Deed het nl al.
Verder natuurlijk nix verwijderd.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

quote ik mezelf? Mafkees.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maartenhd schreef:Had volgend kaartje al gedaan, klein kaartje, naam niet veranderd. Werkte ook niet;
http://download.bbbike.org/osm/extract/ ... bbbike.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Een openfietsmap kaart die ik er op heb gezet werkt wel. Deed het nl al.
Verder natuurlijk nix verwijderd.
Dat kaartje is goed, werk gewoon en er zit geen vergrendeling op.
Blijkbaar doet de Touring het iets anders dan een gewone Garmin?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef: Dat kaartje is goed, werk gewoon en er zit geen vergrendeling op.
Blijkbaar doet de Touring het iets anders dan een gewone Garmin?
Absoluut, die prut doet het nl. wel op mijn Dakota20. Maar de vraag is ; wat? En hoe?
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Conflicterende kaarttegels nummers?

Kijk eens met JaVaWa Device manager programma in de Edge.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

scheurneus schreef:Conflicterende kaarttegels nummers?

Kijk eens met JaVaWa Device manager programma in de Edge.
Gedaan. Kaart had een wat vreemde naam (niet als bestandnaam), maar ik krijg totaal geen conflict. En de kaart is dus nog steeds niet zichtbaar op mijn edge.
Het vreemde is, hij staat p niet vergrendelbaar in JaVAWa
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dan zouden al die aangevraagde kaartjes conflicterende kaartnummers hebben ?
Kan je nummer aanpassen met Gmaptool? Naam iig wel.

Zou gewoon moeten werken.
Ik heb wat gegoogeld en vond bijv. dit:
www.gps.nl schreef:Bij de Garmin Edge Touring heb je zelf wat meer vrijheid in het laden van kaarten, je kunt er andere geheugenkaartjes in stoppen en zo het toestel ook voorzien van een Topografische kaart, wegenkaart, of een ander soort OSM kaart. Je bent dus niet gebonden aan de kaarten die zijn voorgeïnstalleerd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Maar dan zouden al die aangevraagde kaartjes conflicterende kaartnummers hebben ?
Kan je nummer aanpassen met Gmaptool? Naam iig wel.

Zou gewoon moeten werken.
Ik heb wat gegoogeld en vond bijv. dit:
www.gps.nl schreef:Bij de Garmin Edge Touring heb je zelf wat meer vrijheid in het laden van kaarten, je kunt er andere geheugenkaartjes in stoppen en zo het toestel ook voorzien van een Topografische kaart, wegenkaart, of een ander soort OSM kaart. Je bent dus niet gebonden aan de kaarten die zijn voorgeïnstalleerd.
Ik heb geen conflicterende kaartnummers. Kan het absoluut niet vinden. En dat voor iemand die al 10 jaar met die kaarten rommelt.
Ik ga eens even de OFM map er af treken, kijken wat er dan gebeurt.

Edit ; maakt geen verschil. Heeft dus niks met mogelijk conflict te maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het zal toch niet zo zijn dat ze een OSM kaart er in stoppen en voor de rest moet je originele Garmin kaarten kopen ???
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Probeer eens een hard reset van de Touring. Misschien is die alleen maar in de war. Tot nu toe nog nooit problemen gehad met Tourings en andere kaarten.

Als de hard reset niet helpt, zou je nog eens kunnen kijken of het helpt om een andere TYP toe te passen.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

Hoi

momenteel ben ik op dit nivo bezig van het probleem.

Kan met GmapTool de PID niet wijzigen via 'Write' of 'Çhange' van PID=7 naar PID=1. Er volgt een foutmelding:
Write into all maps.
Input file: I:/garmin/test.img.
Reading file I:/garmin/test.img.
Write, FID mismatch, map skiped I:/garmin/test.img.
End.

Trouwens... als ik probeer de PID=1 te wijzigen naar PID=7 met de OFM BNL krijg ik precies dezelfde foutmelding. Kortom, ik kan er voorlopig weinig mee.

Probeer eens met Gmaptool:
Change FID in MPS: FID 6373 PID 1
Correct TYP: FID 6373 PID 1

Bij mij krijg je de mismatch alleen als je die invult onder "only for FID"

De laatste outdoortoestellen zoals 64-serie, maar ook Edge 1000 hebben nog een aparte check op ontgrendelde kaarten. Heeft met mapid groter dan 2200 te maken in combinatie met de codepage van de kaart, zoals bij CN NT/NTU kaarten en bepaalde topo Pro in relatie tot de gma-bestanden. In principe allemaal Garmin kaarten. Wellicht geldt dit ook de Edge Touring/Touring Plus serie en nieuw 700-serie.
In principe worden kaarten vanuit osm niet op die manier gezien door je gps en zullen dus geen melding geven over de ontgrendeling.
Ik had het idee dat het wellicht te maken zou hebben met combi hoge fid en afwijkende pid.

Een typ-bestand ingesloten in de gmapsupp.img met een verkeerde fid kan, maar zal volgens mij geen melding over niet ontgrendeld geven. Iemand de fid van de ingesloten typ al gecheckt?
Iemand via Gmaptool ook al de codepage (cp) van de kaart gecheckt? Zou normaliter 1250 moeten zijn. Dan hebben de nieuwste toestellen er ook geen probleem mee.
Zoals openfietsmap al schreef vermoed ik dat ik op mijn Oregon600 de melding niet krijg.
En GMTK kan wel wat aanpassingen doen, maar niet direct met de gmapsupp.img en als je al een computerinstallatie hebt is het beperkt tot bepaalde zaken.





Het is door anderen reproduceerbaar, ergo een echte fout. We zijn nog bezig.

Dus voor verdere aanbevelingen, gelieve die ook op dit nivo te bedenken.
Plaats reactie