Bikepark Lac Blanc of La Bresse?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Ik zit volgende week in de Vogezen. Omdat ik geen zin heb om alleen trails te gaan rijden had ik bedacht dat het een mooie aansluiting op mijn clinic op Filthy Trails (door Styles) zou zijn om dag of 2 een bikepark te bezoeken.

Ik ben een absolute beginner qua jumps/drops https://www.instagram.com/p/BIHmD4njqjy/" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
Nu is het bikepark in La Bresse voor mij een half uurtje rijden en Lac Blanc dik een uur.
Lac Blanc is volgens mij een speelweide van Nico Vink, dat zegtrmisschien ook wel weer een hoop over het park.
Ik heb wat filmpjes opgezocht en beide spreken mij wel aan. Maar een echt goed beeld heb ik niet.
Ik wil vooral jumps/drops gaan rijden maar echt niet te bruut of zo, gewoon oldfart lines rijden :wink:

Iemand bekend met deze parken?
Zou het voor een beginner de moeite waard zijn om door te rijden naar Lac Blanc?
Rij met een Kona Process 134 (150 mm veerweg aan de voorkant)

thanks!

La Bresse
Lac Blanc
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Persoonlijk vind ik Lac Blanc het beste bikepark binnen een dag rijden van NL. Omdat daar ook voor alle niveaus wel wat te vinden is zou ik dus Lac Blanc pakken. Ik ken La Bresse overigens niet, ben er nog nooit geweest. Je kunt je dag in Lac Blanc perfect opbouwen, ook als beginner; starten met La Easy, dan La Cool, La Flow, La Roots, etc. De kleurtjes helpen je wel 8) .
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ik zie het verband niet tussen Mr. Vink (Royal Hills, Chatel, Huertgenwald, Ferme Liberty) en LacBlanc, maar je kunt het er redelijk op bouwen via groen en blauw. La Nuts is echt zwart en wordt ook voor de CdF gebruikt. Is wel een filmpje te vinden van "local" Thirion (Saint Die IIRC) met een lijn keuze waar je nooit van z'n leven op gekomen zou zijn.

2. La Bresse heeft een serieuze jump lijn, een zooi switchbacks die aan de Megavalanche doet denken (de andere Remy is maar lokale held) en verder neigt het een beetje meer naar Enduro met behoorlijk wat mogelijkheid en op dat vlak (substantieel deel is EHV). Zwart DH is serieus steil maar heeft minder drops en sprongen. En La Bresse is goedkoper.

Als je er toch in de buurt bent, 1 dag de ene de volgende de ander.

*edit*
auto-correct s*cks.
Laatst gewijzigd door cheeta op vr 22 juli 2016, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Een park waar je als beginner kan instappen en dan opbouwen klinkt goed. Dat vind ik ook zo fijn aan filthy trails.
lac blanc it is.

Bedankt heren :bier:
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Ga je geen spijt van krijgen! :-q
Ride it like you stole it!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ben nooit in La bresse geweest, maar lac Blanc keuze zat, ook als je net begint met fietsen. Hoewel ik er wel een beetje iets van niveau freeride willingen mis. Maar verder echt een toppark voor elk niveau
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Wanneer ben je er. Ik overweeg ook een dag te gaan maar heb geen zin in alleen rijden...
Fly like a butterfly, sting like a bee
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ben volgende week ook in die omgeving.
Marino
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 14:03

Ben toevallig vorige week in La Bresse geweest, ik vond vergeleken met Winterberg de opties voor beginners vrij beperkt: 2 routes die een beetje de moeite waard zijn, daarna wordt het al snel lastiger met hoge jumps en drops.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Gisteren in La Bresse / Hohneck geweest. Serieuze shit daar zeg. Ik was even vergeten hoe het is om in de Voghezen te rijden. Keihard werken. Idd voor beginners is er niet heel veel. 3 kleine tafels. De rest van de jumps... die rijd ik in mijn droom.
Ik heb de switchback lijn onder de lift gereden. Zohee das kein kattenpis.
Toch heb ik mij goed vermaakt. Was s'avonds helemaal gesloopt.
morgen Lac Blanc
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Pashley 24Mhz schreef:Wanneer ben je er. Ik overweeg ook een dag te gaan maar heb geen zin in alleen rijden...
Sorry, ik had daar echt brak internet, heb je post niet gelezen (ook @ Baron).

Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan de posts van Cheeta en Twijg.
Lac Blanc vond ik voor mijn skills veel en veel leuker dan La Bresse/Hohneck.
La fat, La Roots, La smoove, La cool (helaas was La Flow gesloten) en La Nuts maar even gelaten :lol:
Hele leuke/dikke afdalingen met veel uitdagingen ;)
Man man wat heb ik een Superdag gehad.
Ik zit inmiddels alweer thuis maar zou zo terug willen. Fuck waarom woon ik in een plat land?
If you wanna ride....
EL1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 15 augustus 2019, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF8

Goede dag,

Over een paar weken zit ik in de regio. Ik heb een camping op ongeveer 1 KM van bikkelpark La Bresse.

Is La Blanc zoveel mooier dat het de moeite waar is de er naartoe te rijden? Gezien La Bresse drie keer aanzetten is voordat ik er ben?

Ben van plan twee dagen te gaan fietsen als voorbereiding op de vakantie in Livigno en als ik de auto kan laten staan vind ik dat wel zo prettig.

Ik hoor graag jullie meningen.

Gr. Elwin
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Het ligt een beetje aan je niveau. La Bresse is echt een hardcore bikepark. Lac Blanc is wat toegankelijker en heeft wat meer lijnen.
EL1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 15 augustus 2019, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF8

Wordt mijn eerste keer in een bikepark. Heb ik in la Bresse dan nog helemaal niks te zoeken? Gelijk dan nog een vraag. Kan ik er met mijn Canyon Neuron ui de voeten?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

La Blanc heeft groene en blauwe tracks die wat breder zijn, wat kombochten, wat obstakels die echt duidelijk optioneel zijn (zeer toegankelijk). La Bresse heeft een groene track die weinig voorstelt maar in blauw zitten al aardig wat stukjes met wortels, ruwer terrein en dergelijke zonder veel ruimte wat an sich niet echt veel voorstelt maar wel (heel) intimiderend werkt. Daar heb je ook meer aan enduro skills dan een ruime ervaring met bikepark flowtrails...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie